Gå til innhold

Killzone 2 filmen gir Sony en backfire-effekt!

Jc-g

Anbefalte innlegg

Du sier at det er juks, det er løgn...

Det veit ingen! Det kan ingen vite! Så slutt med det, og heller si at du tror det er juks osv.

Det er synsing! Ingen vet om det vil bli så bra. Ikke engang Sony selv. Dette påstår du jo så fint selv. Teknisk sett, så er det kanskje mulig. Men om det blir så er fullt og helt opp til spillutviklerne. Dermed er det løgn å presentere det på en måte som får oss til å tro at dette er slik det vil bli. For det vet vi jo ikke. Da er det juks.

Om grafikken blir så bra som killzone videoen antyder, blir jeg glad. Og overrasket. Poenget er at mange tror at det faktisk er sånn det vil bli. Dermed har Sony "jukset" dem. Selv om de ikke dirkete har løyet, er innholdet presentert på en misvisende måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Xbox har noen få blandt annet ninja gaiden og halo1 og 2, men ikke i nærheten av det playstation har fått gjennom årene.. Er riktig nok en påstand fra min side, men ut i fra min erfaring og hva jeg ser i dag på markedet så vil jeg tro den stemmer rimelig bra..

Edit: Kan noen f.eks med hånden på hjertet si at de aldri har vurdert å kjøpe en playstation pga noen spill som kun utgis på ps? Jeg vet jeg har gjort det flere ganger. Satt å vurderte å kjøpe meg xbox faktisk kun pga ninja gaiden, men fikk låne konsollen og spillet av en venn av meg ei helg, så slapp jeg unna.. For å være helt ærlig så driter jeg en fin og lang i hvor mange terraflops det er i boksen, så lenge den gir brukbare spill. Egentlig til syvende og sist er det det som teller for de fleste når de skal ha seg en konsoll, og der ligger playstation LANGT foran de andre konsollene, nettop fordi de har hypet seg inn i markedet i et ganske tidlig stadie i spillgalskapen som tar vesten med storm..

halo 2 satte nye rekorder innen spillsalg.

så enkelt er det

Lenke til kommentar
Du sier at det er juks, det er løgn...

Det veit ingen! Det kan ingen vite! Så slutt med det, og heller si at du tror det er juks osv.

Joda, det er bekreftet fra flere hold at dette pr. definisjon var juks.

Sony ble spurt om dette var real-time demoer og svarte ja. Dette står i sterk kontrast til sannheten som viser seg at det var snakk om videoer.

Mulig din definisjon av juks er noe spesiell, men de fleste vil nok si seg enige i at dette både var juks og løgn.

Egentlig var dette helt unødvendig av Sony da PS3 temmelig sikkert vil kunne levere fantastisk flott grafikk, og viser det seg at f.eks. Killzone 2 ender opp som et middelmådig spill både innholdsmessig og grafikkmessig - ja da har Sony skutt seg selv i foten.

På meg virket mye av det Sony gjorde på E3 som panisk for å vri oppmerksomheten bort fra Xbox 360, en konsoll som sannsynligvis vil levere omtrent samme grafikk som PS3.

Lenke til kommentar
Hm. Sony kan fint si at dette er realtime-demo uten å lyve. Det går an å vise en film på et objekt in-game, f.eks. et rektangel.

.. ?

På meg virket mye av det Sony gjorde på E3 som panisk for å vri oppmerksomheten bort fra Xbox 360, en konsoll som sannsynligvis vil levere omtrent samme grafikk som PS3.

Der traff du spikeren på hodet. Er akkurat det jeg og tror. At PS3 blir bra er det ingen tvil, så dette var et unødvendig trekk av sony. Bare se på revolution. Nesten ingenting ble sagt, men alikevel er interessen på topp. Sony brukte motsatt taktikk, og vil mest sannsynligvis tape ansikt på det i det lange løp, fordi forbrukeren føler seg lurt..

Endret av Agres
Lenke til kommentar

Om 18 måneder tror jeg at alle dere som diskuterer her nå, vil komme til å se at alle maskinene(X360, PS3 og NR) vil være nesten like gode grafikk messig, men hvem i svarte har sagt at dette gjelder bare grafikk? Vil du ha god grafikk, fotorealistisk grafikk? Vet du hva? Stikk ut en tur, så har du det! Hvis du vil ha en flott opplevelse utenom det vanelig, med masse innovativt(leif?) gameplay og en utrolig bra story line, flott kjøpe spillet. Grafikken er kanskje god på det spillet, men ikke like god som PS3 sin.

Så Det jeg vil komme frem til er at det handler ikke bare om grafikk, nei, nei! Dette har Nintendo funnet ut, jeg tror også at Microsoft & Sony også har funnet det ut. Se på doom3, jeg prøver ikke å flame spillet, men se på det! Det styrer som det gjorde for 10 år siden. Flott kanskje noen vil ha litt nostalagi(leif!), men etter en stund, vil de tenke at "Hmm..kanskje jeg vil ha en litt bedere spillopplevelse". Det går ikke bare på grafikken, så drit i om spilla er pre-rendra og slikt. Det er spillet som gjelder "Helhetsinntryket". Det som får spillet videre, det som får spillet til å bli husket!

(Jeg kasta akkurat bort 1 minut av ditt liv, og det får du ikke tilbake!)

Endret av Fanta Boy
Lenke til kommentar
Om 18 måneder tror jeg at alle dere som diskuterer her nå, vil komme til å se at alle maskinene(X360, PS3 og NR) vil være nesten like gode grafikk messig, men hvem i svarte har sagt at dette gjelder bare grafikk? Vil du ha god grafikk, fotorealistisk grafikk? Vet du hva? Stikk ut en tur, så har du det! Hvis du vil ha en flott opplevelse utenom det vanelig, med masse innovativt(leif?) gameplay og en utrolig bra story line, flott kjøpe spillet. Grafikken er kanskje god på det spillet, men ikke like god som PS3 sin.

Så Det jeg vil komme frem til er at det handler ikke bare om grafikk, nei, nei! Dette har Nintendo funnet ut, jeg tror også at Microsoft & Sony også har funnet det ut. Se på doom3, jeg prøver ikke å flame spillet, men se på det! Det styrer som det gjorde for 10 år siden. Flott kanskje noen vil ha litt nostalagi(leif!), men etter en stund, vil de tenke at "Hmm..kanskje jeg vil ha en litt bedere spillopplevelse". Det går ikke bare på grafikken, så drit i om spilla er pre-rendra og slikt. Det er spillet som gjelder "Helhetsinntryket". Det som får spillet videre, det som får spillet til å bli husket!

Det er ikke grafikkens viktighet vi diskuterer her. De aller fleste mener det samme som deg, og dette er ikke en x-box 360 vs. ps3 tråd. Vi diskuterer hvor vidt det var lurt av Sony og vise killzone filmen. Så posten din i denne sammenhengen er helt bak mål. Om du har fulgt litt med har flere av de som har postet her, inkluderte meg selv, i andre tråder sagt at grafikk ikke er alt på next-gen konsoller. Så.. Hva vil du frem til? :ermm:

Lenke til kommentar

Det er ikke grafikkens viktighet vi diskuterer her. De aller fleste mener det samme som deg, og dette er ikke en x-box 360 vs. ps3 tråd. Vi diskuterer hvor vidt det var lurt av Sony og vise killzone filmen. Så posten din i denne sammenhengen er helt bak mål. Om du har fulgt litt med har flere av de som har postet her, inkluderte meg selv, i andre tråder sagt at grafikk ikke er alt på next-gen konsoller. Så.. Hva vil du frem til? :ermm:

:shrug:

Lenke til kommentar
hvis en ser på hva pc-er i dag kan fremkall av grafikk (doom3,hl2,far cry,unreal engine 3) så er det jo ikke noe problem at PS3 kan fremkalle grafikken i Killzone 2...PS3 har 8 prossessorer på 3.2 GHZ  :thumbup:  og ett skjermkort som er kraftigere enn to GeForce 6800 Ultra!...og dagens pc-er har jo nesten ikke mer enn 3.2 GHZ og GeForce 6800 Ultra er det kraftigeste skjermkortet på markedet, og se hva grafikk dette kan presse frem!!??! så hva er problemet med at PS3 kan fremkalle så bra grafikk in-game når det er 8 ganger kraftigere enn den kraftigeste pc??  :ohmy:

Nei. Den kan klare det Epic demonstrasjonen viste.

