RaptiCon Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Skal sette opp ny maskin imorra, og alt er jeg sikker på, men kjølepastaen derimot sliter jeg litt med. Har lest goop guiden og alt det der, og får alltid et perfekt lag med kjølepasta. Men saken er slik, at når jeg skal plassere en CPU med det perfekte laget, så blir det alltid litt ødelagt pga. det er ganske vanskelig å ikke komme borti når jeg skal sette på CPU-kjøleren. Så jeg lurte på om det er noen som har noe tips angående dette? Tenkte kanskje om det er noen mulighet for å tørke pastaen litt, eller stivne den litt? Iallefall noe i den retningen. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Problemet her er hva? At du har på for mye slik at den tyter ut i alle kanter når du setter på kjøleren? Eller du mener at laget er ødelagt fordi du løfter opp kjøleren etterpå og det ikke er "fint" lengre? Kjølepastaen skal bli klemt inn i alle "lommer" og "hull" i den varmeoverførende flaten på prosessoren, og laget skal derfor være ("utrolig") tynt. Og du SKAL jo komme borte når du setter på CPU-kjøleren, men med bunnen. Tror nok du må forklare problemet mer, eller er det jeg som misforstår/går glipp av noe? Og i samme slengen flytter jeg denne tråden til kjølingsområdet (luftkjøling, regner med at det er det). Lenke til kommentar
RaptiCon Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Da prøver jeg en gang til, takk for at du flyttet posten til det riktige stedet. Var usikker. Når jeg skal feste CPU-kjøleren, så er det sånn at hver gang etter jeg har festet den, og tar den av bare for å sjekke om jeg har fått teknikken, så ligger det meste av kjølepastaen utenfor overflaten på CPU-en. Jeg tar heller ikke tykt lag, så ved egentlig ikke helt hvordan det skjer. Kanskje det bare er jeg som stinker ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Da prøver jeg en gang til, takk for at du flyttet posten til det riktige stedet. Var usikker. Når jeg skal feste CPU-kjøleren, så er det sånn at hver gang etter jeg har festet den, og tar den av bare for å sjekke om jeg har fått teknikken, så ligger det meste av kjølepastaen utenfor overflaten på CPU-en. Jeg tar heller ikke tykt lag, så ved egentlig ikke helt hvordan det skjer. Kanskje det bare er jeg som stinker ? Ikke ta av CPU kjøleren etter du har lagt kjølepasaen på! Da må du jo gjøre alt om igjen! Det kan aldri bli perfekt, (selv om jeg har fått det så godt som perfekt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå