Gå til innhold

Killzone 2 filmen gir Sony en backfire-effekt!

Jc-g

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om alle her husker det, men for 5 år siden presenterte Sony PS2. Ken skryter uhemmet av Emotion Engine, og dens fantastiske egenskaper. Han viser noen teknologidemonstrasjoner, som rett og slett ser fantastiske ut. Samtidig sier han at PS2 vil være i stand til å levere Toy Story grafikk. Alle måper av beundring!

Dette ble bl.a. presentert:

ps2demo2.jpg

Historien vil ha det til at PS2 aldri klarte å leve opp til de forventningene Sony skapte på denne presentasjonen. :no:

Så spoler vi kjapt frem til 17. mai 2005:

PS3 vises for hele verden for første gang. Og vi får blant annet se Killzone 2. Alle i salen måper og sitter med haken ned i fanget. Grafikken ser jo helt fotorealistisk ut! Rett og slett den mest fantastiske grafikken som noen gang har blitt vist fra et spill, og Sony påstår at alt er in-game...

Er det noen som kjenner lukten av noe snuskeri her? (Sony= :whistle::innocent: )

Historien gjentar seg. Sony har presentert en teknologidemonstrasjon som de påstår er i realtime, men som UMULIG kan være det. Dette er CG fra ende til anden. Juks og fanteri rett og slett.

Men spillpressen går rett i nettet:

Both Microsoft and Sony have unveiled their hardware, explained the specifications, and shown us game footage. And, for all the talk of PS3 titles being pre-rendered, which seems to be one of the most mud-splattered points of the whole affair, we can comfortably say that there was a heck of a lot of stuff going on in real time at the Sony conference. You can't pause computer-generated pre-rendered imagery and rotate around the objects using a control pad.

What's more, it would be catastrophically moronic of Sony to fake that kind of presentation - and even if it had done, it will get found out in the end and get its backside kicked if that happens.

We were convinced of the truth of a lot of what they showed. Some of it was clearly teaser style trailing and guestimation, but a lot of it clearly was not. And in time you'll probably share that view.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=59180

Men den filmsnutten som fikk flest folk til å sperre opp øynene, var «Killzone» til PlayStation 3. I motsetning til mange av skrytevideoene til dagens spill, er denne videoen laget slik utvikleren tror det vil se ut i selve spillet - det er med andre ord ikke fjernt fra hvordan selve spillet kommer til å se ut når du styrer det.

Selv om «Killzone» til PlayStation 2 ikke imponerte oss noe særlig, og det likevel garantert er et visst element av teknologifremmet skryt i filmsnutten vi fikk se, er detaljrikdommen av en slik grad at sommerfuglene lett tar en ekstra runde eller to i magen.

http://www.dagbladet.no/kultur/2005/05/19/432127.html

The models and animations here are so smooth, in fact, that it's tempting to assume that the Killzone 2 footage is prerendered or somehow doctored, but if it is all in-engine, and we have no reason to believe that it's not, then it's going to be hard to imagine a game coming along during E3 that's more visually impressive than this.

http://www.gamespot.com/ps3/action/killzon...l_preview_image

«Killzone 2» og «Gears of War» gir noen svar på henholdsvis PlayStation 3 og Xbox 360.

Se bildene fra Killzone 2 her!

...og Gears of War-bilder her!

Under spillmessen E3 har vi med egne øyne sett hva de to spillene er gode for. Og bildene fra spillene er ikke fra ferdiglagede filmsekvenser, det er slik spillene vil se ut når du spiller dem.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=277773

Flere andre har også gått på limpinnen...igjen..

Spørsmålet er:

I hvor stor grad vil bumerangen fly tilbake rett i ansiktet på Sony, når alle får se at PS3 ikke leverer det som ble lovet? Eller er dette rett og slett et genialt PR stunt. De får hypet maskinen, folk vil ha den. Og om et år så har vel alle glemt E3 demonstrasjonen de viste..

Jeg synes i alle fall at det drøyt av Sony å føre folk bak lyset. Hvis de virkelig har kommet så langt i utviklingen av spillene, hvorfor ikke da vise det med en kontroller i hånden, så alle kan se det? :nei:

Om ikke annet så har de lagt et rimelig bra press på seg selv for å leve opp til forventningene.

Sorry for at det ble litt langt.. bare litt frustret :cry:

Endret av Jc-g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror du overdriver litt. PS3 er bekreftet for å være den beste next-gen konsollen grafikkmessig, se på disse trailerne her vis du tviler.

