TaZ Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Skulle rydde litt på maskinen i dag og fant ut at jeg skulle formatere litt Tok backup og reboota med XPcden. Og glemmer self. at jeg har en Raptor S-ATA og derfor trenger diskettstation som jeg ikke har... typisk Så nå er det kveld for NF7-S V2.0 og XP2500@2200MHz og trenger tips til nytt HK og cpu.. Må være AGP da jeg ikke gidder å bytte ut mitt 6800LE kort(godt nok for meg) Har ellers 2 stk GeIL Value DDR400 512 MB og en Twinmos 512 MB PC 3500 Twister. Pris spiller egentlig ingen rolle,det jeg er på jakt etter er best mulig ytelse/pris egentlig og Firewire så jeg slipper å kjøpe det.. Neste gang jeg oppgraderer blir alt byttet,så det trenger ikke være "fremtids rettet" Hva kan jeg forlange for HK og cpu(maxer ut på ca.2500MHZ med vann)? Endret 19. mai 2005 av taz Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 hmm, visst du skal ha sata støtte så må du vel ha et nforce 3 eller 4 hovedkort visst jeg ikke blingser veldig her. siden du skal ha agp så blir det nforce 3 da, f.eks dette som er billig og har både agp og firewire. om det er bra til overklokking har jeg ikke peiling på. så plukker du en prosessor etter budsjett.. en 3000+ er vel det som gir mest pr krone, siden du sikkert skal overklokke også. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Skulle rydde litt på maskinen i dag og fant ut at jeg skulle formatere litt Tok backup og reboota med XPcden. Og glemmer self. at jeg har en Raptor S-ATA og derfor trenger diskettstation som jeg ikke har... typisk Så nå er det kveld for NF7-S V2.0 og XP2500@2200MHz og trenger tips til nytt HK og cpu.. Må være AGP da jeg ikke gidder å bytte ut mitt 6800LE kort(godt nok for meg) Har ellers 2 stk GeIL Value DDR400 512 MB og en Twinmos 512 MB PC 3500 Twister. Pris spiller egentlig ingen rolle,det jeg er på jakt etter er best mulig ytelse/pris egentlig og Firewire så jeg slipper å kjøpe det.. Neste gang jeg oppgraderer blir alt byttet,så det trenger ikke være "fremtids rettet" Hva kan jeg forlange for HK og cpu(maxer ut på ca.2500MHZ med vann)? Du kan vel få 1000,- for hk+cpu hvis du er heldig. Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 nja, 7-800,- er en mer fair pris synes jeg. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Mitt forslag: Hovedkort:MSI K8N NEO2 Platinum. Cpu:AMD Athlon 64 3200+ "Venice". Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Har komplett "Venice"? Kommer nok til å for MSI K8N NEO2 Platinum muligens demokortet hos komplett til 488kr. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302697&cks=PRD Hvordan er det å klokke med den ramen jeg har(takler ikke stort mer enn 410MHZ) Har null peiling på klokking av AMD64 så hvilken CPU er den beste til min ram? Ser det er snakk om HT hastighet..hva er det? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Har komplett "Venice"?Kommer nok til å for MSI K8N NEO2 Platinum muligens demokortet hos komplett til 488kr. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302697&cks=PRD Hvordan er det å klokke med den ramen jeg har(takler ikke stort mer enn 410MHZ) Har null peiling på klokking av AMD64 så hvilken CPU er den beste til min ram? Ser det er snakk om HT hastighet..hva er det? Det er vel ingen som har fått inn "venice" enda. Kommer vel i neste uke tror jeg. "Venice" blir nok en konge overklokker tror jeg. Du kan bare bruke 2 av rambrikkene dine på NEO2,da det ikke er anbefalt å bruke 3 rambrikker. HTT= Hyper transport bus The HTT is the speed at which the cpu communicates with the motherboard, while different than a traditional Front Side Bus (FSB) that many of use as a common term, a higher HTT speed will increase overall performance much the same way and is the reason that people have sought to overclock their P3/P4, Athlon, and Athlon XP CPU’s by raising their FSB to highest max stable. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Har en 256MB pc3200 brikke liggende,vil det funke fin da med disse 4 brikkene? Vil feks. AMD64 X2 funke på dette kortet? Eventuelt hvilke kort støtter X2 som er å få tak i? Endret 20. mai 2005 av taz Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Har en 256MB pc3200 brikke liggende,vil det funke fin da med disse 4 brikkene? Vanskelig å si. Kan bli problemer å blande forskjellige merker og hastigheter,men det er bare å prøve. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Tok backup og reboota med XPcden.Og glemmer self. at jeg har en Raptor S-ATA og derfor trenger diskettstation som jeg ikke har... typisk Dersom du har tilgang på en annen pc med cd brenner, kan du jo lage en XP cd med SP2 og SATA driver integrert. Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Har en 256MB pc3200 brikke liggende,vil det funke fin da med disse 4 brikkene? Vanskelig å si. Kan bli problemer å blande forskjellige merker og hastigheter,men det er bare å prøve. Jeg hadde en geil 400mhz 512mb brikke i samtidig som jeg hadde en apacer 256mb, 222mhz uten problemer så burde gå. Skader ikke prøve, funker det ikke/ustabilt ta den ut Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Dersom du har tilgang på en annen pc med cd brenner, kan du jo lage en XP cd med SP2 og SATA driver integrert. Fant ut av det Endret 20. mai 2005 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå