Gå til innhold

Måte å se om det er olje i bensinen?


Anbefalte innlegg

Hej der-- jeg lurte på om det er en måte å se på bensinen, om det er blitt tilført olje i den? :hmm:

 

Har en gammal motor og uten olje i bensinen blir hele greia brent-- Bruttern låner den av og til og noen ganger vet jeg ikke om han har putta olje i reservetanken-

 

Toppers med svar :thumbup::thumbup:

 

PS: bensintype er 98 blyfri

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare hiv en dose (en desiliter eller to) med olje oppi hvis du er usikker, det tåler den helt fint. Den kan faktisk ha godt av litt ekstra olje (smørning) innimellom.

 

Bensin med olje i skal ikke være gjennomsiktig. Helt rein bensin helt uten olje er helt gjennomsiktig (vann). Bensin med olje i har ofte en grønnaktig farge, litt avhengig av hvilken type du bruker. Fargen må heller ikke være for tynn, det kan tyde på at det bare har vært olje i bensinen som var der fra før.

Lenke til kommentar

Du ser forskjellen.. Men litt ekstra olje skader ikke som han sier, men motoren hutler og trutler litt mer på ekstra olje :yes:

 

Men jeg lurer på noe jeg også.. Jeg fylte bensin på en ekstrakanne som hadde vært farget diesel i, og d var kanskje et på dråper farget diesel igjen--

 

Skader det motoren på noen måte`?`?

Lenke til kommentar
Den kan faktisk ha godt av litt ekstra olje (smørning) innimellom.

 

Men litt ekstra olje skader ikke som han sier, men motoren hutler og trutler litt mer på ekstra olje new_yes.gif

 

Joda, men ikkje forofte! ikkje fleire gonga i veka ikkje ha formasse olje i bensinen bare for og gjøre det, prøv og unngå det.. du sota og ned tenpluggane dine hvis du helde på med formasse olje..

Lenke til kommentar
Om ikke jeg husker helt feil så ser du forsjell på om det er olje i bensinen, ved å helle litt på sjøen. Så ser du om det kommer noe flytene greier i sjøen da er det olje i bensinen.

Både bensin og olje flyter, dessuten vil nok din måte vise sant selv om det bare er noen dråper olje i bensinen. Her er det snakk om å ha nok olje i bensinen.

 

Blekkulf og vennene hans liker heller ikke at man hiver bensin og olje på sjøen uten grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...