LOL :!: og hvordan vet du det?? til og med dagens pc-er klarer epics Unreal Engine 3 :tease: du kan ikke diskutere i hele tatt du! :no:

Endret av tiss
Lenke til kommentar

er enig!! neste generasjons consoler kommer alle til å ha bra grafikk,men det teller ikke lenger!! dessuten kommer ikke PS3 til å beire grafikk enn xbox 360 i begynnelsen...akkuratt som med PS2 og xbox hadde i begynnelsen..det dukker stadig opp nye grafikk-motorer som er beire enn de gamle :yes:

Lenke til kommentar

er enig!! neste generasjons consoler kommer alle til å ha bra grafikk,men det teller ikke lenger!! dessuten kommer ikke PS3 til å beire grafikk enn xbox 360 i begynnelsen...akkuratt som med PS2 og xbox hadde i begynnelsen..det dukker stadig opp nye grafikk-motorer som er beire enn de gamle :yes:

Sier du her at Xbox ikke hadde bedre grafikk enn PS2 da Xbox kom ut?

Halo, Rallisport Challenge, DOA 3, Jet Set Radio Future, Project Gotham Racing var alle lanseringstiitler her...

Lenke til kommentar

Sier du her at Xbox ikke hadde bedre grafikk enn PS2 da Xbox kom ut?

Halo, Rallisport Challenge, DOA 3, Jet Set Radio Future, Project Gotham Racing var alle lanseringstiitler her...

jepp :yes: halo hadde ikke noe beire grafikk enn timesplitters, rally sport challange og project gotham racing hadde ikke beire grafikk enn det gran turismo spillet (det var foressten det stikk motsatte,husker ikke hva det heter!) som vart gitt ut med PS2, DOA hadde ikke beire grafikk enn tekken tag tournament ,jet set radio er det ingen spill å samenligne (det var så ræva som det går an å bli!) med....så slik var det og slik kommer det til å bli! :tease:

Endret av tiss
Lenke til kommentar
Wow, det er noe av det mest latterlige jeg har lest. Snakker om å være fanboy...

Tenkte akkuratt det samme. Men s¨å er det jo Tiss det er snakk om her, innlegga hans er ikke akkurat kjent for å være helt 100%. :tease:

Lenke til kommentar
Wow, det er noe av det mest latterlige jeg har lest. Snakker om å være fanboy...

Vel, han har et poeng. Om du tenker relativt. Grafikken øker etterhvert som utviklerer får seg kunnskaper til å utnytte kraften til konsollene. I starten så klarte utviklerene kanskje å utnytte 50% av kraften til PS2/X-box/GameCube, nå ligger det tett opp mot 90% eller mer.

Lenke til kommentar

Vel, han har et poeng. Om du tenker relativt. Grafikken øker etterhvert som utviklerer får seg kunnskaper til å utnytte kraften til konsollene. I starten så klarte utviklerene kanskje å utnytte 50% av kraften til PS2/X-box/GameCube, nå ligger det tett opp mot 90% eller mer.

Jo, men det har ingentinng med det han sa å gjøre.

Lenke til kommentar
E3 2005: G4TV's Jack Tretton Interview

Killzone PS3. Real gameplay or CG? SCEA's VP talks.

http://media.ps3.ign.com/media/748/748475/vids_1.html

som som han sier så er det i game-play :dribble:

Ja, da må det jammen være sant. Særlig siden utvilkleren av spillet sier det motsatte.

Ingen som husker The Bouncer videoene Sony viste og hvordan spillet endte opp? Hva med Getaway bildene de viste frem? Verden vil bedras.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...