Gå til innhold

Åpne ny nettbutikk - hva skal til?

Anbefalte innlegg

Hei. Lykke til med webshoppen deres!

Okay, her er tingene jeg mener dere bør fokusere på for å vinne:

Pris

Det er ikke nødvendig for meg at dere er billigst, men ikke spesiellt dyre heller. Jeg er av fyrene som ikke sjekker priser på andre nettbutikker særlig nøye før jeg kjøper noe, og slik tror jeg mange andre tenker. Det som derimot er knalllurt er et eller to produkter i uka som dere leverer til så å si kostpris + noen få prosent som dekker tiden det tar å plukke ordren. Dere tjener ingenting på det produktet, men dere får trofaste kunder som kommer tilbake og kjøper andre produkter senere.

Informasjon om produktet

Tidkrevende, ja, men nødvendig. Ingen vil kjøpe et produkt man vet null om og man bare har tittelen å navigere seg etter. Komplett er flotte på dette punktet, her har man en lang liste med fakta nedover. Bilde som kan forstørres vil jeg også hevde er viktig, på kabinetter mange bilder.

Support

Svar innen en time er å foretrekke. Er også fint om dere kunne hatt en person på vakt noen timer Lørdag og Søndag også, slik at man slepper å vente helt til mandag for å få svar. Hyggelige og imøtekommende kundebehandlere skaper et utrolig godt inntrykk. Det er ikke mye ekstra arbeid per mail for å gi kunden et skikkelig godt førsteintrykk, og det lønner seg. At kunden skal ha nytt produkt før man leverer sitt gamle er det tåpeligste jeg har hørt. Men det er kjekt med et automatisk system der kunden på internett kan søke om en returordre ved å skrive hva som er galt, han får et nummer som skal skrives på pakken, sender, og dere behandler retursaken samme dag (ikke senere enn neste) og gir kunden kjapp behandling.

Betaling

VISA, Paypal, oppkrav eller bankoverføring (forhåndsbetalt). Kunder som har kjøpt mer enn la oss si 5 produkter, bør også ha muligheten til faktura.

Levering

Så tidlig som mulig.

Også flott med en liten treat, gjerne en drops eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er viktig når jeg handler på nett:

Pris, er viktig men ikke sånn at jeg er helt manisk ligg dere i den billige gruppen.

Arbeidskraft: Hadde dere holdt til i Bergen hadde jeg gjerne jobbet for dere for en grei lønn så lenge det hadde hatt noe med data/elektronikk(jeg er 14 år).

Søkemulighet på nettsiden hadde vært greit irriterer meg grenneløst når nettbutikker ikke har dette.

Og som en siste bønn ikke "ta" andre sine menyer.

Lenke til kommentar

sånn som siden er nå,så ville jeg vært litt skeptisk til å handle der.

Det var ikke mange av de "kjente,klassiske" merkene sånn som Microsoft,logitech,Creative,osv.

i tilleg var det alt for vanskelig navn på sjappa,altfor vanskelig,ville heller ha valgt noe enkelt,sånn som Komplett,netshop,psdata,zepto. :ermm:

Lenke til kommentar

Gidder ikke å lese 120 innlegg, så beklager om det er blitt nevnt før.

Det jeg savner hos de fleste nettbutikker, og stort sett dataforhandlere generellt (host, elkjøp, host-host) er inngående kunskap om data. Annsett noen bleik-feite nerder som har tilbragt livet sitt fremfor en data som kan være parat på f.eks Tlf/MSN/IRC så mange timer i døgnet som mulig til å svare ÆRLIG på spørsmål om kjøpte produkt og gi tips til kjøp.

De gangene jeg har ringt support er det alltid skuffende når de på support ikke kan si meg annet enn "Send den inn til reparasjon". Er jeg heldig får jeg tips om å oppdatere drivere. Skal jeg til å blåse ut en formue på ny data hadde jeg satt veldig pris på om jeg fikk et høflig tips om at f.eks Socket 939 med en Venice processor vil til mitt bruk yte langt bedre og til samme pris som det jeg skulle til å kjøpe.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar

Ting jeg kunne tenkt meg for at en webshop skal være bra:

- Partivarer (hvis mulig). Om man har kontaktene, skaffe et restparti av en produktgruppe som selger, men er på vei ut e.l. og bruke slike som kanontilbud.

Vil tro at hovedproblemet med slike varer er support o.l., men registrerer og at OBS-kjeden har hatt rimelig suksess med lignende tilbudsaksjoner, og at den prosentandelen de har hatt som regulært tap på retur av defekte varer ikke har vært så skremmende at de har stoppet praksisen ennå. Noe lignende på en datawebsjappe kunne vært interessant.

- Pakkeløsninger. Sette sammen enkelte pakker hvor kjøp av pakken gir en liten bonus i form av noe rabatt - slik at det å kjøpe pakken blir rimeligere enn å kjøpe hver enkelt del separat.

- Billigkrok. Egen liste på nettstedet hvor de som vil kan kjøpe varer som er svært rimelige, men hvor kvaliteten er deretter. Kan være skremmende å føre varer som er av sekunda kvalitet - og fordrer gode avtaler med produsenter mht. retur og slikt; men samtidig er det alltid en del mennesker som kjøper det rimeligste man kan få tak i - rett og slett fordi de ikke har råd til bedre. Setter man alle slike varer i egen seksjon på nettsjappa, og opplyser i klartekst om hva dette er, blir det enklere for alle parter.

Intet nytt og revolusjonerende jeg kommer med her - og godt mulig dette er ting som ikke er gjennomførbare. Men publiseres ihvertfall for eventuell videre vurdering ;-)

Lenke til kommentar

Ja en god ide hadde jo vært å lånt ut utstyr til testing hos forumbrukere som Netshop har gjort, og også sponse syke prosjekter som MPX har gjort.

Det er god reklame det.

Plukke ut ordrer som blir gratis hadde jo vært en gøy gimikk.

F. eks hver 1000 ordre fikk kunden gratis??

Hadde ivertfall jeg vært hekta :dribble:

Lenke til kommentar

Alle ordre (f.eks over kr 1000,-) fraktfritt?

Bedriftspakkeordning til sluttbruker? (leveringstid 1 dag)

Disse liker jeg!

Den største grunnen til at jeg sjeldent bruker nettshops er fordi det pleier å ta 4-7 dager før man får pakken!"

Så lenge greier jeg ikke å vente!

OG man er usikker på prisen med frakt og alt så alt over 1000,- fraktfritt høres bra ut!

:w00t::w00t:

Lenke til kommentar
Plukke ut ordrer som blir gratis hadde jo vært en gøy gimikk.

F. eks hver 1000 ordre fikk kunden gratis??

Hadde ivertfall jeg vært hekta :dribble:

Dette hadde også gjort det langt mer fristende å i tillegg kjøpe de delene du egentlig bestemte deg for å la være, i tilfelle du får det gratis.

Lenke til kommentar
Prisgaranti mot andre nettbutikker?

Ikke prisgaranti. Det er ganske forhatt av både forbrukerombudet og mange av oss på forumet her. Mange av de store butikkjedene har hadd slik prisgaranti, og det irriterer i hverfall meg. Om dere skal garantere at dere har lavere priser så mener jeg at dere har bevisbyrden før jeg kjøper og uten at jeg må sjette dette selv. Bryter dere prisgarantien mener jeg at kjøpet kan ugyldiggjøres fordi dere driver med falsk reklame. (Lover at dere er billigst uten å være det). Vær så snill å ikke lag noen prisgaranti. Da tipser jeg forbrukerombudet med en gang.

De trenger ikke være redde for at du tipser forbruketombudet hvis de skriver at forbrukeren selv har ansvar for å sjekke om produktet finnes billigere et annet sted!

Dessuten så syns jeg ikke at det er dumt med dette. Ser man en annonse at det er billigere kan man jo se slik på det at man sparer differansen! Det hadde man IKKE gjort hvis web-shoppen stod for en slik garanti..

EDIT:

Personlig syns jeg pris, kundeservice og at man har de fleste varene på lager til en hver tid er de viktigste, selv om jeg kunne skrevet mye mer.

Endret av zarz
Lenke til kommentar
Jaja..jeg gidder ihvertfall ikke å stå og tørrprate når jeg har kjøpt meg noe nytt/morsomt som skal testes...men ingen er jo like heller så..

Hadde alle vært som deg! :D

Neida, begynner å bli sliten nå. :blush: Naturligvis blir henting vurdert, men det er en kostnad som man gjerne vil kutte ned på, eller ikke ha i det hele tatt. man må vurdere frem og tilbake, så vi får se hva det blir etter hvert.

takker for alle inspill hittil, jeg er tilbake i morgen. :w00t:

Det med en man i skranken kan jo gjøres på en billigere måte da.... hvis du har en ringeklokke der, så kan en an de som pakker på lageret bare stikke bort til skranken og levere ut ei pakke de gangene det skulle komme folk der... altså ingen fast mann i skranken ;)

Lenke til kommentar

Få inn mini itx hovedkort, kabinetter, slim dvdrom etc. no til dags dato så er det berre EET og Norek\Komplett som har ITX, så visst dere hadde klart å importert fra utlandet, istedenfor å måtte handle gjennom EET og Norek\Komplett som gjer dere relativt dårlige forutsetninger ang pris.

det eg virkelig savner er at nettbutikker har det eg kaller Tøft nettverksutstyr. da tenker eg valg av switcher, med\uten management, ITX komponenter med minimum 4 lan utganger, til bruk som f.eks router, og installere Monowall som eg har heime.

Ethernett lagring, altså boks med eitpar harddisker i, sånn at du får nesten ein liten filserver. det som irriterer meg er at dei fleste butikker har noke sånt, men det er kun plass til 1 harddisk, som er på 200 til 250GB. eg vil ha løsning der du kan hive inn f.eks 4 disker på t.d 250GB og få 1TB i raid. og mulighet for å kople på USB harddisker:P har desverre ikkje plass til fleire disker i min filserver:(

det er så lite kult utvalg av sånt å finne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...