Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Beee Buuu lyder fra HK, vil ikke starte.

Anbefalte innlegg

Maskina slo seg plutselig av, helt uventet.

Har et Abit NF7 s rev.2.0

og Crucial DDR 3200 minne

Har feilsøkt en del, og funnet ut at det er RAM brikken, får samme Beee buuu lyd uten brikke i HK. Kunne ikke finne forklaringer på div lyder i manualen.

Har også prøvd med en annen CPU, samme lyden. Har desverre ingen RAM brikke å teste med, så jeg er litt stuck.

Men er mine antagelser korrekt?

Edit.

Fant noen koder.

12. A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages

Pussig.

Endret av tness
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå igjennom biosen og sjekk at alle settinger stemmer med det som passer din maskinvare (minnefrekvenser og cpu frekvenser spesielt), i tillegg sjekk at alle kabler sitter som de skal. Hadde problem med et hovedkort som ble ustabilt og etterhvert ikke ville boote i det hele tatt. Rett før det tok helt kveld måtte jeg underklokke prosessoren for å få startet maskinen. Det kan jo også hende at psu'en din sliter. Hvis ingenting funker, bytt ut del for del :cry:

Endret av Shagma
Lenke til kommentar

En stund her, hadde jeg trøbbel med begge datamaskinene, har en gammel duron på et Asus kort, ville ikke boote med den CPU som stod i da ABit NF7 s ver 2.0 tok kvelden, fikk panikk. Men nå viser det seg at CPU'en funker.

Jeg mistenker sterkt at PSU har tatt kvelden, siden det sluttet så brått, og at jeg ikke fikk start med et annet HK jeg prøvde på samme PSU.

PSU som jeg tror tok kvelden var en Chieftec 340 watt, den har jeg hatt i 3-4 år nå tror jeg, aldri problemer. Men det skal sies at den var fryktelig "hårete" på innsiden, har ikke plukket den i fra hverandre, men såg bare bakom rillene.

Er det kjent at disse PSU'ene tar kvelden etter en stund?

Ellers så har jeg ikke prøvd ABIT kortet, noe jeg skal gjøre nå, med en PSU som virker, og en CPU som virker, får jeg det ikke i gang, så konkluderer jeg med at det har tatt kveld.

Lenke til kommentar

Update. PSU funker, så det som gjenstår er RAM, noe jeg tviler på er problemet, HK lager samme BEE BUU lud, med eller uten minne.

Så jeg tror HK tok kveld der og da, regner med det blir garanti sak ut av det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...