henrikmain Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) En venn av meg har fått følgende oppgave (på engelsk), og sliter med å finne løsningen. Noen som kan hjelpe? Oppgave: Find the impendance between A & B: Endret 19. mai 2005 av henrikmain Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Dette er en ren 'slå opp i formelheftet'-oppgave. Z=sqrt(R²+(1/(2pifC))²) Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Impedansen består av to deler: en imaginærdel, som skyldes kondensatoren. en realdel, som skyldes resistansen. formel for kondensatoren: Z = 1/(jwC) = -j/wC , der w er vinkelfrekvensen: w= 2Pi*f = 2000Pi rad/s gitt at f = 1kHz siden kondensatoren er koblet i serie med motstanden blir impedansen summen av disse to kretskomponentene. Zab = R+Z = R - j/wC |Zab| = | R- j/wC| = root (R^2 + 1/(wC)^2 ) faseskift = arctan(Z/jR)= - arctan(1/wRC) Lenke til kommentar
graastein Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) eller 295.3ohm med vinkel -52.44 grader Min venn Ti-89 Impedansen oppgis vel kun i lengden på z. Jaja, hvor har han fått den oppgaven da? Grei side om en har problem med nano, micro eller pico: Prefixes - all powers Endret 20. mai 2005 av graastein Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Jaja, hvor har han fått den oppgaven da? Han fikk en bunke med treningsoppgaver før en opptakseksamen på lydtekniker-linjen på en skole i Piteå, Sverige. Takk for svar til alle sammen! Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Faen gamle er dere a? utdanna elektroingeniører osv hele gjengen eller? blir umåtelig imponert av denslags jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå