Gå til innhold

Jeg trenger mye info om disse selvbygde høytaleren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er nå NAD 216 ett rent effekttrinn, så det blir neppe noe problem :)

Nå ble jeg litt usikker her. Nad 216 kan jeg bruke som forsterker? Den er bare uten alt dill dall som radio osv? Har den ingen volum kontroller? Jeg har en mikser jeg har tenkt og bruke, denne har en volumkontroller på master utgangen sin så det burde gå fint. Men det går an og bruke den på mikseren? Her er mikseren det er snakk om: http://www.djbutikken.no/product_info.php?...4816c645bc61f70

Lenke til kommentar
Samma som fattern sa... NAD = Amerikansk? Isåfall forklarer det saken :p

NAD er IKKE Amerikansk nei.

Nad 216 driver det meste av høyttalere,så den blir du fornøyd med.

Jeg synes 2000 kr var litt mye for en ripete Nad 216. Det er mange år siden Nad 216 gikk ut av produksjon,så den begynner å bli veldig gammel. Jeg har sett Nad C270 nede i 2000 kr.

Lenke til kommentar
Etter det jeg har sett så koster de rundt 2500 - 3500 og dette er det billigste jeg har sett til nå..

2500-3500 kr er alt for mye for en Nad 216!

Det ligger både Nad C370 integrertforsterker og C270 effektforsterker til ca de prisene på QXL. Nad C270 er etterkommeren til 216,så C270 er flere år nyere. C270 har også en mye bedre lyd enn 216.

Lenke til kommentar
Etter det jeg har sett så koster de rundt 2500 - 3500 og dette er det billigste jeg har sett til nå..

2500-3500 kr er alt for mye for en Nad 216!

Det ligger både Nad C370 integrertforsterker og C270 effektforsterker til ca de prisene på QXL. Nad C270 er etterkommeren til 216,så C270 er flere år nyere. C270 har også en mye bedre lyd enn 216.

Husk at de fleste QXL auksjoner får en markant prisøkning i løpet av de siste minuttene auksjonen pågår.

Som jeg nevnte tidligere fikk jeg 2400,- for en NAD 214 jeg solgte for en tid tilbake siden. Da jeg la den ut satt jeg prisen til 900,-.

Edit: Enig med det du sier, nyere NAD forsterker en god del bedre lyd enn de gamle 214/216 boksene.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...