Gå til innhold

Killzone 2 filmen gir Sony en backfire-effekt!


Jc-g

Anbefalte innlegg

Så ikke noe nytt fra nintendo på E3 jeg. De har lovt en revolusjon, jeg venter i spenning. Og nintendo DS kan ikke kaller en revolusjon selv om den har touch screen og to skjermer..

Det var veldig mye nytt på E3, ikke alt som skjer på pressekonferansene vet du ;)

 

De har lovt en Revolusjon på neste E3, vi får se kontrolleren innen året er omme visstnok (som da er størstedelen av revolusjonen). Ja å kalle DS for en revolusjon er vel å gå litt for langt. Trykkskjerm har eksistert i lang tid, men to skjermer er da ganske nytt. DS er en innovativ håndholdt som byr på nye muligheter innen spilling, noe som det er på tide at det kommer, ellers vil markedet etter hvert kvele seg selv med en horde av identiske spill.

har de lovet en revolusjon på E3?

 

Er det ikke bare slik at konsollen har kodenavn "Revolution"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har de lovet en revolusjon på E3?

Er det ikke bare slik at konsollen har kodenavn "Revolution"?

Sitat fra Iowata selv (ikke 100% ordrett kanskje)

.. you will be experienceing a gaming revolution

Så nei, det er ikke bare pga. navnet.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om alle her husker det, men for 5 år siden presenterte Sony PS2. Ken skryter uhemmet av Emotion Engine, og dens fantastiske egenskaper. Han viser noen teknologidemonstrasjoner, som rett og slett ser fantastiske ut. Samtidig sier han at PS2 vil være i stand til å levere Toy Story grafikk. Alle måper av beundring!

 

Dette ble bl.a. presentert:

 

ps2demo2.jpg

 

Historien vil ha det til at PS2 aldri klarte å leve opp til de forventningene Sony skapte på denne presentasjonen.  :no:

 

Så spoler vi kjapt frem til 17. mai 2005:

 

PS3 vises for hele verden for første gang. Og vi får blant annet se Killzone 2. Alle i salen måper og sitter med haken ned i fanget. Grafikken ser jo helt fotorealistisk ut! Rett og slett den mest fantastiske grafikken som noen gang har blitt vist fra et spill, og Sony påstår at alt er in-game...

 

Er det noen som kjenner lukten av noe snuskeri her? (Sony= :whistle:  :innocent: )

 

Historien gjentar seg. Sony har presentert en teknologidemonstrasjon som de påstår er i realtime, men som UMULIG kan være det. Dette er CG fra ende til anden. Juks og fanteri rett og slett.

 

Men spillpressen går rett i nettet:

 

Both Microsoft and Sony have unveiled their hardware, explained the specifications, and shown us game footage. And, for all the talk of PS3 titles being pre-rendered, which seems to be one of the most mud-splattered points of the whole affair, we can comfortably say that there was a heck of a lot of stuff going on in real time at the Sony conference. You can't pause computer-generated pre-rendered imagery and rotate around the objects using a control pad.

 

What's more, it would be catastrophically moronic of Sony to fake that kind of presentation - and even if it had done, it will get found out in the end and get its backside kicked if that happens.

 

We were convinced of the truth of a lot of what they showed. Some of it was clearly teaser style trailing and guestimation, but a lot of it clearly was not. And in time you'll probably share that view.

 

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=59180

 

Men den filmsnutten som fikk flest folk til å sperre opp øynene, var «Killzone» til PlayStation 3. I motsetning til mange av skrytevideoene til dagens spill, er denne videoen laget slik utvikleren tror det vil se ut i selve spillet - det er med andre ord ikke fjernt fra hvordan selve spillet kommer til å se ut når du styrer det.

 

Selv om «Killzone» til PlayStation 2 ikke imponerte oss noe særlig, og det likevel garantert er et visst element av teknologifremmet skryt i filmsnutten vi fikk se, er detaljrikdommen av en slik grad at sommerfuglene lett tar en ekstra runde eller to i magen.

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/05/19/432127.html

 

The models and animations here are so smooth, in fact, that it's tempting to assume that the Killzone 2 footage is prerendered or somehow doctored, but if it is all in-engine, and we have no reason to believe that it's not, then it's going to be hard to imagine a game coming along during E3 that's more visually impressive than this.

 

http://www.gamespot.com/ps3/action/killzon...l_preview_image

 

«Killzone 2» og «Gears of War» gir noen svar på henholdsvis PlayStation 3 og Xbox 360.

 

Se bildene fra Killzone 2 her!

...og Gears of War-bilder her!

 

Under spillmessen E3 har vi med egne øyne sett hva de to spillene er gode for. Og bildene fra spillene er ikke fra ferdiglagede filmsekvenser, det er slik spillene vil se ut når du spiller dem.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=277773

 

Flere andre har også gått på limpinnen...igjen..

 

Spørsmålet er:

I hvor stor grad vil bumerangen fly tilbake rett i ansiktet på Sony, når alle får se at PS3 ikke leverer det som ble lovet? Eller er dette rett og slett et genialt PR stunt. De får hypet maskinen, folk vil ha den. Og om et år så har vel alle glemt E3 demonstrasjonen de viste..

 

Jeg synes i alle fall at det drøyt av Sony å føre folk bak lyset. Hvis de virkelig har kommet så langt i utviklingen av spillene, hvorfor ikke da vise det med en kontroller i hånden, så alle kan se det? :nei:

 

Om ikke annet så har de lagt et rimelig bra press på seg selv for å leve opp til forventningene.

 

Sorry for at det ble litt langt.. bare litt frustret :cry:

Tingen er at Sony og andre på E3 messen faktisk spilte en del av disse PS3 spillene og det er oppimot film kvalitet.

 

FFVII kunne blitt som Advent Children filmen hadde det spillet kommet på PS3.

Greitnok de lovet mye med PS2`en men med PS3`en så ser det ut som grafikken ikke kan bli noe bedre, det er filmkvalitet vi snakker om her.

 

Tror du ikke noe på det så ta en titt på specs på maskinen. Den er råere enn noen superdatamaskin vi har tilgjengelig idag.

Hjelper ikke om de lyver, hardwaren de har greier å utføre dette.

nVIDIA har jo stått og markedsført dette selv og det har ikke dem gjort hvis ikke maskinen leverer det de lover.

 

Denne threaden ser jeg på ett desperat forsøk på å få negativ synspunkt til Sony PS3 pga Xbox og Nintendo må se seg tapt nok engang.

 

Sony har utdanket alle konkurrenter med dårlig hardware fra før av og denne gangen står PS3 mye bedre stillt enn konkurrentene. Hva blir resultatet ? Gjett 5 ganger

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar
HAHA, HOHO, HIHI... CG betyr ikke Computer Graphics, det står for Computer Generated! :!: :!: :p oj, så skadefro jeg ble nå :!:

 

For dem som virkelig er interessert, så er CG egentlig en slurvete måte å skrive CGI på som betyr computer-generated imagery. Og definisjonen er

 

Animatied graphics produced by computer and

used in film or television.

 

Så der tok du nok feil vennen min... Den som ler sist, osv... :!: :!:

OT:

 

Nå må jeg le enda mer. Kjære lille deg, CGI er "blanding" av SGI som lenge ble brukt som definisjonen på datagenerert grafikk for film/TV, og det mer merkeuavhengige ordet CG. Amerikanere har en forkjærlighet for å kalle ting for produktnavn. Litt krøkkete skrevet av meg dette, men et eksempel er at i USA blir kopiering av papir ofte kalt xeroxing. Et litt mer hjemlig eksempel er at folk flest for noen år siden på jæren kallte alt som var en gravemaskin for brøyt, avledet av Brøyt-navnet som var en lokal produsent av nettopp gravemaskiner.

Definisjonen på CG (og CGI for den saks skyld) er IKKE "animated graphics", det er grafikk generellt som er laget på en datamaskin. Prøv å si hva du vil, men at CG = datagenerert grafikk er noe som jeg har rett fra foreleseren i Animation & Motiongraphics ved Fairleigh Dickinson University, hvor jeg tok min Bachelor i nettopp dette faget.

Lenke til kommentar
Nå må jeg le enda mer. Kjære lille deg, CGI er "blanding" av SGI som lenge ble brukt som definisjonen på datagenerert grafikk for film/TV, og det mer merkeuavhengige ordet CG. Amerikanere har en forkjærlighet for å kalle ting for produktnavn. Litt krøkkete skrevet av meg dette, men et eksempel er at i USA blir kopiering av papir ofte kalt xeroxing. Et litt mer hjemlig eksempel er at folk flest for noen år siden på jæren kallte alt som var en gravemaskin for brøyt, avledet av Brøyt-navnet som var en lokal produsent av nettopp gravemaskiner.

Definisjonen på CG (og CGI for den saks skyld) er IKKE "animated graphics", det er grafikk generellt som er laget på en datamaskin. Prøv å si hva du vil, men at CG = datagenerert grafikk er noe som jeg har rett fra foreleseren i Animation & Motiongraphics ved Fairleigh Dickinson University, hvor jeg tok min Bachelor i nettopp dette faget.

Ikke ta det personlig, men jeg tror både du og lærerne din må innse at dere tar feil. Jeg tror både Britannica og dictionary.com har rett...

 

Form of animated graphics that has replaced “stop-motion” animation of scale-model puppets or drawings. Also known as computer generated images (CGI)

Lenke til kommentar
Tingen er at Sony og andre på E3 messen faktisk spilte en del av disse PS3 spillene og det er oppimot film kvalitet.

 

FFVII kunne blitt som Advent Children filmen hadde det spillet kommet på PS3.

Greitnok de lovet mye med PS2`en men med PS3`en så ser det ut som grafikken ikke kan bli noe bedre, det er filmkvalitet vi snakker om her.

 

Tror du ikke noe på det så ta en titt på specs på maskinen. Den er råere enn noen superdatamaskin vi har tilgjengelig idag.

Hjelper ikke om de lyver, hardwaren de har greier å utføre dette.

nVIDIA har jo stått og markedsført dette selv og det har ikke dem gjort hvis ikke maskinen leverer det de lover.

 

Denne threaden ser jeg på ett desperat forsøk på å få negativ synspunkt til Sony PS3 pga Xbox og Nintendo må se seg tapt nok engang.

 

Sony har utdanket alle konkurrenter med dårlig hardware fra før av og denne gangen står PS3 mye bedre stillt enn konkurrentene. Hva blir resultatet ? Gjett 5 ganger

Det at du sier

 

Tingen er at Sony og andre på E3 messen faktisk spilte en del av disse PS3 spillene og det er oppimot film kvalitet.

 

og

 

Den er råere enn noen superdatamaskin vi har tilgjengelig idag.

 

og

 

nVIDIA har jo stått og markedsført dette selv og det har ikke dem gjort hvis ikke maskinen leverer det de lover.

 

tyder vel egentlig på at hypen har gjort et bra inntrykk på deg. Jeg sier ikke at PS3 ikke blir en super bra maskin, men det må være lov å sette fokus på at Sony gang etter gang prøver å føre folk og fe bak lyset. RSX kortet til maskinen finnes jo ikke (bortsett fra på tegnebrettet), så hvordan du kan tro at det de viste var ekte in-game er beyond me..

Lenke til kommentar
Dette er jo en selvfølge. Er vel ingen som trodde at verken Xbox 360 eller PS3 var ferdig utviklet? Da kunne man like gjerne lansert de nå med en gang, bare puttet dem i butikkhyllene.

Ja, det er klart, men poenget er vel at Sony påstod at dette var in-game filmer fra PS3, og det er vel å trekke det litt langt, fordi:

 

Punkt 1.

Dersom dette (Killzone 2, Motor Storm bl.a) var in-game, hvorfor ikke la folk få prøve, evt se det spilles av en Sony representant på messegulvet?

 

Punkt 2.

Dersom filmene var spilt på alpha kits eller liknende, hvordan kunne de da se så gjennomført bra ut, uten drop i framerate eller noen andre bugs?

 

Punkt 3.

Dessuten - Alpha kits viser vel aldri det reelle potensialet til en maskin, noe Sony hardnakket har påstått at disse filmene gjør..

 

Ergo.

Det er så mange inkonsistente ting i Sony sin presentasjon, at man umulig kan se på det som annet enn propaganda, for desperat å prøve å stjele showet fra de andre konsollene (noe de til en viss grad har klart, fordi mange medier har kjøpt hypen)

 

Spørsmålet er om denne taktikken er så veldig smart i det lange løp. For det første så får de et enormt press på seg til å levere det de lovet, og for det andre så vil de sannsynligvis få mange misfornøyde kunder dersom de nok en gang ikke klarer å leve opp til forventningene (backfire effekt).

Lenke til kommentar

Om en bryker øya godt, kan en se flere feil i killzone demoen som fysikkfeil etc. Dette ville aldri skjedd i en CG-film. I bildene på IGN kan en se aliased kanter forsøkt anti-aliased.

 

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/...16075936538.jpg

 

lyktestolpen eller hva det er, til venstre, viser tydelig en slags "dårlig" realtime motion-blur effekt m/ aliasing.

 

 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro på.. =P

Lenke til kommentar
Om en bryker øya godt, kan en se flere feil i killzone demoen som fysikkfeil etc. Dette ville aldri skjedd i en CG-film. I bildene på IGN kan en se aliased kanter forsøkt anti-aliased.

 

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/...16075936538.jpg

 

lyktestolpen eller hva det er, til venstre, viser tydelig en slags "dårlig" realtime motion-blur effekt m/ aliasing.

 

 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro på.. =P

Man kunne også se feil som folk som plutselig dukket opp i bildet og slikt, men dette kunne man jo lagt inn i en CG video også..

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...