Bravofox Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Min dualskjerm karriere startet med et matrox skjermkort i 1999, en nostalgisk tid da ting faktisk fungerte. Men snart trengte spillene mine mer muskler, og jeg hoppet på nvidia trenden i begynnelsen av den frekke geforce serien, og til tross for noen mindre problemer var det fortsatt mulig med dualskjerm.... Da jeg så skaffet meg vannkjølt pc måtte jeg jo på død og liv overklokke alt som overklokkes var...inkludert grafikk-kortet og resultatet ble et radeon 9500 med vannkjølt GPU kjøleblokk...med dette startet mitt dualskjerm ati radeon hælvete...la oss så spole frem til i dag: Jeg fant snart ut at gpu kjøleblokken ikke helt var tingen (kortet gikk til hælvete), og satset derfor på en radeon 9800 pro (vifteløst)...som jeg selvfølgelig ikke overklokker. Problemet mitt er å få koblet denne opp til en prosjektor. Målet mitt er dualskjerm slik at jeg kan finne og starte filmer på pc'n og så dra de ut av høyre siden slik at de kommer opp på prosjektoren. Og skru denne funksjonen på og av lettvint. Skulle tro dette skulle la seg gjøre? Windows har jo lagt opp til det...men å neida! S-video uttaket finner ikke kilden samma F. I det gamle kontrollpanelet kunne man "force connect" men det har jo ati nå tatt bort på de nye kontrollpanelet. Jeg har til nå funnet to løsninger: 1. Boote pc'n med s-video kabelen i.....da kommer bildet på prosjektoren...og ikke noe bilde på pc-skjermen (det skal jo ikke være enkelt!). 2. Windows skjerminstillingene finner ingenting...men i kontrollpanelet kan jeg slå på utgangen til prosjektoren slik at jeg får samme signal til pc skjermen som til prosjektoren...problemet da er at jeg må stille ned oppløsningen for å få perfekt bilde....(ellers ser jeg bare deler av skjermen) og selvfølgelig er det umulig å slå av denne funksjonen...så for å skru av signalet til prosjektoren må jeg faktisk boote pc'n og dra ut s-video kabelen før pc'n starter ellers så havner jeg opp med løsning nr 1 overfor. Noen som har noen tips på hvordan man kan bruke dualskjerm på en mer lettvint måte med disse fordømte radeon ati greiene? Noen som bruker andre programmer/drivere? Har prøvd i 2-3 år nå og begynner å bli mektig lei...har gått igjennom 3 radeon kort (radeon 9500, 9500 se og nå 9800 ultimate) samma Forbanna problemene. Lurer på om det må bli nvidida neste gang. Bruker nå nyeste catalyst driver og kontroll-panel fra www.rage3d.com, redline (uten å overklokke) og direkte s-video kabel frem til prosjektoren uten adaptere. Setter pris på alle tilbakemeldinger, løsninger og tips, noen med lignende erfaringer? Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424&hl= har du lest denne tråden? kanskje den kan hjelpe deg litt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå