Gå til innhold

Overklokking av 2,6ghz på Abit AI7

Anbefalte innlegg

Jeg har socket 478, PC3200 Ram, bra luftkjøling(Zalman7700Cu).

Nå skal jeg overklokke min Pentium 2,6ghz northwood 800fsb, hovedkortet er ABIT AI7.

Vil overklokke til rundt 3,3ghz. Jeg vet hvordan det gjøres, men lurer på hva jeg skal sette volten på, og de andre tingene. Strekker rammen til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan ram har du mer nøyaktig? Jeg får ikke klokket min ram noe serlig..

Men du finner jo fort ut om det lar seg overklokke. Du kan jo dividere ramen til 5:4 hvis du finner ut at det fungerer dårtlig... Regner med at du må stille CVolt til 1.6 kanskje.... men klokk uten å stille på volten til den begynner å bli ustabil... test med prime95 kanskje.... Pass på tempen osv (også evt. under prime..)

(Ved 3.3GHz CPU og dividert ramen til 5:4 vil ramen kjøre på 203MHz)

Endret av Stian_t
Lenke til kommentar

Ok.. Hmm.. Det med hvilke ram typer osv som er klokkevenlig har jeg ikke så veldig mye greier på egentlig, men det jeg har erfaring med er hvertfall at billige brikker (som kingston og nedover..) ikke er så klokkevenlige....

men ramen vil kjøre på 254MHz ved CPU klokk på 3.3GHz hvis du ikke dividerer ramen i forhold til cpuen. Jeg personlig ville absolutt dividert den til 5:4 uten å nøle tror jeg. 54MHz oc er mye for ram..

Mine kingston tåler ingenting nesten..

Får meldinger om at "minnet kunne ikke vere "read" under spilling.

Jeg gjorde det til og med en skjelden gang før jeg klokket de også men.. enda oftere nå etter jeg klokket de... er på CL3 de også...

Endret av Stian_t
Lenke til kommentar

Du må nok stille på dividern ja, ramen i ferdigmaskiner er av den billigste du får tak i og er ikkje klokkevenlige.

å klokke ramen i en ferdi pc som orginalt er 400mhz til 508mhz vil aldri gå garantert so du kan ikkje kjøre ramen synkront med fsb.

PS: kingston er ikkje en produsent med berre dårlige billig brikker, dei er ein av dei beste, men som alle andre har dei budsjett pakkar som ikkje kan klokke serlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...