SumSar Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Romania hadde tøffe trommer! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Men den beste hittil: NORGE!!! De var fete som alltid. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Romania hadde tøffe trommer! Kan bli en farlig konkurent gitt Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Er det bare meg eller likna den rumenske sangen mye på Safri Duo?? Norge har vært best ja! Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Er det bare meg eller likna den rumenske sangen mye på Safri Duo?? Tja... Kanskje litt. Men den beste hittil: NORGE!!! Har ikke sett alt, men ut i fra det jeg har sett så må jeg si meg enig i den påstanden. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Romania hadde tøffe trommer! Kan bli en farlig konkurent gitt Jeg syns de var litt for hyperaktive jeg men... Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 blir det reprise en gang? Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Førsteinntrykk etter andre omgang: Igjen, kanskje politisk ukorrekt, og sikkert ikke grammatisk korrekt. Men dette er da skrevet etter stream-of-conciousness metoden Virginia Woolf gjorde pionervirksomhet med. ------- Nederland – Ooooh. Writings on the wall. Så dramatisk du var da. The goblin has been brown? KAN du ha mer dramatiske armbevegelser tror du? Eller trenger vi å forlenge armene dine? DREEEEEAAAAAAAAAAM! Hurrah. Eller ikke. Island – Selma? Tror tanten til moren min heter det samme. If I had your love? KLISJEALARM! Begunner dramatisk. Kunne tenkt meg hun damen der ja. Kurant stemme, og interessant utseende. Rare øyne. Musikken har et noe spesielt preg, har den ikke? HÆH? Hva i all verden var poenget med den overgangen/bridgen der? Og der slo åttitallsvibesene meg i svime. Mon hvor langt hun rekker med det der? Belgia – En portugisisk mann? Med franske ballader? Hva er det du rabler om, kommentatormannen. Ah. Synger på fransk ja. Det lover vitterlig ikke godt. Det var jo en søt og dramatisk begynnelse da. Oooh! Mike Patton om 15 år? Utseendet kan i alle fall tyde på det. Han knytter hånden når han synger. Tydelig at han mener det han synger, og det intenst. Så langt er det bare Nederland som har hatt en imponerende stemmeprakt å by på. Sorry, Belgia-portugiseren, stemmen din er bra, men du viser ikke noe av den frem før i slutten. Estonia – Oi. Selv i Estland kan man finne sassy damer med et noe mørkere pigmentforhold enn vanlig (enten det eller uheldige mengder med brunkrem). Hakket ikke sangen litt? Forskjellige kostymer og hårstil? Spice Girls? Det var vel ikke så mange av dem som hadde så imponerende sangstemmer. Ooh, frekk overgang. Eller ikke. Lets get down eller loud? Tror ikke det gitt. Nok et band med større vekt på koreografi enn selve sangen. Norge – Hmm. Her er det fare for at man blir litt vel nasjonal. Høres ut som en hardrocklåt som er rømt fra åttitallet, og har snublet bort i den moderne måten å produsere metall på. Kan ikke helt skjønne hvorfor de er storfavoritter, men det plager meg ikke nevneverdig. Snart blir det vel Hip-Hop og slikt som blir med i Grand Prix. Noe ullen lyd? Turboneger meets ett eller annet band fra tidlig åttitall? Oooh! De fikk lov å flagge med det ukrainske flagget (det oransje), selv om det bare ser ut som en fille de har surret på mikrofonstativet. Romania – Etniske vibe til å begynne med. Oljefat? Hmm. Litt mer interessant måte enn Kaizers for å bruke disse. Men der datt det over i Eurodisco gitt, og jeg ble plutselig mer interessert i sceneopptreden og slike uvesentligheter. Vilt hår på damen. Stilig midtparti når vokalen var vekke, men det ser og høres ikke ut som oljefatene lager så mye lyd som man skulle trodd. Er det mulig at de bare ”mimer” til musikken? Første gang jeg har fått med meg at rytmeseksjonen kan tenkes å jukse. Ungarn – Mannlige dansere? Likestilling eller? Riverdancevibber med en gang ting begynner å skje. Frekt kostyme på damen da gitt. Er det ikke kaldt? Og hvorfor har du bare 3/4 med bukse? Eller er det bare øynene mine som bedrar meg? Hainanana i refrenget? Ja, det kan vel ikke slå feil? Interessant dansing! Trivelig felespill. Dette er nok enten en sang som treffer svært godt, eller svært dårlig hos de som skal stemme frem greiene. Tror ikke det blir så mye midt i mellom der. Vil gjerne se den damen der igjen ja. Finland – Er det samme damen som er med på det postkortet som på det norske eller? Begynnelsen kan høres ut som et av de mer moderne episke metallbandene. Avslappede elektroniske rytmer. Why, why, why? Ja du kan så spørre. Han mannen så litt ut som en eldre Kristian Valen kanskje. Ooooh oooh i bakgrunnen. Hmm. Jøss. Han er nesten like dramatisk som han som sang for Belgia han. Sammentreff at de begge synger fra et annet land enn de er fra? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Wig Wam må vinne, de er så mye bedre enn alt annet. Vi har jo bare sendt ned sånne dårlige greier de siste åra! Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Og det første som skjedde her var at lyden ble "rar" 10 sekunder etter at de startet... (men stemningen der økte bra) samme her tror Norge kommer høyt i år ja.. best til nå synes jeg.. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Håper Norge kommer videre iallefall. har det bare i bakgrunnen, men Norge har hørtes best ut til nå. Likte også det landet som hadde de fete trommene. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Forferdelig mye dårlige greier nå.. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Macedonia: Begynner på etnisk vis. Lalaleila. Leyla? Jaja, om han velger å si det så. Hurrah. Disco. Mannen der så litt skakk ut. Det skal vanskelig gjøres å få dansere med kortere skjørt enn det der. Det kan vi lære oss å like. Brei beinføring hører gjerne ikke sammen med slik musikk, mannen? Svært rytmisk midtparti, med litt mer etniske lyder. For min skyld kunne det godt vært litt lengre det midtpartiet. Fordel med så kort skjørt der om man skal ut i spagat ja. Andorra: Nederland og Spania samarbeider? Ja hvorfor ikke. Hmm fet rytmisk og lettere etnisk begynnelse. Spennende. Hun damen så litt skummel ut da. Og danserne også. Hvorfor dropper de det etniske preget til tider? Det er jo det som skiller de ut fra den store massen. Tyrkia hadde stor suksess med det for et par år siden. Etniske greier altså. Lettere imponerende stemme (i alle fall de korte en hørte av dette) på en av sangerne i bakgrunnen der. Artig låtstruktur. Tre halvharmoniske vokaler? Dette er jo direkte kunstnerisk for å være Melodi Grand Prix dette. Sveits: Med fire estiske jenter. Hmm. Trodde deler av meningen var at man skulle spille for landet sitt da. Vanilla Ninja? HAHA! Sjeft navn! Jøss. Er gitarist/vokalisten laget av plast eller noe? Det glinser i alle fall voldsomt av henne. Dramatisk synthbasert heavy? Nigthwish extra light eller? Med slappere melodier og vokalister? Jaja, en kan i alle fall ikke kalle Sveits for feige med å sende slike folk. Hvor mange gitarer er det på scenen? Og hvor mange av de blir faktisk spilt på? Jaja, pene halvsinte damer. Kan godt hende at de kommer litt på vei. Kroatia: Hmm. Enda en etnisk klingende sak. I alle fall til å begynne med. En syngende mann i dress gitt. Var litt mer interessant klær på syngedamene. Og nok et medlem av en gruppe som ser ut som han har forspist seg på Prozac. Jeg tenker da på trommisen som shower i bakgrunnen. Mon om Kroatia tror at man skal utbryte ”Han trommisen er GAAAAL altså”. Og kommentatormannen, hold den micen din oppe så vi slipper å høre på klirringen. Bulgaria – HAHA! Kommentatormannen, du er ikke litt vel sarkastisk nå da? Hmm. Lettere jazzpreget låt det der. Orgel, eller snarere ”Orgel” i bakgrunnen, og litt kjæling med instrumentene. Soft Jazz kanskje. De ser nå egentlig ut som et annenrangs boyband. Medlemmene er gjerne ikke så pene og velstelte som vanlige boyband, men til gjengjeld er de flinkere til å late som de spiller instrumenter. Irland – Hva kan de nå by på. Tempofylt festlåt sier du, kommentatormannen? Da er jeg spent på hvilke fester du frekventerer. Oi, for en tittel. Love? Orchblasts? Trodde de døde med mod-filene jeg. Vel øyensynlig ikke. Han rødtoppen så ut en glad nerd, og damen så ut som hun var 35 år gammel eller der omkring, om man skal dømme på klær (og ikke bare 20). Mor med sønn spiller og synger for oss? Tøyselydmann! (og ja, jeg vet det der høres litt bøg ut). Riverdance gitt. Her prøver vi å tekkes flere? Love can make you happy? Snakker om klisjeer… Slovenia – Dramatisk twin-peaks-aktig begynnelse da. Den trommemaskinen i bakgrunnen høres ut som den kjeder seg. Noe som egentlig burde være umulig for en trommemaskin, men dette er øyensynlig den dagen det umulige ser mulig ut. Er det en mobiltelefon som serverer enkelte av melodilinjene eller? Huhei. En gitar! Dette blir altfor knallhardt for meg, gitt. Men det skal du ha, du hadde en dramatisk variant av menneskeslaget pen syngedame. Danmark: Vad Laver du? Kommentatormannen, dine kommentarer høres nesten like flaue ut som mine. OG du får PENGER for å kommentere. Det får ikke jeg. Hva i all verden er det du synger mannen? Høres ikke helt ut som du alltid var like stø på vokalen din gitt. Ja, giver de mig en bayer og pølse, vad? Hadde sangeren fra Danmark prøvd seg som skuespiller hadde han fylt psykopatrollene veldig bra. Han ser av og til noe skummel ut. Polen: Nå blir det liv, Rai Rai? Hoho! Her var det litt mer fart ja. Hun damen der så gjerne litt vel hyperaktiv ut. Men det går greit. Hun var pen. Denne mannen har nok lært litt av Emir Kusturica. Jøss. Dame på trekkspill. Det er det jeg sier, de fleste band med trekkspill er verdt å høre på. Toradere er det gjerne litt verre med. Dette må uten tvil være den kjappeste sangen for i dag, vel? Hvem kommer så videre? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Nå er det like før. Håper virkelig det går. Vil i det minste se dem i finalen på lørdag. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg må si at det danseprosjektet (dansegruppen Azur) som pågikk under stemmetellingen var svært interessant. ET par av damene så kanskje noe mandige ut, men det var så mange av dem at det gikk greit. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Tror avstemningen ender med noe allà det her: 1. Romania 2. Norge 3. Island 4. Ungarn Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hmm. Hun som skal synge for Russland minnet meg VELDIG sterkt (sånn rent utseendemessig) om hun Britney Spears... Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Pokker. Jeg kunne tenkt meg å se Andorra i finalen. Pokker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå