Ozelot Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Geforce 2 MX kort...jaja, ikke noe å snakke om..men det er faktisk noen som har et gammelt og misfarga kort på maskinen sin. Kortet passer ikke akkurat inn med en xp 1800+ eller med 256 ddr minne..men lommeboka er fremdeles tom etter forrige innkjøp så det må rasjonering til i lang tid før jeg kan tenke på et nytt Geforce3 Ti 200500. Jeg har prøvd å sette kjernefrekvensen fra 175 mhz til 185mhz og minnefrekvensen fra 183 mhz til 200 mhz og resultatet ble 200 3d mark poeng ekstra :smile: menne...jeg vil ha MER... ikke 5000-3dmark-poeng-mer, men har et ønske om å passere 4000-tallet. Dette er også første gang jeg har prøvd å klokke et grafikk kort...så jeg er ganske så nOOb så dere geeker og nerder kaller det. Også har det seg slik at jeg gjør ting før jeg tenker...som av og til kan gå galt. Har noen av dere et par tips om når jeg vet at mitt grafikk kort ikke tåler mer...og kanskje noen tips til klokke prosessen? F.eks. er det noe ytelse forskjell på å klokke minnefrekvense framfor kjernefrekvensen ?? (Svar raskt , ellers går jeg løs på egen hånd..) Lenke til kommentar
DCP Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Varmen kan være et problem. <- sjekk hvor varm gpu er ved å plassere en tempratur måler på oversiden og legg til en eller to grader på svaret. (ikke metall sensor da den kan kortslutte kortet.) Noe som reduserer varmen er en vifte satt mot skjermkortet. Hvilket program bruker du til å overklokke? - Skaff powerstrip ( http://www.google.com/search?q=powerstrip ) Og du tjener mer på å øke "kjernefrekvensen" (haha wannabe nerd ord :smile:) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Jeg bruker et program som heter coolbits...det lar meg få flere valg muligheter angående grafikk kortet. Det funker helt fint, men jeg kunne ønske at det var plassert en liten temp. måler på grafikk kortet mitt fra før..kunne vært litt greit. Menne, skal se litt på det derre Powerstrip tinget(TRODDE det var en slags kjølepasta for grafikk kort...hehe) Men men...kommer tid, kommer råd... _________________ AMD XP 1800+ 256 Mb DDR-RAM 40+80Gb HDD ChieftTec BigTower (Sølv) Geforce 2 MX :smile: VELDIG tom bank konto [ Denne Melding var redigert av: ozelot på 2002-07-17 00:08 ] Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Det er ikke så mye å hente på å klokke opp et gf2mx-kort. Den store flaskehalsen er minne-båndbredden. Klokk opp litegrann, kjør så et 3d-grafikkprogram i 5 minutter og se på skjermbildet. Får du små svarte trekanter der eller kjeder med svarte eller hvite prikker, er du over grensa. Disse grafikk-anomalitetene kalles artifacts. Så lenge du klokker opp litt og litt og kontrollerer for artifacts er det liten sjanse for at du driter deg ut. Første tiltak for bedre kjøling er å legge på nytt goop. Se goopguide på hw.no. mvh Are-Harald. [ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-07-20 21:30 ] Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 jeg klarte å få mitt asus GF2mx opp til 250core og 220Ram, etter en voltmod Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 eg har ALDRI fått såkalte artifacts, shøl om eg klokka.... einaste tegn på at d e klokka for masse e at heile pcen stoppa...e d et tegn på at gpu blir "ødelagt" av klokkinga eller e d heilt normalt?? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2002 du snakker om å legge nytt goop på GPU, kan jeg også legge litt goop på selve minne brikkene på GPU og kjøleribba ?? Eneste problem jeg har med overklokkinga er at det blir så fryktelig varmt, kanskje fordi hercules kortet mitt ikke har en vifte men en passiv kjøling. jeg har lenge tenkt å bruke et PCI kort og montere en vifte på det, og putte det i PCI slotten ved siden av Grafikk kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå