Mato Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 du vet du lett kan bytte til en 16Amp sikring og forsterkerne sprenger skjelden sikringer , jeg har en DOXA 70 , denne har potensiale til og dra mer en alle kursene mine , men den gjør ikke det , når jeg slården på blinker det i lysene mine Lenke til kommentar
paroa Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) du vet du lett kan bytte til en 16Amp sikring Nei, det viste jeg ikke Men da skal jeg få bytta... Hvor høyt kan jeg bytte? kan jeg putte i en 20ampers sikring? Edit: Er det ikke sånn at strøm nettet tåler så så stor belastning? altså at jeg ikke kan putte i en 30ampers sikring? Jeg putter i spiker jeg, vist det ikke er noe farlig... Endret 21. mai 2005 av paroa Lenke til kommentar
Mato Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 du vet du lett kan bytte til en 16Amp sikring Nei, det viste jeg ikke Men da skal jeg få bytta... Hvor høyt kan jeg bytte? kan jeg putte i en 20ampers sikring? Edit: Er det ikke sånn at strøm nettet tåler så så stor belastning? altså at jeg ikke kan putte i en 30ampers sikring? Jeg putter i spiker jeg, vist det ikke er noe farlig... du må se på hvor stor kvadrat det er på kabelen fra sikringskapet og til rommet dit , 20A blir nokk i det meste laget faren med større sikring er at kablen kan bli varm og smelte noe som kan lede til kortslutnig , men somregel er det noe sikkerhet margin på sikringene som står der , men prøv først med den på 10 . ryker den kan du prøve med 16 , men ikke noe større , og for all del ikke bruk spiker , da har du ikke noe sikring og da er det hovedsikringen som ryker hvist det skulle bli overbelastning eller kortslutning , og da mørkelegger du hele huset!! men mestsansynelig går det fint med 10A det er somregel kunn i startøyeblikket at ampen drar max , husk og bruk treige sikringer , då tåler korte overbelastninger Lenke til kommentar
paroa Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Ok, men den forsterkeren jeg linka til, er den noe og satse på? Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Jeg ville ikke gjort dette, kontakt din nærmeste elektrikker for dette. Det kan godt være kablen ikke tåler så mye strøm, kommer helt ann på kabelen. En PR 2,5 skal greie dette fint. Men om det er en eldre kabel, feks med skru sikringer velg en elektrikker! ellers ryker forsikringen din om de skulle skje noe gal, og du har putta inn en 16a eller en 20a sikring Lenke til kommentar
paroa Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Tja, det er jo fattern som har gjort alt i dette huset så han skal da klare å finne ut av det... jeg må bare spørre han først, og han er ikke hjemme nå... Det er ikke skrusikringer. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) Nå fant jeg et ark som heter "Kurser" Dette rommet var kontor før så da regner jeg med at dette er riktig: Nr Amp. Type ETG Rom Beskrivelse24 10A Kvikk 1 Etg. Kontor + Soverom VK Lys+stikk Etter det jeg skjønner så har jeg sikring av typen "kvikk" og at jeg har samme kurs som soverommet? Edit: Fattern var innom en liten tur, men det jeg fikk vite var at det var 8omh's høytalere og veldig tungdrevne og presise, men trenger guffe... Endret 21. mai 2005 av paroa Lenke til kommentar
paroa Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Det gikk vist ann og ta av gitteret så her har dere et par bilder uten gitter: http://www.home.no/paroa/uten.JPG http://www.home.no/paroa/uten%20(1).JPG Det er vist en diskant der også... Lenke til kommentar
paroa Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Fattern mente det var og skyte spurv med kanon med disse forsterkerene jeg har lagt fra... nr1: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=18...um=1&Catg=11965 nr2: http://home.no.net/svaking/Wank/hjemmekino...idag/phobos.JPG Numark dimension 4 nr3: http://www.musikkweb.no/musikkpraksis/ann/ads.php?aid=63323 Noen som kan foreslå en like kraftig forsterker? Men som ikke står 800watt i 4ohm osv? kan godt veie 30kg, må bare passe på at han ikke ser det... Edit: han mente at jeg ikke trenger 800, 700 watt inne på rommet mitt, det er jeg enig, men jeg har ikke tenkt og bare bruke de inne på rommet mitt. Nå er det sommer og det kommer til og bli brukt ute og trenger man vel litt guffe? Jeg skulle gjerne ha hatt større høytalere også, men det er vel sikkert for stort for rommet mitt det å... noen forslag for og overtale en sta far? Bare fordi han klarte seg med 50watt i 8ohm på samme høytalere Endret 22. mai 2005 av paroa Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 enkleste måte å finne ut mer om høyttalerne er å rive av fronten og skru ut elementene. se på delefilteret og skriv ned så mye info du vet om elementene. etter det så bruker du den fine lille søkemotoren: google.com og sjekker hva du får som svar Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Drit i PA-forsterker. De elementene der ser definitivt ikke ut til å ha en powerhandling på mange hundre watt. Ja; det er nesten alltid bra å ha effektoverskudd, men alt kan overdrives og PA-forsterkere av ukjent merke spiller ikke nødvendigvis så pent. Du risikerer å ende opp med en løsning med viftestøy, dårlig lyd og høyttalere som sprenges lenge før du hører at det begynner å vrenge. Jeg tror ditt beste alternativ er en stor NAD, Rotel, Harman/Kardon eller noe i den gaten. Si ca 2*100 - 2*150W. Nytt får du noe slikt for ca 5000,-, legg til en tusenlapp hvis du vil ha en integrert forsterker og ikke bare et effekttrinn. Er du heldig kan du finne slikt brukt for under halvparten av denne prisen. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg vil prøve og få tak i noe brukt rundt 1000lappen. 100watt * 2 holder lenge ifølge fattern. 50watt*2 går også bra, men vist man skal ha orntlig trøkk så sa han 100watt, men ikke noe 800watt Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg vil prøve og få tak i noe brukt rundt 1000lappen. 100watt * 2 holder lenge ifølge fattern. 50watt*2 går også bra, men vist man skal ha orntlig trøkk så sa han 100watt, men ikke noe 800watt du kan glemme å få tak i noe som leverer 2*50W(ekte) og samtidig bra lyd til 1000kr... kanskje brukt men ikke nytt. kan du ikke spørre han om hva han brukte på de når han brukte dem da (hvis han har brukt dem) Lenke til kommentar
paroa Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Det er bare brukt det er snakk om. Hva med nad 216? Er det noe å satse på? Og hva burde jeg gi for en slik en? Lenke til kommentar
Fatso Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Kjøp Cambridge P500, heilt sikkert meir enn god nok. Fatso. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Ja, men jeg har fått et tilbud om og kjøpe en NAD 216: Den ene har noen merker i overkant/ bortskrapt farge på øvre del av fronten , smal stripe på ca 10 cm totalt. den får du for 2000. Og jeg har fire til som jeg selger for litt mer. Dette burde vel være bra? Jeg bryr meg ikke om utseende... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Ja, men jeg har fått et tilbud om og kjøpe en NAD 216: Den ene har noen merker i overkant/ bortskrapt farge på øvre del av fronten , smal stripe på ca 10 cm totalt. den får du for 2000. Og jeg har fire til som jeg selger for litt mer. Dette burde vel være bra? Jeg bryr meg ikke om utseende... 2000 virker som en grei pris, så lenge den fungerer som den skal. Jeg solgte en NAD 214 for litt over ett år siden, fikk 2400 på den på QXL. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Hva er det som pleier å streike på denne modellen her da? Og den burde vel klare jobben med glans? Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Den er antagelig helt perfekt for ditt bruk. Bra pris også, så løp og kjøp. Men husk å spørre selgeren om lyden er i orden, altså om det er noen form for skrapelyd elns. Det er vel det vanligste problemet med eldre forsterkere. Kan skyldes slitt volumkontroll eller sprengt elektronikk. Hvis du ikke kan høre noe feil så er det nok ikke noe feil. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Den er antagelig helt perfekt for ditt bruk. Bra pris også, så løp og kjøp. Men husk å spørre selgeren om lyden er i orden, altså om det er noen form for skrapelyd elns. Det er vel det vanligste problemet med eldre forsterkere. Kan skyldes slitt volumkontroll eller sprengt elektronikk. Hvis du ikke kan høre noe feil så er det nok ikke noe feil. Han bor i haugesund, jeg i oslo. Jeg skal spørre han om det, men han kommer hjem først til Søndagen (han er i bryllup nå..) så vi får se da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå