Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom - Ny hastighet anyone ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det står jo ganske greit hva som skjer på Bluecom sine sider da.

 

http://www.bluecom.no/privat/produkter/article3748.ece

 

Drar bare ut en tekst der:

 

Vi starter oppgraderingene av alle eksisterende kunder i løpet av mai og alle våre eksisterende privatkunder vil ha økt hastighet innen utgangen av sommeren (15. august).

 

 

Vel, binding eller ikke, alle bør vel få...

 

Har selv Bluecom 3000/640, venter fortsatt på økning.

Står ikke noe om redusert pris også da.

Lenke til kommentar

Regner med at bluecom tjener fett på å ikke "rekke" alle oppgraderingene da, 3 mnd med å betale jara(telenor) for 2mbit linje, isteden for å oppgradere med en gang å måtte betale for 4mbit. sparer penger på å utsette oppgradering av linjene ut fra sentralen oxo.

Lenke til kommentar
Regner med at bluecom tjener fett på å ikke "rekke" alle oppgraderingene da, 3 mnd med å betale jara(telenor) for 2mbit linje, isteden for å oppgradere med en gang å måtte betale for 4mbit. sparer penger på å utsette oppgradering av linjene ut fra sentralen oxo.

Tjener ikke en dritt for linjene konverteres, de blir ikke dyrere å drifte, i og med at Jara selv har skiftet og tilbyr de produktene. Du kan ikke videreselge linjer Jara ikke har. Altså 1, 2 og 4mbit. Du kan f.eks ikke selge 1500 via Jara fordi de ikke har det produktet.

 

Jeg visste egentlig at dette kom til å skje. TN er ikke akkurat villig når det gjelder oppgradering av sentraler, ikke minst å punche inn alle hastighetsendringer som kommer inn :roll:

 

Og det gjelder ikke bare bluecom. Tele2, Start og de fleste andre som leier via TN får samme problemet. Har till og med hatt kamerater som fikk levert 4mbit linjer på en sentral som er 3mbit i backbone heh. Snakk om oversalg.

Endret av pine
Lenke til kommentar
Fikk oppgradert min internet lingje i dag. Fra 2048/4000, 256/400.

Menmen, nå er også lyse snart klar til å blåse fiberen inn til leiligheten min. Så ca 7-14dager så har eg 4096/4096.

Regner da med at du bor i stavanger området, bor sjøl på Roaldsøy, og her er det ikkje blitt oppgradert ennå. Lyse har heldigvis gravd grøft her nå, så det blir snart 10mbit her!

Måtte du resette adsl modemet? Eller blei du bare oppgradert sånn uten videre?

Lenke til kommentar
I morra er siste frist, så regner med at det er satt opp nå, men det forbanna nettverks-kortet har tatt kvelden, så må klage på det før jeg får nyte 2 mbit.

Siste frist er dessverre ikke i morgen...Fikk opplyst fra support at de har vært nødt til og sette en ny frist p.g.a diverse problem....Den nye datoen er 19 September..... :cool:

Lenke til kommentar
I morra er siste frist, så regner med at det er satt opp nå, men det forbanna nettverks-kortet har tatt kvelden, så må klage på det før jeg får nyte 2 mbit.

Siste frist er dessverre ikke i morgen...Fikk opplyst fra support at de har vært nødt til og sette en ny frist p.g.a diverse problem....Den nye datoen er 19 September..... :cool:

skal ringe dem.. si at hvis jeg ikke får oppgradert i morra skifter jeg til UPC/Chello på flekken!

 

 

:thumbdown: til bluecom.

Lenke til kommentar
I morra er siste frist, så regner med at det er satt opp nå, men det forbanna nettverks-kortet har tatt kvelden, så må klage på det før jeg får nyte 2 mbit.

Siste frist er dessverre ikke i morgen...Fikk opplyst fra support at de har vært nødt til og sette en ny frist p.g.a diverse problem....Den nye datoen er 19 September..... :cool:

skal ringe dem.. si at hvis jeg ikke får oppgradert i morra skifter jeg til UPC/Chello på flekken!

 

 

:thumbdown: til bluecom.

Så du skifter altså fordi de ikke gir deg en hastighet som er høyere enn det du i utgangspunktet har forventet å få når du tegnet kontrakt med Bluecom..... :!:

 

....og det er derfor telenor sier "i løpet av 2005", så slipper de å si noe til kundene som de ikke klarer å holde. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...