Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny data, men skjermen får ikke signal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle komponentene kan jo surre å gå selvom cpuen er kaputt

ehh.. tror ikke det, men kan hende jeg husker feil.

Om prosessoren er defekt, så skal iallfall begge lysene lyse konstant.

Joda, viftene kan gå selv om hovedkort eller CPU er defekt. Har akkurat det samme problemet nå. Slår jeg på PCen starter alle viftene (untatt chipset viften) fordi de får jo strøm :)

Du nevner det med begge lys lyser. Hos meg lyser begge lysene forran på dataen lyser. Kan det tyde på at CPU er defekt eller kan du få samme symptom om hovekortet er defekt?

Lenke til kommentar

kan være at hovedkortet ditt har blitt bøyd, det tårler ikke så mye hvis du feks har skrudd litt for mye på noen steder eller ikke har satt inn alle skruer på kortet. Eller av en eller annen grunn at kortet har blitt bøyd. så gjøre det at PCen starter, men at det ikke kommer opp bilde i skjermen ikke at BIOS kommer opp en gang. :yes:

Lenke til kommentar

Tonio: hvordan går det med pc'n din? Får du den oppe å går?

Er det noen som har oppgradert biosen? og til hvilke versjon? Ser i biosen at rpm'en på viftene varierer veldig mye (fra 1500 - 15000rpm). Er det pga biosen? Blir det bedre med oppgradering?

Opplevde at cpu-vifta nesten stoppa, har boxed. Var rask med å slå av maskina. Tok ut pluggen til vifta, blåste litt, satte den inn igjen, ikke merka noe mer "lugging" foreløpig.

Lenke til kommentar
kan være at hovedkortet ditt har blitt bøyd, det tårler ikke så mye hvis du feks har skrudd litt for mye på noen steder eller ikke har satt inn alle skruer på kortet. Eller av en eller annen grunn at kortet har blitt bøyd. så gjøre det at PCen starter, men at det ikke kommer opp bilde i skjermen ikke at BIOS kommer opp en gang. :yes:

Det har jeg også opplevd, når jeg festet en DIY blokk på CPUen...

Når jeg løsnet skruene litt funket det flott..

Lenke til kommentar

Det har jeg også opplevd, når jeg festet en DIY blokk på CPUen...

Når jeg løsnet skruene litt funket det flott..

Så fint at du fikk fiksa det da :thumbup:

Lenke til kommentar

Funnet ut problemet.

Prøvde med en annen minnebrikke, og da funket det. Så tenkte jeg (MaxTiger...) "Hva om den (Min minnebrikke) funker der også?" Så vi (Jeg) prøvde det, og det gikk.

Så nå er alt bra, tusen takk alle sammen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...