Gå til innhold

Killzone 2 filmen gir Sony en backfire-effekt!

Jc-g

Anbefalte innlegg

utviklerene har sagt at de vil at killzone skal bli sånn....men ikke noe om at det er real-time grafikk, men uansett så er PS3 kraftigere enn xbox 360, men hvem bryr seg? :roll: vi vil ha gode spill!!

Ja, og mer kraft betyr ikke direkte bedre spill...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
utviklerene har sagt at de vil at killzone skal bli sånn....men ikke noe om at det er real-time grafikk, men uansett så er PS3 kraftigere enn xbox 360, men hvem bryr seg? :roll:  vi vil ha gode spill!!

Ja, og mer kraft betyr ikke direkte bedre spill...

Riktig. Og der har vi PS2 som et godt eksempel. Sugen hardware med mange extremt gode spill :w00t:

Lenke til kommentar
http://pub.tv2.no/nettavisen/spray/spillso...ticle396281.ece

Anbefaler å sjekke ut linken! Hvis det virkelig er som han sier (noe som jeg tror) blir det morro...

Mhm, seff. håper dette er ekte varer. Da kan vi trygt si oss at vi er langt i utviklingen innen neste generasjons gaming :yes: Men eg velger å helle en del tvil over dette fram til eg får se virkelig vare.

En del av meg sier: ''Den er falsk!'' mens en annen del av meg sier: ''Hvorfor ikke??''

Lenke til kommentar
....

Legg også til at Nintendo ikke avslørte noe som helst om Revolution, og ei viste frem noe som helst.

Hvordan du så kan påstå at alle hyper like mye er for meg totalt ubegrepelig.

Men for all del...la deg gjerne sjarmere av Sonys løgner.

Er ikke det og holde ting hemmelig en fin måte og få folk til og bli nysgjerrige på da? :yes:

/me FF Fan, kommer til og kjøpe PS3

Lenke til kommentar

Ok Ken Kutaragi i Sony må være den mannen i verden som mest fortjener en idiot tatovering i panna for tiden! Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte da jeg leste hans håpløst oppblåste uttalelser. At han i det hele tatt klarer å tro på det selv er beyond me.

Hvis det er en ting han ikke vet, så er det hvor kraftige konsollene til MS og Nintendo blir. Han skal iallefall få kred for å få mange mennesker til å le, ikke med han, men av han. Han er virkelig morsom. Nesten som propaganda ministeren til Saddam, eller Hitler for den saks skyld. Tror jeg kaller han Ken Goebbels fra nå av.. :yes:

Kutaragi slags off rivals( News ) by Ellie Gibson

About this game

09/06/2005 11:45

As the next-gen console war heats up, Sony Computer Entertainment boss Ken Kutaragi has launched an(other) attack on his company's competitors.

In an interview with Japanese website Watch Impress, Kutaragi confirmed Sony's commitment to making the PS3 a console for grown-ups - undoubtedly a response to Nintendo's recent talk of 'All-Access Gaming' for the whole family.

"From the start, we intended to make not just a game machine for kids, but a computer for entertainment that adults throughout the world could enjoy," says Ken.

Advertisement"Other companies may talk of game machines, but we've always referred to 'computer entertainment,' even in our press materials. It's entertainment and also a computer. That's what's important."

Kutaragi went on to take a swing at Microsoft, accusing J Allard and co of doing nothing more than playing catchup.

"This time, Microsoft has stated clearly that it is going after PlayStation. However, they're going not after the PlayStation 3, but the PlayStation 2. They were looking at 2, and that's why [Xbox 360] became like that," he reckons.

Kutaragi compared the current next-gen battle with the one that was fought by the PS1 and 3DO, saying there are clear parallels in terms of how the console specs have been interpreted.

"People probably won't be able to understand the difference between PS3 and Xbox 360 if the spec charts are just lined up," apparently.

"However, at E3, a suitable number of people said that they were glad they came and saw rather than just looking at the specs. When the PS3 is actually released, this will spread and people will come to understand."

The SCE president then talked about the power of the PS3's Cell technology versus the inner workings of its rivals: "Other companies may have high definition graphics, but the internals are the same. For the most part, they don't do calculations. For the most part, they don't do physics - they just add movement through motion capture.

"Even if you display beautiful high definition visuals, you can't immediately tell if it's being calculated in real time by the Cell," Kutaragi continues.

"However, if you look closely, the difference between things that are being calculated and things that are simply being changed and moved is clear."

It's all about real-time, essentially, as the PS3 demos on show at E3 proved, says Ken: "They used real-time on-the-fly calculations rather than pre-rendering and pre-calculations. For the graphics too, determining which movements to make were all calculated."

We're not sure we completely understand what he's on about, in all honesty, but it's clear that the emphasis is on calculators.

And finally, Kutaragi explained - sort of - why the PS3 doesn't contain a separate sound chip: "It's obvious... Because [the audio] is all calculated [through Cell]. Sound is not the about the number of voices, but is itself an object." Righty ho.

So there you have it - the latest shot across Microsoft's bows from the good ship Sony. What next? Allard calls Kutaragi a "little bitch"? Iwata says Xbox 360 "looks a bit gay"? It's everything to play for...

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=59569

Lenke til kommentar
hvis PS3 er så sterk som det tyder på fra specsa så er den jo faktisk sterk nok til å dra spill med så bra grafikk da.... hvis gfx kortet er bedre enn to 6800 Ultra + at Cell og er et monster av en CPU, så tror jeg den kan klare nesten like bra grafikk hvertfall.

Etter hva jeg husker, så skulle PS3 ha en teoretisk grafikk ytelse over 2-3 x GF 6800 Ultra skjermkort. Det, sammen med Cell cpu'en skal teoretisk sett klare å lage noe som Killzone 2.....Og enda bedre enn det.

Teoretisk altså.

Praksis kan nok være noe helt annet. :)

En annen ting, la oss si at videoen er ekte: For å få en slik kvalitet på grafikken, så må man nok uansett ha en HD prosjektor eller tv med støtte for 1080p, som gir en oppløsning på 1900x1400 eller noe.

Totalt sett, la meg si det slik: Jeg stoler aldri på videoer før jeg ser spillet hjemme hos meg selv, med kontrolleren i hånda og faktisk gameplay. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Ok Ken Kutaragi i Sony må være den mannen i verden som mest fortjener en idiot tatovering i panna for tiden! Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte da jeg leste hans håpløst oppblåste uttalelser.

Ja det der var jo helt utrolig. For en latterlig klovn.

Jeg tolker det bare på en måte; at Sony har alt å tape i den kommende generasjonen og slenger desperat med leppa for å skremme folk fra å sjekke ut konkurrentene.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Reggie ved Nintendo America er heller ikke akkurat uhøytidlig i tale og væremåte for å si det slik. :p

Og jeg sier dette som en fyr som liker Nintendo og spent venter på Revolution.

Ingen fanboy tendenser her.

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest hvert bidige innlegg her, men ville bare påpeke at grafikk til konsoll-spill blir bedre etterhvert som konsollen har vært ute en stund og utviklerne har blitt bedre kjent med den og dermed klarer å tøye hardwaren lengre. Tviler sterkt på at de første spillene som kommer til hver av konsollene er de som kommer til å bli grafisk best, og vil dermed ikke være gjeldene for å måle hvilken konsoll som er teknisk sterkest.

I tillegg bør det nevnes at grafikk ikke bare er antall polygoner, shadere osv, men hvordan utviklerne bruker disse til å skape troverdige miljøer. Spesifikasjoner sier ingenting om kunstnerisk innhold. Vil si hele diskusjonen om hvilken konsoll som er best teknisk (særlig når såpass lite kommer til å skille dem) er svært lite konstruktiv. Det er spillene som kommer til å avgjøre, og personlig er det nok basert på dem jeg kommer til å ta min avgjørelse.

Lenke til kommentar

Og han gir seg ikke....

- Grensesnittet på PS3 vil utvikles utrolig raskt. For eksempel kan man se for seg at det blir som i Minoriy Report, ved at man kontrollerer programmer via EyeToy ved å bruke bevegelser og ord, sier Kutaragi.

http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1306353

Dette er jo kjent og kjær taktikk fra $ony - de gjorde akkurat det samme når Dreamcast kom på markedet lenge før $ony sin konsoll; hype sitt eget produkt og så tvil om konkurrentens.

Jeg ser for meg at $ony kommer med tidenes storm av 'visjoner', 'ideer' og 'muligheter' i ukene før Xbox 360 blir tilgjengelig. Men denne gangen tror jeg faktisk ikke deres tåkeprat som sjelden materialiserer seg i konkrete ting kommer til å fungere; Xbox 360 kommer sannsynligvis til å selge absolutt alt de klarer å produsere de første månedene uansett.

Den er et såpass stort sprang i forhold til dagens tilgjengelige konsoller at mange (som f.eks. meg...) kommer til å kjøpe den uansett for så å eventuelt bytte plattform et år senere hvis PS3 mot formodning skulle være ekstremt mye bedre. Personlig tror jeg ikke forskjellen vil være stor nok når det gjelder muligheter og tjenester til at et bytte er interessant for de fleste. Hvis PS3 i tillegg spekulerer i å tjene ekstra ved å selge harddisk utenom så gjør de en grov feil tror jeg.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest hvert bidige innlegg her, men ville bare påpeke at grafikk til konsoll-spill blir bedre etterhvert som konsollen har vært ute en stund og utviklerne har blitt bedre kjent med den og dermed klarer å tøye hardwaren lengre. Tviler sterkt på at de første spillene som kommer til hver av konsollene er de som kommer til å bli grafisk best, og vil dermed ikke være gjeldene for å måle hvilken konsoll som er teknisk sterkest.

I tillegg bør det nevnes at grafikk ikke bare er antall polygoner, shadere osv, men hvordan utviklerne bruker disse til å skape troverdige miljøer. Spesifikasjoner sier ingenting om kunstnerisk innhold. Vil si hele diskusjonen om hvilken konsoll som er best teknisk (særlig når såpass lite kommer til å skille dem) er svært lite konstruktiv. Det er spillene som kommer til å avgjøre, og personlig er det nok basert på dem jeg kommer til å ta min avgjørelse.

Jepp, er så enig med deg. :yes:

Det du sa har flere på forumet, inkludert meg selv, nevnt i flere tråder ang. konsollene, uten at det har hjulpet noe særlig. :!:

Lenke til kommentar
Og han gir seg ikke....

- Grensesnittet på PS3 vil utvikles utrolig raskt. For eksempel kan man se for seg at det blir som i Minoriy Report, ved at man kontrollerer programmer via EyeToy ved å bruke bevegelser og ord, sier Kutaragi.

http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1306353

Dette er jo kjent og kjær taktikk fra $ony - de gjorde akkurat det samme når Dreamcast kom på markedet lenge før $ony sin konsoll; hype sitt eget produkt og så tvil om konkurrentens.

Jeg ser for meg at $ony kommer med tidenes storm av 'visjoner', 'ideer' og 'muligheter' i ukene før Xbox 360 blir tilgjengelig. Men denne gangen tror jeg faktisk ikke deres tåkeprat som sjelden materialiserer seg i konkrete ting kommer til å fungere; Xbox 360 kommer sannsynligvis til å selge absolutt alt de klarer å  produsere de første månedene uansett.

Den er et såpass stort sprang i forhold til dagens tilgjengelige konsoller at mange (som f.eks. meg...) kommer til å kjøpe den uansett for så å eventuelt bytte plattform et år senere hvis PS3 mot formodning skulle være ekstremt mye bedre. Personlig tror jeg ikke forskjellen vil være stor nok når det gjelder muligheter og tjenester til at et bytte er interessant for de fleste. Hvis PS3 i tillegg spekulerer i å tjene ekstra ved å selge harddisk utenom så gjør de en grov feil tror jeg.

Ideen om at man kontrollerer ting som i "Minority Report" ved hjelp av noe som EyeToy og f.eks en hanske er forøvrig ikke så dum den.

Men at det kommer til å skje med PS3 er jeg nok litt usikker på, for å si det mildt. :p

Og at han fyrer av en salve mot X-Box 360 betyr at han definitivt er obs på den, på tross av at han sier det motsatte.

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Det er bare amatørantagelser at PS3 ikke blir som håpet eller i nærheten, trengs ingen tekniske bevis eller noe slikt for å skjønne det :ermm: .

Dessuten Killzone 2 traileren var ingame-grafikk, men det var ikke noen som spilte, ser jo det.

Og FF7 tek-demoen var ikke til PS3's fulle kraft, og den ble laget på en måned, og PS3 er heller ikke ferdig.

Endret av Samael
Lenke til kommentar
Det er bare amatørantagelser at PS3 ikke blir som håpet eller i nærheten, trengs ingen tekniske bevis eller noe slikt for å skjønne det  .

Dessuten Killzone 2 traileren var ingame-grafikk, men det var ikke noen som spilte, ser jo det.

Hva mener du med at det var ingame-grafikk men det ikke var noen som spilte???

In-game sier seg sjøl da.

Dessuten så var den ikke ingame noe diverse folk her har sagt gjentatte ganger :roll:

Du har også forferdelig mange dumme og useriøse og off topic inlegg her.

Det med at PS3 er kraftigere enn 360 er ikke noe som egentlig hører hjemme i denne tråden, dessuten er ikke Cell prosessoren så veldig overlegen i forhold til 360. Det er ikke bare ghz og hvor mange kjerner som spiller inn. :roll:

Endret av V3se7
Lenke til kommentar

Hvorfor sier da utviklere gang på gang at dette ikke er tilfellet? Prøver de å nedhype sitt eget produkt, eller er det de som snakker sannheten?

MS hadde forresten kjørende Xboxer på ATi sin stand, for de som ikke har fått med seg det (altså ekte bokser, med trådløse kontroller).

Lenke til kommentar

Hvorfor sier da utviklere gang på gang at dette ikke er tilfellet? Prøver de å nedhype sitt eget produkt, eller er det de som snakker sannheten?

MS hadde forresten kjørende Xboxer på ATi sin stand, for de som ikke har fått med seg det (altså ekte bokser, med trådløse kontroller).

Å? Det har jeg ikke fått med meg. Trodde de bare hadde 2powermacs simulere X360er jeg... Har du link til noe lektyr angående dette? Var det noen spill-journalister som fikk teste ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...