Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny data, men skjermen får ikke signal

Anbefalte innlegg

Hallo! :)

Kjøpte meg ny data, delene kom i posten i dag. Satte det sammen og var fornøyd og alt (Hallo, min første data jeg har satt sammen). Så skulle jeg skru den på, men hva skjedde? Ingenting. Eller, viften gikk og alt så bra ut. Men det kom ingenting på skjermen.

Har testet skjermen på en annen datamaskin, og der virket den. Så da regner jeg med at det ikke er den problemet ligger hos.

Tok et lite søk, men fant ikke noe som kunne hjelpe.

Jeg skal prøve å finne noen som har et PCI Express eller PCI skjermkort, men det er ikke sikkert jeg får tak i det.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det er feil på noen komponenter koblet til hovedkortet, skulle den i det minste pepet så du kunne feilsøke i forhold til dette (sett at PC-speakeren er koblet på rett da :p).

Misstenker hovedkort eller PSU.

Men sånne feil kan være vanskelige å feilsøke.

Ha kun hovedkort, skjermkort, CPU m/kjøler, ram, tastatur og skjerm koblet til og start feilsøkingen derfra.

Bytt en og en komponent for å sjekke med andre komonenter, evt. prøv de komponentene i andre PC-er.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Hallo! :)

Kjøpte meg ny data, delene kom i posten i dag. Satte det sammen og var fornøyd og alt (Hallo, min første data jeg har satt sammen). Så skulle jeg skru den på, men hva skjedde? Ingenting. Eller, viften gikk og alt så bra ut. Men det kom ingenting på skjermen.

Har testet skjermen på en annen datamaskin, og der virket den. Så da regner jeg med at det ikke er den problemet ligger hos.

Tok et lite søk, men fant ikke noe som kunne hjelpe.

Jeg skal prøve å finne noen som har et PCI Express eller PCI skjermkort, men det er ikke sikkert jeg får tak i det.

Noen som kan hjelpe meg?

Hadde samme problem en gang, og det er stor sansynelighet for at du har fått statisk elektrisitet på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Dersom det er feil på noen komponenter koblet til hovedkortet, skulle den i det minste pepet så du kunne feilsøke i forhold til dette (sett at PC-speakeren er koblet på rett da :p).

Misstenker hovedkort eller PSU.

Men sånne feil kan være vanskelige å feilsøke.

Ha kun hovedkort, skjermkort, CPU m/kjøler, ram, tastatur og skjerm koblet til og start feilsøkingen derfra.

Bytt en og en komponent for å sjekke med andre komonenter, evt. prøv de komponentene i andre PC-er.

Lykke til :thumbup:

Jeg har AKKURAT samma problemet som hun! Du får si ifra hvis du finner feilen jente:D

Men det du mener, er det at hun skal skru på dataen, med bare skjermkortet, CPUen, hovedkortet og rammen, også begynne og sette inn resten av delene da.. Også vil hun finne ut hva som er feilen..??

Lenke til kommentar
Viss vi kunne få vite hvilke deler du kjøpte.

Har du koblet ekstra strømkontakt til grafikkortet.

Beep høyttaler er et must. Koble en til fra en annen pc eller noe.

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz HT Socket 939

ASUS A8N-E Socket 939 Hovedkort

Ilyama 17” ProLite e431S-S TCO-99

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3

Chenbro Gaming Box

Gainward GeForce6600 128MB 3,6ns DDR

Lenke til kommentar

Prøvd me en annen skjerm da?

Husket å satt i RAMen?

Får skjermkortet nok strøm tror du?

(tror du mener PCI-e eller AGP, ikke PCI-e eller PCI ;) )

EDIT: skrivefeil :roll:

EDIT2: Har du AGP kort så skal det være en Molex kontakt på den siden av kortet som blir innerst i datamaskinen. Glemmer du å koble til denne så får ikke kortet nok strøm.

Endret av -¤Zen¤-
Lenke til kommentar

Har hatt samme problemet jeg også!

- Det var på LAN, etter ca. et døgn med sammenhengende spilling. Jeg skulle restarte PC-en for å få den til å gå raskere. Fordi den bruker å bli treg etter at den har stått på så lenge)

- Skjermkortet, CPU-en og HDD-en var MEGET varme da jeg åpna kabinettet.

- Jeg prøvde med et skjermkort fra en annen PC + annen skjerm, da virket det.

Etterpå virka faktisk alt, da jeg kobla PC-en til utstyret mitt... :cool:

Konklusjon: Tror det er skjermkortet ditt det er noen feil med. :hmm:

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
Mange som glemmer å sette på 4-pins-kontakten bakerst på skjermkortet. Har du husket det?

Jada.

Har prøvd med annen skjerm, og annet skjermkort. Og det virket ikke, så da kan det vel ikke være skjermkortet som er problemet?

Lenke til kommentar

Har du satt inn alle delene? :p Siden du er nybegynner, OG jente, er det ikke mye som skal til før at en liten, men vesentlig del mangler, eller ikke får strøm, eller ikke får kontakt, eller ligenende. *phew, for en setning*.

Se over alt, og om at alle plugger står der de skal. om det er rett, plugg ut alle drev sånn som harddisk og CD-rom. De kan faktisk krangle så mye at hovedkortet ikke starter en gang. Har faktisk skjedd med meg en gang.

Lykke til! :)

-John :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...