JOG Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Har en Maxtor 80G HD med NTFS Filsystem. Denne skal jeg gjøre om til FAT32 til bruk i WIN98 Bruker oppstartdisk (WIN98) og kjører Fdisk. Får ikke slettet eller opprettet partisjon på den (Mulig det er normalt? har ikke vært borti NTFS før) Hva gjør jeg da? :???: PS Skal ikke ta vare på noe av dataen på disken, alt skal slettes. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Jeg bruker partition magic 5.0 dos, den fungerer helt utmerket, den er lett og bruke og den får plass på en diskett. Lenke til kommentar
boza Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Konvertering fra NTFS til FAT går ikke. Det står også på installasjon av Microsoft's OS, hvis du velger å konvertere til NTFS så kan du ikke gå tilbake... Lenke til kommentar
Howard Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 01:48, JOG skrev:Får ikke slettet eller opprettet partisjon på den Har du forsøkt å slette "non-dos partition"? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Fdisk burde kunne stryke ut en NTFS partisjon, men det er ikke verdens mest robuste program. Når fdisk feiler bruker jeg Ranish. http://www.ranish.com/part/ Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 09:27, boza skrev:Konvertering fra NTFS til FAT går ikke.Det står også på installasjon av Microsoft's OS, hvis du velger å konvertere til NTFS så kan du ikke gå tilbake... Det er fullt mulig, men det koster mer enn det smaker, så tar det lengre tid enn å reformatere... Lenke til kommentar
KjellM Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Det er fullt muligt,men du vil miste alt som er på den partisjonen. Og da er det nesten like godt å berre formatere og sette den til FAT. Lenke til kommentar
boza Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Åkei, *På tide å oppdatere seg litt* :smile: Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Formater hele partisjonen med partition magic. Blir ikke enklere :smile: Lenke til kommentar
enl Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 PQ Partition Magic fungerer glimrende, men hvis han bare har/vil bruke FDISK er det mulig å fjerne NTFS partisjonen. Når du velger å slette en partisjon, velg "4. Slette ikke-msdos partisjon" Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Tør jeg spørre hvorfor du vil gå tilbake til et sterkt utviklings hemmet operativsystem? [ endret av Killer_DT den 2002-07-16 14:16 ] Lenke til kommentar
JOG Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 Takker for råd. Brukte et prog. som heter "Partition Manager" det ordna opp, det viste også at det var mange feil på HD. Ikke så rart at den har oppført seg snålt hele tiden. Fikk ikke sletta partisjoner, heller ikke "ikke-msdos partisjon" Formatering fung. ikke og scandisk stoppa etter kort tid. (Ny HD, sender den i retur) Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Vil bare lage en oppskrift til andre med problemet: søk på nettet etter et prog kalt: delpart.exe. Brukes til å slette nasty ntfs partisjoner :smile: Stapp det på en win98se boot disk f.eks fra www.bootdisk.com(mulig man må slette noen filer, men du ser raskt hvilken, en ganske stor en ) Boot fra disken og kjør proget, deretter fdisk.exe =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå