Gå til innhold

Får melding om "for lite virtuelt minne"

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg har et problem medat jeg får meldingen "for lite virtuelt minne" når jeg bruker maskinen.Jeg har en P4 1700 mhz....256MB RAM....nokk plass på C disken.

Har satt opp det virtuelle minne til 786MB som er maks.

Dette skjer selv om jeg ikke har hatt maskinen på så lenge.

Er det noen som har en løsning på problemet ????

Forhånd takk T.I.S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

egentlig et idiotisk spørsmøl, sier windows at du har for lite minne så er det jo bare å kjøpe en 256mb brikke til å stappe den inn i maskinen... :smile:

(hadde det samme problemet før da jeg bare hadde 128mb ram....)

bruker du win2k/xp kan du trykke "ctrl+alt+del" deretter velger du oppgavebehandling og går inn i ytelse, der sere du hvor mye cpu og minne du har drukt..

Lenke til kommentar

Har aldri hatt den meldingen før, og jeg har hatt win98se med 32MB, og 64MB, og win2000 med 128,og 256MB.

Jeg tipper probbet ligger i at dere bruker en eller annen jalla versjon av windows, win98se kanskje??? Tipper jeg rett??? Hopp over på win2000, mye bedre!!!

Lenke til kommentar

Dette med melding om for lite virtuelt minne, det er noe som skjer i WinXP når man setter det virtuelle minnet til en eller annen fast størrelse. Jeg vet ikke hvorfor det skjer, men det er noe som dukker opp i hytt og pinevær. Kan det tenkes at det er en "bug" i Windows, eller er det altfor utrolig at Windows skulle ha problemer med minnebehandlingen? :wink:

Selv har jeg over 20gb ledig på C-disken, og 1024mb RAM i denna maskinen, likevel får jeg denne meldingen av og til - men det skjer bare hvis jeg overstyrer default verdier for virtuelt minne. Har opplevd dette på 5 eller 6 andre maskiner også. For å unngå dette - la Windows stelle med det virtuelle minnet. Jeg vet at det ikke høres best ut i forhold til såkalt "tweaking" av maskinen, det anbefales jo å sette minimum og maximum verdier til det samme, slik at den såkalte "vekslerfilen" ikke øker eller minker hele tiden.

Mine erfaringer er altså at default verdier bør beholdes, da dukker ikke denne meldingen opp.

Og ikke kom å si at jeg har for lite minne eller for lite ledig plass, den holder ikke her :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-15 17:57, [sETE] skrev:

sorry at dette ikke passer her. men du "torsteinen" kan du slutte å briefe som en fjortiss? jeg har sett nok av dine breifeposter!

HERRE! fyren hadde et problem med rammen, "lite virtuelt minne" at han sier kor masse ram han har (768) er absolutt nødvendig info om problemet her...

har du lest posten?

problemet: eg hadde samme problem som dere, eg hadde satt virtuelt minne skyhøgt, 5GB trur eg, (trur eg!). da klikka masksina i ett kjør. så fant eg ut at max innstilling av virtuelt minne skall vere "din minne-størrelse" x 2,5 eller 3 trur eg... så viss du har 128 mb minne, burde du ha virtuelt minne på 300 og etlanna... NB! dette er fra et vagt minne om en guide eg las! så ikkje stol helt på d eg har skreve, det er noko liknande hvertfall, men eg ville funne en guide om virtuelt minne..

ferdig arbeid...

Lenke til kommentar

Quote:

sorry at dette ikke passer her. men du "torsteinen" kan du slutte å briefe som en fjortiss? jeg har sett nok av dine breifeposter!

briefeposter?

ser du lengre opp ser du at jeg skrev jeg hadde samme problemet... noen spurte hvor mye minne vi hadde og jeg svarte at jeg hadde 768 mb, lær deg å LESE posten før du kommer med slike irrelevante kommentarer..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-15 18:08, eXpanium skrev:

Quote:

HERRE! fyren hadde et problem med rammen, "lite virtuelt minne" at han sier kor masse ram han har (768) er absolutt nødvendig info om problemet her...

har du lest posten?

problemet: eg hadde samme problem som dere, eg hadde satt virtuelt minne skyhøgt, 5GB trur eg, (trur eg!). da klikka masksina i ett kjør. så fant eg ut at max innstilling av virtuelt minne skall vere "din minne-størrelse" x 2,5 eller 3 trur eg... så viss du har 128 mb minne, burde du ha virtuelt minne på 300 og etlanna... NB! dette er fra et vagt minne om en guide eg las! så ikkje stol helt på d eg har skreve, det er noko liknande hvertfall, men eg ville funne en guide om virtuelt minne..

ferdig arbeid...

takk for et særiøst svar, nå skal jeg prøve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...