eirikJO Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Kanskje litt dårlig emne tittel, men jeg skal forsøke å forklare bedre her.. Frustrasjonen ble alt for stor da jeg ikke har fått dette til, og søker hjelp her.. Jeg har en tabell hvor id er auto_increment, + 6-7 andre rader. Jeg søker opp i databasen med: while($r = mysql_fetch_array($result)) Finner resultatet med bl.a: $id=$r["dogn_id"]; Skriver ut resultatet i en tabell, og har en link videre: <td width='71' height='10' >Navn:</td> <td width='262' class='gtxt2'><a class='gtxt2' href='./{$r['dogn_id']}.php'>$navn</a></td> Det er i disse *.php filene jeg ikke klarer å få med meg variablen $r['dogn_id'] videre. Jeg skal i disse filene kjører "dypere" spørringer: SELECT * FROM tabell WHERE dogn_id = $r['dogn_id'] (Eller noe slikt). Hvordan får jeg variablen med meg videre så jeg kan begrense søket videre?? Takker masse for hjelp! Endret 21. mai 2005 av eirikjo Lenke til kommentar
phanti Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Du kan gjøre det enkelt ved å putte id i adressefeltet med linken, og bruke $_GET til å hente den igjen: echo '<a href="dinphpfil.php?dogn_id='.$r['dogn_id'].'">link</a>'; Noe sånt kanskje, skjønner ikke helt hva du vil egentlig. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Tror jeg var litt forvirret selv egentlig, men jeg fant ut av det. Satt den til id=x og hentet den med $_GET['id'] i neste script.. Det funket. Lenke til kommentar
phanti Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Flott, akkurat det jeg mente også Kunne jo også forandret emnetittel til [Løst], slik at andre kanskje kan få hint her. Endret 20. mai 2005 av phanti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå