Gå til innhold

Killzone 2 filmen gir Sony en backfire-effekt!

Jc-g

Anbefalte innlegg

Dessuten Killzone 2 traileren var ingame-grafikk, men det var ikke noen som spilte, ser jo det.

Hvorfor sier da utviklere gang på gang at dette ikke er tilfellet? Prøver de å nedhype sitt eget produkt, eller er det de som snakker sannheten?

MS hadde forresten kjørende Xboxer på ATi sin stand, for de som ikke har fått med seg det (altså ekte bokser, med trådløse kontroller).

Å? Det har jeg ikke fått med meg. Trodde de bare hadde 2powermacs simulere X360er jeg... Har du link til noe lektyr angående dette? Var det noen spill-journalister som fikk teste ut?

På microsoft standen var to G5, men på ATi standen var det faktisk kjørende xboxer. Tror det er en link tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Harddisk er en selvfølge på en moderne konsoll. Men Sony innser vel at de ikke lengre kan prise konsollen sin som de vil, og kutter derfor harddisken for å kunne konkurrere med XBOX 360, selv om det er kundene som får ta smellen.

Det går jo på en måte ikke ut over oss på noen måte. hvis harddisk hadde vært standard i ps3 hadde maskinen kostet mer, antakeligvis like mye mer som det koster deg å kjøpe harddisken seperat... Dessuten ser jeg på det som positivt siden det da blir mulighet for å ta med harddisken til kammerater osv, noe som ikke hadde gått ann hvis harddisken hadde vært standard.

Lenke til kommentar

Det går jo på en måte ikke ut over oss på noen måte. hvis harddisk hadde vært standard i ps3 hadde maskinen kostet mer, antakeligvis like mye mer som det koster deg å kjøpe harddisken seperat... Dessuten ser jeg på det som positivt siden det da blir mulighet for å ta med harddisken til kammerater osv, noe som ikke hadde gått ann hvis harddisken hadde vært standard.

Feil. Med mindre Sony selger harddisken til ca. 400 kr for 120-180gb, taper kundene på det. Sony betaler mindre ekstra for å sette inn en harddisk enn det koster for oss å kjøpe den ved siden av. Istedenfor vil vi måtte betale i dyre dommer fordi Sony, som alle andre, vil prise den til et nivå hvor folk akkurat er villige til å punge ut. Det er den vesentlige forskjellen om Sony velger å ikke inkludere harddisk sammen med konsollen.

Lenke til kommentar
Feil. Med mindre Sony selger harddisken til ca. 400 kr for 120-180gb, taper kundene på det. Sony betaler mindre ekstra for å sette inn en harddisk enn det koster for oss å kjøpe den ved siden av. Istedenfor vil vi måtte betale i dyre dommer fordi Sony, som alle andre, vil prise den til et nivå hvor folk akkurat er villige til å punge ut. Det er den vesentlige forskjellen om Sony velger å ikke inkludere harddisk sammen med konsollen.

Helt korrekt!

Samtidig er det et faktum at de fleste spillprodusenter ikke velger å benytte seg av evt. ekstra funksjonalitet som en harddisk gir, så lenge den ikke følger med som standard. Se f.eks. harddisken til PS2. Ikke akkurat noen suksess det.

Forståelig at spillutviklerne ikke vil benytte den når mindre enn 1 % av spillerne har kjøpt en harddisk. Mao. Sony sin strategi må sies å være feilslått så lenge de ikke slenger ved en som standard. Alt babbelet om "next phase" osv til Ken Goebbels, og så viser det seg at de kutter en svært essensiell del av konsollen. LMAO!

Lenke til kommentar

Hmm, er nok pris politikk som avgjør om Sony tar inn HDD som standard eller ikke ja.

Dette kan jo igjen begrense mulighetene ved spillutvikling til den. :hmm:

På den andre side, kanskje enkelte spill i fremtiden vil kreve HDD som en requirement? Altså et noen spill kun vil fungere på en PS3 med HDD? Kan godt tenke meg at iallfall noen av Sonys egne spill kommer med et slikt krav. Det må vel og merke være spill som er så bra at folk kjøper HDD på grunn av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...