Devil May Cry 4

Final Fantasy VII

Det ser ikke ut som CG for meg, du har visst glemt hvordan CG egentlig ser ut du da gutten.

Og at Killzone 2 er bare CG, vel, det er jo bare Killzone da, drit i den.

Vel, det er vel egentlig ingen ting ved de videoene som skriker nestegenerasjon til meg. FF ser jo bra ut, men på ingen måte bedre enn andre spill jeg har sett.

Når det er sagt, så er jo også de filmene milevis unna grafikken i Killzone 2 filmen, som Sony påstår er i real-time.

Eurogamer: One question on the lips of many people at the moment: how much of what we saw in the PlayStation 3 demos was actually running in real-time?

Phil Harrison: Everything in the demos was real-time.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=59243

Det er det jeg synes er så drøyt.. tror de vil gå på en smell med akkurat de påstandene.

Lenke til kommentar
PS3 er bekreftet for å være den beste next-gen konsollen grafikkmessig, se på disse trailerne her vis du tviler...

Du har allerede kjøpt hypen skjønner jeg. Det finnes ikke en eneste besøkende på E3 som faktisk har testet PS3 på ordentlig - alt har blitt styrt av andre eller presentert som filmklipp.

Se forøvrig hva Mark Rein fra Epic (Unreal) sa om Sony sin presentasjon:

In addition to the Sony demos being shown by Phil Harrison, the Epic and EA presentations were the only third party portions actually running on the PS3 in real-time. But most of those movies, which I probably watched 3 or 4 during rehearsals for the event, look very achievable and some were probably rendered on the actual box but in non-real-time.

http://ve3d.ign.com/articles/615/615152p1.html

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

"Og vi får blant annet se Killzone 2. Alle i salen måper og sitter med haken ned i fanget. Grafikken ser jo helt fotorealistisk ut! Rett og slett den mest fantastiske grafikken som noen gang har blitt vist fra et spill, og Sony påstår at alt er in-game..."

Nei, Sony har ikke påstått at Killzone 2 traileren var in-game. Og utviklerne av Killzone har selv sagt at det ikke er in-game, men slik de vil at spillet skal se ut. Det er bare en rå videosnutt.

Is the Killzone sequence a fair example of what people can expect from realtime gameplay on PlayStation 3?

Jan-Bart: Yeah, it's basically a representation of the look and feel of the game we're trying to make.

Uansett, PS3 er kraftigere enn Xbox 360, det er ikke hype. Bare les litt om Cell CPUen så finner du fort ut det. Sett deg litt inn i hvordan ting fungerer istedenfor å bare tro alt du hører fra pressekonferanser.

Lenke til kommentar

Uansett, PS3 er kraftigere enn Xbox 360, det er ikke hype. Bare les litt om Cell CPUen så finner du fort ut det. Sett deg litt inn i hvordan ting fungerer istedenfor å bare tro alt du hører fra pressekonferanser.

Det der er vel egentlig helt off topic. Problemet er vel egentlig at Sonys hype maskin har satt i gang, og den er det en del som tror på.. kanskje inkludert deg.

Om maskinen er så kraftig, hvorfor kan de ikke da vise det i realtime med en kontroller i hånden? Hva som står på en powerpoint eller i et søylediagram er meg fullstendig likegyldig.

Jeg tror det, når jeg ser det...i virkeligheten! og mye av det Sony viste var ikke virkelig! :nei:

Lenke til kommentar

Håndkontroll ble brukt under and-i-vann demoen og jeg tror (ta dette med en klype salt, for jeg husker ikke helt) at renderen av ansiktet til personen i Spiderman var med håndkontroll - dvs. når han endrer viewen.

En grunn til at de ikke kan vise noe skikkelig spill kan - jeg gjentar - kan være fordi spillene ikke er ferdig utviklet og hvem vil vel vise fram en tidlig alphaversjon som kanskje bugger når man lanserer en spillkonsoll? Uansett så blir nok grafikken bedre enn hva vi har i dag (ref: and-i-vann demo) og da er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Hei,

Sånn som jeg fikk det til så var Killzone videoen en tolkning av hvordan de TROR det kommer til å bli på ps3, derimot unreal videoen som vi så var ingame(realtime) noe som de beviste ved bevege rundt i scenen.

Uansett så sa de ALDRI at killzone var in-game ;)

Lenke til kommentar
Sorry for at det ble litt langt.. bare litt frustret  :cry:

Fatter og begriper ikke hvorfor du ble så frustrert, skulle nesten tro du sitter med alle svaren og vet nøyaktig hvordan det vil bli, men det gjør du jo selvsagt ikke.

For det er fortsatt et år til PS3 kommer på markedet og hverken du eller jeg vet hva som kommer.

Legger også merke til at du tar en masse ting ut av luften og setter det sammen etter eget forgodtbefinnende og slenger ut synse teorier i hytt og pine, slutt med det!

Edit: du kunne i det minste sammenligne dette med hypene som de andre konsollene kommer med om dagen og da jevner det seg jo ganske godt ut eller hva?

Retro..

Endret av Retroboy
Lenke til kommentar

Fatter og begriper ikke hvorfor du ble så frustrert, skulle nesten tro du sitter med alle svaren og vet nøyaktig hvordan det vil bli, men det gjør du jo selvsagt ikke.

For det er fortsatt et år til PS3 kommer på markedet og hverken du eller jeg vet hva som kommer.

Legger også merke til at du tar en masse ting ut av luften og setter det sammen etter eget forgodtbefinnende og slenger ut synse teorier i hytt og pine, slutt med det!

Edit: du kunne i det minste sammenligne dette med hypene som de andre konsollene kommer med om dagen og da jevner det seg jo ganske godt ut eller hva?

Retro..

dette her er vel egentlig det dummeste jeg har hørt! :!:

For det første:

Selvfølgelig vet ikke jeg hvordan spillene til PS3 blir når den kommer, MEN Sony vil ha meg, og alle andre til å tro at Killzone filmen er en god indikasjon.

For de som kjenner historien, så vet vi hva Sony er god for når det gjelder hype. Jeg lar meg ikke lure en gang til, og synes det blir litt for dumt når alle dere andre biter på agnet.

For det andre:

Kan du konkretisere hva jeg tar ut av luften og synser med?

Jeg har faktisk dokumentert alle utsagnene til Sony og andre nettsteder med sitater, så det vil ikke jeg kalle "å ta ut av luften"...

Men for all del.. du må gjerne tro på Sony, men forbered deg på å bli skuffet.

Lenke til kommentar

Retro..

Hadde du satt rompa innenfor på årets E3 ville du selv se at MS viser frem en rekke spill til 360, og disse spillene er spillbare på hardware som ikke er i nærheten av hva den endelige 360 blir.

Legg også til at Nintendo ikke avslørte noe som helst om Revolution, og ei viste frem noe som helst.

Hvordan du så kan påstå at alle hyper like mye er for meg totalt ubegrepelig.

Men for all del...la deg gjerne sjarmere av Sonys løgner.

Lenke til kommentar
Hei,

Sånn som jeg fikk det til så var Killzone videoen en tolkning av hvordan de TROR det kommer til å bli på ps3, derimot unreal videoen som vi så var ingame(realtime) noe som de beviste ved bevege rundt i scenen.

Uansett så sa de ALDRI at killzone var in-game ;)

hmmm, hvis de aldri har sagt at det er in-game, hvorfor er det da så mange spilljournalister som tror det.. (se sitater i mitt første innlegg).

PS.

Jeg vet at Unreal demoen var real-time.

Lenke til kommentar
Hvilken spillkonsoll har du tenkt til å investere, om jeg tør spørre?

Har ikke bestemt meg ennå. Ser det an når de kommer, men angående sony produkter generelt, så er jeg svært lei av deres hype. Var i utgangspunktet positivt innstilt, men som sagt..historien gjentar seg.

Endret av Jc-g
Lenke til kommentar

Vel, PS3 kommer til å bli den beste konsollen grafikkmessig, og jeg kjøper ingen hype, jeg har ikke brydd meg om de nye konsollene mer en vanlig når jeg så dem.

Og en konsoll utviklet flere år etter de nåværende konsollene, så jeg tror på den grafikken jeg ser, og den ser veldig sannsynlig ut etter det jeg så.

Sammenlign de spillene til PS3 med spill som Chronicles of Riddick, DOA XBV, Doom 3, Halo 2, Ninja Gaiden, Resident Evil 0 og Resident Evil 4 og jeg synes grafikken ser veldig sannsynlig ut i forhold, FF7 traileren er kanskje det beste eksemplet, spesielt for at det er en demo laget for å teste ut de nåværende egenskapene til PS3. Killzone er en helt annen sak.

Dessuten, PS3 har bedre hardware enn X360, og Microsoft har bekreftet at de ikke har fokusert så mye på grafikk en de andre konsollene, tro hva du vil, men PS3 vil bli bedre enn de andre konsollene grafikkmessig. Tror du ikke på meg, se når de kommer ut, og sammenlign DOA4 til X360, med FF7 til PS3, jeg synes det ser veldig sannsynlig ut. Tror du fremdeles ikke på meg, vel forlat PS og kjøp deg en Xbox 360 isteden da.

Og vis du sier at grafikken på FF7 er CG så har du søren meg glemt hvordan CG ser ut, og da har du ikke peiling på hva du preiker om :mad: .

Endret av Samael
Lenke til kommentar

hvis PS3 er så sterk som det tyder på fra specsa så er den jo faktisk sterk nok til å dra spill med så bra grafikk da.... hvis gfx kortet er bedre enn to 6800 Ultra + at Cell og er et monster av en CPU, så tror jeg den kan klare nesten like bra grafikk hvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg kan personlig avkrefte at Killzone 2 traileren var realtime. Den var laget av et firma som skulle rendre grafikk som kunne kjøre på de specsa de fikk oppgitt av Sony. Det kunne ikke være realtime, siden de ikke hadde mottatt noe dev-kit. Som sagt har jeg dette fra en av de som faktisk jobbet med dette klippet. Om sony har sagt at dette var realtime eller ei, aner jeg ikke siden jeg ikke følger med i saken. Men det der var CG graphics. :) Og det er laget for å representere hva som er mulig på PS3 (hørt den før på ps2)

Endret av AciD18
Lenke til kommentar
Vel, PS3 kommer til å bli den beste konsollen grafikkmessig, og jeg kjøper ingen hype, jeg har ikke brydd meg om de nye konsollene mer en vanlig når jeg så dem.

Og en konsoll utviklet flere år etter de nåværende konsollene, så jeg tror på den grafikken jeg ser, og den ser veldig sannsynlig ut etter det jeg så.

Sammenlign de spillene til PS3 med spill som Chronicles of Riddick, DOA XBV, Doom 3, Halo 2, Ninja Gaiden, Resident Evil 0 og Resident Evil 4 og jeg synes grafikken ser veldig sannsynlig ut i forhold, FF7 traileren er kanskje det beste eksemplet, spesielt for at det er en demo laget for å teste ut de nåværende egenskapene til PS3. Killzone er en helt annen sak.

Dessuten, PS3 har bedre hardware enn X360, og Microsoft har bekreftet at de ikke har fokusert så mye på grafikk en de andre konsollene, tro hva du vil, men PS3 vil bli bedre enn de andre konsollene grafikkmessig. Tror du ikke på meg, se når de kommer ut, og sammenlign DOA4 til X360, med FF7 til PS3, jeg synes det ser veldig sannsynlig ut. Tror du fremdeles ikke på meg, vel forlat PS og kjøp deg en Xbox 360 isteden da.

hmm.. synes jeg kjenner lukten av en fanboy..?

Egentlig har du vel svært lite å dømme ut i fra, siden ingen av konsollene er ferdig utviklet, og det samme gjelder spillene.

You have just been cheated by the hyperbole...

Lenke til kommentar

Å ja, fanboy ja ahem ahem, på hva da, jeg er så fitte ikke en fanboy, spesielt ikke når jeg har Xbox og synes Nintendo er kult og helt greit. Du snakker til han som synes at GTA:VC er dritt men fremdeles et bra spill, som elsker FF men synes Zelda er bra, ja ja fanboy, mhhm, du vet så viiiisst ikke hva du preiker om, jeg er kanskje den personen jeg vet om som minst stoler på personlige meninger av alle jeg har møtt.

Og nettopp, de er ikke ferdig utviklet ennå, å likevel så ser grafikken som i DMC4 og FF7 sååå bra ut. Jeg har tro på, nei ikke Sony, men på Capcom, siden DMC4 er ganske sannsynlig for å komme tidlig som spill til PS3, og de kommer ikke til å bryte løftene sine etter hvor dårlig DMC2 var og hvor bra DMC3 var.

Tror du bør sjekke nesa di du, og hvis du bryr deg så mye om hva Sony sier, så kjøp deg en X360 da og drit i resten.

Jeg liker så vel ikke å bli kalt en hype-troende fanboy, tror du bør oppleve gamer-miljøet litt lenger før du preiker sånt BS.

Endret av Samael
Lenke til kommentar

Retro..

dette her er vel egentlig det dummeste jeg har hørt! :!:

:!:

At det der er det dummeste du har hørt, er det dummeste jeg har hørt.

ps: jeg er ikke vel idag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...