pine Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Yey, enda en gang klarer telenor ikke det de har lovet. Men er ikke akkurat wow det. Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Naboen har Bluecom 704, og klokket for 10 min inn rolige 1049 kbps på ITavisens Speedometer. Jeg smurfer derimot ufortrødent videre på 2048.... Har prøvd reset av modem uten at det hadde noen betydning. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Ja, da var det den 20 september. Bare 11 timer og 28 minutter igjen før linja mi SKAL være oppgradert, viss ikke blir det månelyst!! Lenke til kommentar
Disease Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Oppgradert for litt siden.. 2048/512 til 4400/512 Hamar, Hedmark Lenke til kommentar
skyline Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Opp med farta Bluecom/Jara, kun 4 timer og 3 minutter til linja mi skal være oppgradert! Lenke til kommentar
Einar n Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Opp med farta Bluecom/Jara, kun 4 timer og 3 minutter til linja mi skal være oppgradert! Helt enig. Er lei min 730 linje nå. Hvorfor må de sette frister de ikke klarer og holde, gir oss bare falske forhåpninger. Måtte linja mi bli oppgradert asap Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det er ikke Bluecoms feil, når de legger inn en hastighetsoppgradering på systemet til Jara, er det opp til de å følge det opp. Det er Telenor/Jara som har trenert dette slik at det har tatt lang tid. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Nå er det 1 time og 30 min igjen. Klokka 24:00 blir det sendt en mail pr. minutt til bluecom sin support avdeling helt til de har fått ordnet opp. I tilleg blir det en mindre hyggelig telefon til Bluecom i morgen tidelig, på minuttet når de åpner sjappa si. Så skal de få høre hvor skapet skal stå! Jeg er mildt sagt rasende, har blitt lovet oppgraderingen garantert skulle skje innen 19 sep. (først 15 august). Jeg har pga. løftet om høyere hastighet ventet med å bytte leverandør, men nå er det ikke snakk om å vente ett minutt til over 24:00. No more Bluecom for me, og jeg skal ikke anbefale Bluecom til venner og bekjente. Heller Tele2 og NGT. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Det er ikke Bluecoms feil, når de legger inn en hastighetsoppgradering på systemet til Jara, er det opp til de å følge det opp. Det er Telenor/Jara som har trenert dette slik at det har tatt lang tid. Vel, det er Bluecom som har satt fristen, og som har lovet kundene oppgraderingene innen forskjellige datoer. Dette er uproft, rett og slett. Edit: 18 minutter igjen. Dette ser mørkt ut!! Endret 20. september 2005 av skyline Lenke til kommentar
skyline Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Vel 24:00:10 og forsatt ingenting!!!!!!!!! Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 skyline: for det første, det er muligheter for å endre innlegg, istedet for å opprette ørten nye innlegg. for det andre så er det ikke Bluecom som har satt datoen, dette er det JARA som har gjort. Lenke til kommentar
fm4ever Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 venter fortsatt på 4400/640 de lovte 20september,men ingenting her Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 21. sep kl 21:15, vel over Bluecoms kunngjorte deadline for oppgradering og ingen endring. Har fremdeles 2048 / 256 på mitt Bluecom-abonnement via Telenorsentral, har gjentatte ganger forsøkt å resette modem uten at det har medført noen endring. Jeg foretok et søk på kapaks i dag, og fikk følgende info for eget abonnement: Merknader: Linjen har produktet ISDN GT Total linjelengde inkludert inntak: 1265 meter Lengde på inntak: 100 meter (standard) Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre Fabrikat på utstyr: ALCAUD Mulig produktklasse: ADSL 4864/640 VED SØK PÅ BASIS: Produktinformasjon Produkt på abonnementet: Bredbånd ADSL Bredbåndsprodukt på linjen: BA Søkt produkt: ADSL-BASIS Høyeste produktklasse: ADSL 4864/512 Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 4864 Høyeste opplastingshastighet pr trådpar: 512 Produktkode: 106 Mulig produktklasse: ADSL 384/128 Mulig produktklasse: ADSL 704/128 Mulig produktklasse: ADSL 1024/256 Mulig produktklasse: ADSL 2048/384 Mulig produktklasse: ADSL 3616/448 Mulig produktklasse: ADSL 4864/512 VED SØK PÅ PREMIUM: Produktinformasjon Produkt på abonnementet: Bredbånd ADSL Bredbåndsprodukt på linjen: BA Søkt produkt: ADSL-PREMIUM Høyeste produktklasse: ADSL 4864/640 Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 4864 Høyeste opplastingshastighet pr trådpar: 640 Produktkode: 206 Mulig produktklasse: ADSL 384/256 Mulig produktklasse: ADSL 640/256 Mulig produktklasse: ADSL 1024/384 Mulig produktklasse: ADSL 2048/448 Mulig produktklasse: ADSL 3616/512 Mulig produktklasse: ADSL 4864/640 Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hvordan er det med disse oppgraderingene? Er denne tråden så gammel at det er så at det som står på hovednettsidene er riktig så 4400 koster 499 i måneden, eller kommer de som betaler 399 i måneden til å få 4400? Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Har mye problemer med internett, særlig i går kveld. MÅ jeg restarte routeren? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hvordan er det med disse oppgraderingene? Er denne tråden så gammel at det er så at det som står på hovednettsidene er riktig så 4400 koster 499 i måneden, eller kommer de som betaler 399 i måneden til å få 4400? 4400 linje koster 499 kr Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Dette gjelder ETTER oppgradering av linja? Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hmmm nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro... Ringte Bluecom i dag for å etterlyse hastighetsoppgraderingen på mitt abonnement. Blucom svarte at alle oppgraderinger nå skulle være ferdig, og videre "men vent nå litt, jeg ser det ligger en oppsigelse på ditt abonnement her - det er sikkert årsaken til at du ikke har blitt oppgradert". Saken er at jeg i midten av juni (for øvrig etter at nyheten om dobling av hastighet var kunngjort) sendte Bluecom en e-post og sa at jeg grunnet overgang til 10/10 Mbit fra Lyse ville si opp mitt ADSL-abonnement fra 1.1.2006. "Men det er ingen problemer, du skal få 4 mbit. Det tar ca 2 uker" sa Bluecom. Tusen hjertelig takk og unnskyld at jeg er til, tenkte jeg da... Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Dette gjelder ETTER oppgradering av linja? ehmmm.... har du en 2200 linje koster det 399 kr og 4400 linje 499 kr er det så vanskelig å forstå? jeg vet ikke hvilken linje du har! Lenke til kommentar
skyline Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Hmmm nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro... Ringte Bluecom i dag for å etterlyse hastighetsoppgraderingen på mitt abonnement. Blucom svarte at alle oppgraderinger nå skulle være ferdig, og videre "men vent nå litt, jeg ser det ligger en oppsigelse på ditt abonnement her - det er sikkert årsaken til at du ikke har blitt oppgradert". Saken er at jeg i midten av juni (for øvrig etter at nyheten om dobling av hastighet var kunngjort) sendte Bluecom en e-post og sa at jeg grunnet overgang til 10/10 Mbit fra Lyse ville si opp mitt ADSL-abonnement fra 1.1.2006. "Men det er ingen problemer, du skal få 4 mbit. Det tar ca 2 uker" sa Bluecom. Tusen hjertelig takk og unnskyld at jeg er til, tenkte jeg da... Det høres mer ut som en dårlig undskyldning fra Bluecom sin side, de har kanskje hatt problemer med oppgradering i Stavanger området?(Siden du skal ha Lyse, regner jeg med at du også bor i Stavanger området) Bor selv i Stavanger, og har ikke blitt oppgradert. Skal også gå over til Lyse 10/10mbit den 1.1.2006, men har ikke gitt beskjed til Bluecom om det enda. Men jeg skal ringe de idag, og høre hva de har å si. Prøvde å ringe igår, men etter 30 min venting så la jeg på. EDIT: UPDATE: Jeg legger meg flat, det var firewallen min som hadde QOS installert, og denne begrenset hastigheten min. Linja mi ble oppgradert den 29.august. Men nå har jeg full spiker. Endret 22. september 2005 av skyline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå