Lord_Linus Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Det jeg mener, sett bare brikker i de blå slottene, ingen i de sorte. Lenke til kommentar
user1 Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Alle komponentene kan jo surre å gå selvom cpuen er kaputt ehh.. tror ikke det, men kan hende jeg husker feil. Om prosessoren er defekt, så skal iallfall begge lysene lyse konstant. Joda, viftene kan gå selv om hovedkort eller CPU er defekt. Har akkurat det samme problemet nå. Slår jeg på PCen starter alle viftene (untatt chipset viften) fordi de får jo strøm Du nevner det med begge lys lyser. Hos meg lyser begge lysene forran på dataen lyser. Kan det tyde på at CPU er defekt eller kan du få samme symptom om hovekortet er defekt? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Det jeg mener, sett bare brikker i de blå slottene, ingen i de sorte. det funket hos meg. thank you!.... var redd den ene pizzabiten hadde tatt livet av mitt hkort Lenke til kommentar
Xzito Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 kan være at hovedkortet ditt har blitt bøyd, det tårler ikke så mye hvis du feks har skrudd litt for mye på noen steder eller ikke har satt inn alle skruer på kortet. Eller av en eller annen grunn at kortet har blitt bøyd. så gjøre det at PCen starter, men at det ikke kommer opp bilde i skjermen ikke at BIOS kommer opp en gang. Lenke til kommentar
helgis Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Lord_Linus: takker, var det om var feil. Hadde satt de ved sia av hverandre. byttet plass på den ene brikka. Voila funka.. Lenke til kommentar
helgis Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Tonio: hvordan går det med pc'n din? Får du den oppe å går? Er det noen som har oppgradert biosen? og til hvilke versjon? Ser i biosen at rpm'en på viftene varierer veldig mye (fra 1500 - 15000rpm). Er det pga biosen? Blir det bedre med oppgradering? Opplevde at cpu-vifta nesten stoppa, har boxed. Var rask med å slå av maskina. Tok ut pluggen til vifta, blåste litt, satte den inn igjen, ikke merka noe mer "lugging" foreløpig. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Min virker fortsatt ikke. Har kontaktet MPX nå, utrolig hygglig fyr jeg prater med. Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 kan være at hovedkortet ditt har blitt bøyd, det tårler ikke så mye hvis du feks har skrudd litt for mye på noen steder eller ikke har satt inn alle skruer på kortet. Eller av en eller annen grunn at kortet har blitt bøyd. så gjøre det at PCen starter, men at det ikke kommer opp bilde i skjermen ikke at BIOS kommer opp en gang. Det har jeg også opplevd, når jeg festet en DIY blokk på CPUen... Når jeg løsnet skruene litt funket det flott.. Lenke til kommentar
Xzito Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 kan være at hovedkortet ditt har blitt bøyd, det tårler ikke så mye hvis du feks har skrudd litt for mye på noen steder eller ikke har satt inn alle skruer på kortet. Eller av en eller annen grunn at kortet har blitt bøyd. så gjøre det at PCen starter, men at det ikke kommer opp bilde i skjermen ikke at BIOS kommer opp en gang. Det har jeg også opplevd, når jeg festet en DIY blokk på CPUen... Når jeg løsnet skruene litt funket det flott.. Så fint at du fikk fiksa det da Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Funnet ut problemet. Prøvde med en annen minnebrikke, og da funket det. Så tenkte jeg (MaxTiger...) "Hva om den (Min minnebrikke) funker der også?" Så vi (Jeg) prøvde det, og det gikk. Så nå er alt bra, tusen takk alle sammen. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Flott da! Håper du får mye glede av din nye maskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå