Gå til innhold

Åpne ny nettbutikk - hva skal til?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lave priser.

 

Godt utvalg

 

Ingen skjulte gebyrer!

 

Betale med faktura 10 dager betalings frist.

 

Sender pakkelapp ved reklamasjoner.

 

Tar alt i retur, selv ved skader forårsaket av kunde.

 

Sender nytt før gammelt er returnert.

Lenke til kommentar
Lave priser.

 

Godt utvalg

 

Ingen skjulte gebyrer!

 

Betale med faktura 10 dager betalings frist.

 

Sender pakkelapp ved reklamasjoner.

 

Tar alt i retur, selv ved skader forårsaket av kunde.

 

Sender nytt før gammelt er returnert.

 

Betale med faktura 10 dager betalings frist.

 

 

Tar alt i retur, selv ved skader forårsaket av kunde.

 

Sender nytt før gammelt er returnert.

 

nei nei nei, dette er ikke realistisk! faktura vil tiltrekke seg "svindlere", Ta ting i retur som kunden har ødelagt selv? ehh? sende nytt før man har funnet ut om det gamle er i stykker? ..

 

 

Nei LAVE PRISER, GODT UTVALG! det er de 2 stoore tingane..og gratis frakt på feks 1500kr+

Lenke til kommentar
Hvordan er det så med hentemulighet? Er dette en viktig ting, eller godtaes det at man closer døren og sender alle ordre? Henting er en meget stor utgift, og er en stor fordyrende del av hverdagen til nettbutikker.

Går jo an å ha henting i en miniskranke etter avtale på f.eks. 1 dag i uken, men det er mulig dette høster mer klager("hvorfor ikke denne dagen", "hvorfor det klokkeslettet?" osv.)

Lenke til kommentar

Lave priser. - DONE

 

Godt utvalg - DONE

 

Ingen skjulte gebyrer! - DONE

 

Betale med faktura 10 dager betalings frist. - Heller tvilsom. Kjøper man, så har man pengene, ellers så kjøper man ikke. eller? :cool:

 

Sender pakkelapp ved reklamasjoner. - DONE

 

Tar alt i retur, selv ved skader forårsaket av kunde. Alt taes naturligvis i retur, men ikke alle returer godkjennes. :p Noen vil nok få produkter tilbake - slik vil det alltid være. hehe...

 

Sender nytt før gammelt er returnert. - Dette har jeg faktisk testet ut tidligere, men veldig mange sendte ikke inn det ødelagte utstyret. Dette gav store problemer. Naturligvis vil man i enkelttilfeller kunne få til dette, men å gjøre det til en standard er fryktelig vanskelig.

Lenke til kommentar

noen ting som er viktige for meg:

 

- raske svar på mail. får jeg svar innen en time eller to er jeg nesten hekta allerede.

 

- godt telefonsystem. dersom dere har mange folk som har ansvaret for forskjellige ting, opprett et "trykk 1 for salg, trykk 2 for teknisk support, trykk 3 for retur" type ting. ingenting er mer irriterende enn å gjenta "hei mitt navn er ola nordmann og lcd skjermen min har tretten døde pixler og en ripe i lakken blablabla" til fem forskjellige folk som bare sender deg videre.

 

- bra lagt opp nettside, med produktbeskrivelser på alle varer. alt for mange webshoper har poppa opp i det siste med prikk lik elendig layout og forsvinnende lite info om varen en vil kjøpe. komplett er et godt eksempel på en godt lagt opp side med passende mengde info og pridusentlinker synes jeg.

 

- mulighet for kredittkortbetaling.

 

 

hentemulighet synes jeg ikke burde prioriteres.

Lenke til kommentar
Sender nytt før gammelt er returnert. - Dette har jeg faktisk testet ut tidligere, men veldig mange sendte ikke inn det ødelagte utstyret. Dette gav store problemer. Naturligvis vil man i enkelttilfeller kunne få til dette, men å gjøre det til en standard er fryktelig vanskelig.

Dersom kunden kan oppgi kollinummer som dere kan spore og ser er levert inn på postkontoret, så kan dere jo sende ny vare.

Problemet er vel kanskje at noen bare sender luft.

 

Å sende før gammelt er ankommet er noe jeg vet bl.a. play.com(dvd,cd osv) gjør. Jeg ble veldig overrasket over den servicen, og det er jo selvfølgelig et pluss.

Men nå har play såpass store markedsandeler og antakelig går så mye i pluss at de ikke merker om de taper 1 dvd eller 5 i uka

Lenke til kommentar

Når det gjelder svar på mail; har jeg tidligere jobbet med 15 minutters interndeadline. Dette vil naturligvis bli særdeles vanskelig eksternt, men 1 time vil jo være å trakte etter.

 

"- godt telefonsystem. dersom dere har mange folk som har ansvaret for forskjellige ting, opprett et "trykk 1 for salg, trykk 2 for teknisk support, trykk 3 for retur" type ting -" ER ALLEREDE PÅ PLASS :D

 

"- bra lagt opp nettside, med produktbeskrivelser på alle varer. alt for mange webshoper har poppa opp i det siste med prikk lik elendig layout og forsvinnende lite info om varen en vil kjøpe. komplett er et godt eksempel på en godt lagt opp side med passende mengde info og pridusentlinker synes jeg." ENIG, MEN FY FOR EN JOBB! ;)

 

- mulighet for kredittkortbetaling. JOBBER MED SAKEN, KOMMER

 

hentemulighet synes jeg ikke burde prioriteres. TAKKER:

Lenke til kommentar

Dere kan jo prøve Netshop-metoden.

 

Sats på (nærmest) 24/7 personlig service, lave priser, og kjappe pakkeavsendelser. Ha et stort vareutvalg, med gode beskrivelser av varene. Enkelt og oversiktlig design på webshop.

 

Netshop igjen: Etter noen måneder med topp service og gode priser, og dere har en bråte fornøyde kunder - som faktisk verver andre kunder (word of mouth), så skrur dere prisene opp på et vanlig nivå, men beholder kundene. :) (NB: Hold den gode servicen ved like)

Lenke til kommentar
Dere kan jo prøve Netshop-metoden.

 

Sats på (nærmest) 24/7 personlig service, lave priser, og kjappe pakkeavsendelser. Ha et stort vareutvalg, med gode beskrivelser av varene. Enkelt og oversiktlig design på webshop.

 

Netshop igjen: Etter noen måneder med topp service og gode priser, og dere har en bråte fornøyde kunder - som faktisk verver andre kunder (word of mouth), så skrur dere prisene opp på et vanlig nivå, men beholder kundene. :) (NB: Hold den gode servicen ved like)

Service er pri nr 1 på listen. Derfra vil den aldri falle. :thumbup:

Lenke til kommentar

Igjen så synes jeg at å få svar på mail med en gang, eller ha en service telefon og bla bla bla må komme i andre rekke. For å kunne holde KOSTNADENE nede.. Dere kan sjekke mail 1 gang til dagen å svare på dem på en bra å ryddig måte, heller ikke ha noe "skranke tid". Hold kostnadene nede, drit i å bruke masse penger på reklame, hvis dere er billige nok vil dette spre seg hos oss stor kjøpere uansett.

 

Hvis jeg feks kunne spart på en pc til 10 tusen, 1500kr på å kjøpe den hos dere VS feks komplett. Hadde dere hatt en ny kunde, men om dere bare har litt det andre fænsie tingane som folk nevner her blir det vanskelig å komme seg inn, for folk er så fornøyd med andre webshops!

 

 

så nok en gang! PRIS PRIS PRIS!! utvalg!

Endret av chil
Lenke til kommentar
Service er service. Netshop-service, er noe annet. ;)

 

Seriøst, Netshop har redefinert service. Fikk svar kl 22:00 på en lørdag .. Og igjen 20 minutter etterpå. DET er service det!

Jepp, det er meget bra! Ære være Netshop for det de har gjort. Men ingenting er uslåelig vet du. Det kalles heller en utfordring. La oss referere løvenes konge "Jeg ler når jeg møter farer.. hahaha... " :cool:

Lenke til kommentar

Det som er poenget med nettbutikker er at prisen blir lav grunnet minimalt med personell. Automatiser så mye som mulig, og forbered deg på å jobbe mye selv :). Dermed trenger ikke produktene koste veldig mye mer enn inkjøpspris, altså du trenger ikke så stor dekningsgrad.

 

Som selger må jeg bare nevne; sats på mye tilbehør. Dette gir en bedre dekningsgrad, fordi det ikke koster mye å kjøpe inn. Folk betaler likevel mye mer for tilbehøret enn det koster deg fordi det uansett har så lav pris. Og tilbehør selger godt! Uansett hvilke produkter det gjelder (dataprodukter, mobiltelefoni, whatever).

 

Når folk klikker seg fram til at de vil kjøpe eksempelvis en mobiltelefon, la noe passende tilbehør komme lett tilgjengelig. Anbefal noe med bra dekningsgrad, med andre ord! Det er det som gjør at produktene kan holde lav pris ellers, og at du kan tjene tilstrekkelig. Gjelder også dataprodukter.

 

Alt av reklame dere planlegger bør inneholde et supertilbud. Det drar til seg kunder som bare pokker.

 

Designet på nettsiden er viktig! Det er det langt fra alle nettbutikker og nyhetssider som har skjønt. Rettskrivingen er også veldig viktig for å bli beryktet som en seriøs bedrift.

 

Ellers er det selvsagt veldig viktig med et godt rykte. Ryktet har mye å si, og kundevennlige bedrifter kommer alltid lengst.

 

Og om butikken går bra, husk at ingen seier varer evig. Oppretthold kundevennligheten!

 

 

Og lykke til :thumbup:

 

 

EDIT: Og btw, sats på gratis markedsføring :)

Lenke til kommentar
hovedting som er viktig for meg:

1) service

2) godt utvalg

3) pene\oversiktlige sider

4) pris

 

kan jeg spørre, hvor skal denne nye webshoppen holde til?

 

 

musa

Vil helst slippe å fortelle hvem eller hvor vi er. Alt vil naturligvis ligge på nettet når det er klart. Vi kommer til å ha kontorer og lager i norge - så mye kan jeg si.

 

Vil ikke si for mye, slik at jeg blir tatt for reklame vet du. :innocent:

Lenke til kommentar
hentemulighet synes jeg ikke burde prioriteres. TAKKER:

Hvis du har lager en relativt sentral plass (f.eks innen 1 mil fra en by) så tror jeg butikken vil få en stor stjerne i margen hos alle lokale kjøpere. Det blir liksom litt meningsløst å betale for postens frakt dersom man bor bare noen kilometer unna. Det behøver ikke å være annet enn en helt enkel utleveringsluke, eller et bittelite lokale med noen få glassmontere og en utelveringsluke. En slik utelveringsluke kan øke omsetningen av småvarer ganske mye. F.eks kabler, adaptere, vifter, DVD-plater, tastaturer og annet smått. Slike varer kan man ofte ta svært høy avanse på uten at det går så mye ut over salget. Dette vil også øke omsetningen til kunder som bare må ha en del på dagen. Et slikt lokale er også en bra plass å prisdumpe utgående varer og demovarer.

 

Det passer selvfølgelig kun om dere har eget lager med relativt god sikkerhet og kortlåser så ikke ubudne gjester går inn "feil dør" midt på dagen og forsyner seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...