Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst internet kutter ut (telenor)

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har et trådløst nettverk med den bærbare nede på kjøkkenet. Også har jeg 2 pcr på (ledning) i andre etasje.

Problemet er at internet nede på den bærbare kutter ut hele tiden, som er svært irriterende..

Det hender også at internet kutter ut oppe og, da må jeg restarte modem boksen (zyxel prestige 600-series). Dette kan skje opptill 2 ganger daglig som er veldig irriterende når jeg f.eks spiller cs...

Den trådløse switchen heter Topcom Skyracer pro WBR 654

Isp: telenor

Jeg lurer på hva som kan være galt?

Når modemet kutter ut lyser alle lysa osv. Kan det være at den er for gammel? har hatt den i ca 2-3 år..

Jeg vet at trådløst kan være litt ustabilt men at internet klikker så jeg må restarte eller bare kutter ut i noen få sec hele tiden er vell litt mye...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problemet med denne routeren. Signalstyrken varierer ganske mye, men er noe bedre etter at jeg satte hermetikkbokser på antennene. Forbindelsen brytes ofte (10 ggr/dag?), og da kommer den ikke opp igjen uten at jeg velger Reparer (Windows XP). Da deaktiverer XP nettverkskortet, finner stort sett alltid nettverketigjen, og kopler opp. Jeg har dog merket meg at den bruker en del sekunder på prosessene "kopler til nettverket" og ikke minst "Fornyer IP-adressen".

Jeg har også Telenor ADSL, DHCP aktivert, ikke fast IP-adresse, WEP aktivert. Spennende å høre om du har funnet løsning på problemet?

Jon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...