Gå til innhold

Hva er forskjellen på ram og vram?

chrmoa

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg bærbar PC i 15000 kroners-klassen, jeg har tenkt litt på noen av Whitebox sine modeller. Når jeg så på spesifikkasjonene for skjermkortet så jeg at den ene hadde et ATI Radeon 9700 128mb, og en annen hadde ATI Radeon 9700 256mb vram. Hva er forskjellen på "vanlig" ram og vram i forbindelse med skjermkort??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe meg bærbar PC i 15000 kroners-klassen, jeg har tenkt litt på noen av Whitebox sine modeller. Når jeg så på spesifikkasjonene for skjermkortet så jeg at den ene hadde et ATI Radeon 9700 128mb, og en annen hadde ATI Radeon 9700 256mb vram. Hva er forskjellen på "vanlig" ram og vram i forbindelse med skjermkort??

Dette er en smule feilpostet...

Egen kategori for minne, bærbare og kjøpe pc...

Ellers kan jeg kort si at vram står for videoram, men i dette tilfellet er det nok ikke noen forskjell i ram og vram (dog kan det være forskjellige hastigheter på ramen)...

[EDIT]

vram er et begrep som man har brukt siden man fikk grafikk kort, så tviler sterkt på at vram plutselig nå tilsier at det skal være GDDR3.

Hvis trådstarter hadde lagt med linker til de forskjellige modellen kunne det vært mulig å finne ut av, men det bør best gjøres i en ny tråd i riktig kategori....

[/EDIT]

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...