zaico Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Er ikke med hva Bill Gates gjør, men hvordan han gjør ting. Personelig liker jeg ikke Microsoft og hadde det vært mulig, med hensyn til blant annet de fleste spill, så hadde jeg skiftet over til Linux, men det er ikke mulig ennå. Bill Gates er bare ute etter en ting, penger, og mer av dem, og driter dermed i hvordan han får dem, dirty or not, penger er penger, uansett hvordan han tjener dem, og det er den taktikken hannes jeg ikke liker. Er vel ikke rart at konspirasjons teoretikerne sier at Bill Gates are dagens antikris. De mener at regner man om hans virkelige navn, William Gates III, ved bruk av ASCII, får man tallet 666, som da er djevelens nummer. Jeg begynner faktisk å tro det er sant At han bare er ute et penger finner jeg ganske rart, da han har gitt bort store deler av sin formue til veldedighet! Og hvorfor tror du han gjør det? Jo, for å "lure" folk til å tro at han er god, men hans fulle poeng med de donasjonene er for å få folks syn bort fra de virksomhetene han driver med, som f.eks de "sikkerhetsoppdateringene" til windows som kom ut og alle måtte innstallere det. Da du hadde innstallert den pakken, kunne du plutselig ikke bruke et program som var laget av en konkurent som ikke ville selge seg til MS. Mitt synspunkt på Bill Gates er meget lavt etter alt han har gjort. At han gir bort litt vekselpenger til veldedige formål, endrer ikke det synspunkte. Vet ikke hvilken familie du kommer fra, men dersom du ser på beløp i milliardklassen som vekslepenger, så tipper jeg Hagen?! Å si at Sony er noe mer hellig enn Microsoft er bare dumt, her snakker vi om den andre store stygge ulven som stjeler patenter, og faktisk mente at de hadde monopol på navnet Walkman! Endret 20. mai 2005 av zaico Lenke til kommentar
ttt Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 forstår godt at dei velger å gjere dette. Lenke til kommentar
mcgroven Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Han ga seg som "CEO" i Microsoft fordi han syntes det var så "kjedelig" å bare drive selskapet, han ville være med å bestemme hva selskapet faktisk gjorde, og gå tilbake til det han faktisk starta med, programmering og systemutvikler. Så han trakk seg fra stillingen, som sikkert mange fikk med seg, til fordel for Steve Jobs. Meget interessant innlegg, må bare pirke litt. Det var vel Steve Ballmer som tok over Gates sin stilling, Steve Jobs er hans argeste konkurrent og sjef for Apple. Lenke til kommentar
Mr.Andersen Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Kva er det han er så redd for? Han har jo sånn ca. evig med pengar fra før så. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Kva er det han er så redd for? Han har jo sånn ca. evig med pengar fra før så. Han har jo ikke noe å være redd for, men han har vel litt konkurranseinstinkt og liker vel ikke å tape ansikt Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Bill Gates er en skitten gris, spør du med. Har aldri vært noe fan av han eller vil være. Hadde jeg hatt muligheten til å skifte til Linux så hadde jeg gjort det med en gang. Dersom du skulle skiftet over til Linux stiller jeg gjerne som telefon og mail support. Åpningstidene har jeg enda ikke bestemt.. Back to topic. Både PS3 og Xbox 360 blir kraftige saker. Hvilken konsoll som får best grafikk gjenstår å se, men det vil nok gå en god stund før den ene overgår den andre.. Kvaliteten på spillene betyr mest, sammen med opplevelsen. Den som leverer dette i best grad vil etter min mening stille med det sterkeste kortet. Bill Gates har kommet med endel "bulls***" kommentarer opp mellom årene, samme har Sony.. Bill er ikke ute etter penger, til meg kan det virke som om han vil dominere teknologimarkedet verden over. Tanken på å se microsoft logoen på alle elektroniske duppedingser fra jobben til stua gjør meg kvalm.. Konkuranse er sunt.. Microsoft sitter med havet av penger.. Men om de er best i det de driver med kan både diskuteres og gjenstå å se. Off topic igjen...: Personlig bruker jeg Linux som OS. Mitt valg, mitt liv, mitt problem Av konsoll har jeg både GameCube og PS2, der GameCube er klar favoritt. Den har bedre spill enkelt og greit. Kjøpte PS2 opprinnelig for jeg syntes det virket tøft med spille konsoll samtidig som en DVD spiller. Makan til søppel har jeg ikke sett, har kanskje vært uheldig, har hatt lasersvikt på PS2en samt at den har skrapt opp endel av mine filmer.. litt kjedelig kan en si. Mulig jeg som sagt har vært uheldig.., Men det blir neppe mer Sony på meg... Lenke til kommentar
Specter Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 tomasoll : er det bare meg, eller er du litt gates-patriot, i så fall, da er vi 2.. han er verdens rikeste mann, og jeg tror virkelig ikke han bryr seg med å drive med "baktanker" når han gir penger til hiv-saker og diverse andre formål, han er bare en snill mann med hjerne for det han gjør. tror ikke vi skal undervurdere MS og produktene, han har tross alt tjent litt penger på dette... LES : "litt".. og Xbox360 blir nok ikke et unntak, han tjener sikkert ufattelig mye penger der også, som han eventuelt kanskje gir bort til en god sak. GO gates! ( skal ha meg x360 så begyn å lag den NUH!) Lenke til kommentar
alphadec Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Klart han vil prøve på det for han vet mot ps3 så har ikke xbox360 noe sjangs, den kommer til og bli knust. Men bare se hva m$ har gjort tidligere dette er en alianse av dirty tricks men denne gang kommer han ikke til og klare det. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Og du tror ikke Sony er like ille? :!: edit: Merkelig at Sony er en sånn liksom underdog i folks hjerne. Endret 20. mai 2005 av SBS Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Og du tror ikke Sony er like ille? :!: edit: Merkelig at Sony er en sånn liksom underdog i folks hjerne. Specs er vel og bra.. Men ofte svært oppskrytt.. Tror det beste vi kan gjøre er å vente og se til samtlige konsoller er på markedet. PS2 klarte var jo endel bedre enn GameCube ut fra specs, og samme med Xbox.. Jeg vet nå ikke jeg.. Vi har alle sett hvordan det ser ut i den virkelige verden, grafisk sett.. GameCube er på nivå med xbox. PS2 ligger langt bak, så er dette også endel eldre konsoll enn de andre. Men det er Sony og MS som er flinke med å skryte langt opp i skyene de specs. som er finne på konsollene sine.. Til sammenligning..: PS3 var hva 15-30 ganger kraftigere enn PS2? Det betyr ikke nødvendigvis at grafikknivået er så mange ganger høyere.. Ser screenshotsene til PS3 30 ganger bedre ut enn det som er å finne på dagens spill til PS2? Nei det vil jeg ikke si.. Ingen vet noe om Revolution enda, spekuleres om det der 2-3 ganger "kraftigere??" enn gamecube. Om det så var sant, dette ville jeg sagt hadde hørtes endel mer realistisk ut i praksis enn konkurentene sitt.. Lenke til kommentar
Agres Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Det er ikke Microsoft i seg selv, men det at Microsoft har (så godt som) monopol på OS markedet til pc som er problemet. De har mye makt, og kan på en måte kontrollere hverdagen til de fleste mennesker med datamaskin. De bestemmer hvordan brevet ditt skal se ut, og hvordan regnearkmoddelen din skal fungere. De hadde også hatt muligheten til å "overvåke" de fleste av verdens datamaskiner. Mannen i gata hadde ikke hatt sjans til å oppdage at dette skjedde, noe jeg synes er skummelt og tenke på. (Don't get me wrong. Jeg anklager ikke microsoft her). Det er sunt med konkurranse! Det gir bedre produkter til oss forbrukere. Når det gjelder konsoller er jeg glad microsoft hev seg med i løpet, for dermed må nintendo og sony legge mer arbeid i sine konsoller. Dette er gunstig for oss, uansett hvordan du vender og vrir på det! Hvis Microsoft slipper Halo 3 nær releasen til PS3 blir kanskje sony tvunget til å slippe ett "superspill" i samme tidsrom. Dette kan jo være positivt for dem med PS3? (Med mindre spillet er halvferdig:P) Gates er en bra mann. Uten han ville vi neppe diskutert på gamer.no forumet for øyeblikket. Han startet den "moderne" dataalderen. Jeg takker og bukker. Samtidig takker jeg sony, for mange underholdende timer med ps1/ps2. Hvilken nestegenerasjonskonsoll jeg velger kommer helt ann på spillene. Grafikken blir god nok på begge uansett. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Tviler ikke på at Bill Gates er en god mann. Har respekt for han, om ikke alle uttalelsene opp gjennom årene.. Microsoft er et selskap jeg for tiden ikke har så mye til overs for i den grad lenger.. Konkuranse er sunt, men ikke monopol. Folk kan kalle meg Nintendo fan boy or what so ever. Delvis sant vil det uansett være Men likevel støtter jeg eks. det at PSP kom på markedet, ikke nødvendigvis fordi jeg syns den var noe tes selv, men fordi Nintendo faktisk har et aldri så "lite" monopol på det håndholdte spillmarkedet. Back to Bill.. og MS. Den "stygge ulven" i Microsoft er vel Steve Balmer? -Det er vel det han heter. CEOen deres.. Det er vel han som er den grådige og maktsyke? Hva vet vel jeg.. trodde iallefall det selv, men likte ikke helt de selvsikre uttalelsene til Bill om xbox 360 da.. Lenke til kommentar
Specter Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 men likte ikke helt de selvsikre uttalelsene til Bill om xbox 360 da.. hvilke da? tror ikke jeg har fått med meg de jeg. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 men likte ikke helt de selvsikre uttalelsene til Bill om xbox 360 da.. hvilke da? tror ikke jeg har fått med meg de jeg. Hovedsaklig det han sa for en kort tid tilbake om det å være så skråsikker på å ta tronen på førsteplassen. Og ikke minst det å undervurdere Nintendo i så stor grad at han ikke en gang nevner de eller ser på de som en trussel i det hele tatt.. Han gjør feil i å gjøre nettopp dette, samme gjør sony.. Finnes bare en ekte veteran på dette markedet. Og det er ikke sony eller ms.. Nintendo vet veldig godt hvordan salget har gått med GameCube eller N64 for den saks skyld. Men de var ikke dårlige konsoller for det om. Tror heller ikke at de vil la seg bli forbi godt på denne måten... 2006 kan bli et spennende konsoll år... Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Synes det var mange gode innlegg nå.. Og jeg har ikke sett en diskusjon på _lenge_ som faktisk ikke Gates blir slaktet.. Husk at Bill Gates er ikke dum, han er da verdens rikeste, og det sier litt! ONT: Jeg tror jeg hadde valgt Xbox 360 nå, og kjøpe Halo 3 senere, enn å ikke ha en Next Generation Console før PS3 kommer. Det blir å vente for lenge! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Er vel ikke rart at konspirasjons teoretikerne sier at Bill Gates are dagens antikris. De mener at regner man om hans virkelige navn, William Gates III, ved bruk av ASCII, får man tallet 666, som da er djevelens nummer. Jeg begynner faktisk å tro det er sant Hvis du søker på forumet finner du en artikkel med at 666 er ikke djevelen, man har funnet ut at det er 616.. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Og ikke minst det å undervurdere Nintendo i så stor grad at han ikke en gang nevner de eller ser på de som en trussel i det hele tatt.. Han gjør feil i å gjøre nettopp dette, samme gjør sony.. Finnes bare en ekte veteran på dette markedet. Og det er ikke sony eller ms.. Nintendo vet veldig godt hvordan salget har gått med GameCube eller N64 for den saks skyld. Men de var ikke dårlige konsoller for det om. Tror heller ikke at de vil la seg bli forbi godt på denne måten... 2006 kan bli et spennende konsoll år... Er xbox fan, men må si at nintendo sin neste konsoll ser rå ut. Vil si den har det beste designet, den ville passet fint inn under tven min Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Heile framstillingen av Xbox 360 blir litt tåpelig. På pressekonferansen gjekk det i "Vi skal lansere den beste konsollen", mens Sony haldt stilen og sa "Vi skal fortsette som før, bare bedre". Halo har eg ikkje sansen for, så det er ingen trussel i mine auge. Føler at eg nesten burde kjøpe PS3 på grunn av MS' markedsføring av 360. Nintendo hadde markedet i sin hule hand lenge dei, men når Playstation kom gjekk det nedover. N64 solgte vel bra, men dei har ikkje klart å ta PS2 og Xbox med sin Gamecube. Håper Nintendo satser meir mot den eldre generasjonen, og ikkje lager ein sukkersøt konsoll med Pokemon. Lenke til kommentar
Lskgutt Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Ser jo bare på forumet her at denne strategien ikke er godt motatt og at flere "boikotter" microsoft... Godt å høre :!: Håper Playstation utgir Killzone 2 samtidig som releasen til ps3, så får vi se om ikke Killzone knekker Master Cheap :!: Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Argh, noen av dere er så FANTASTISK mongo. Dette er jo HELT normalt, tror dere ikke Sony tenker på samme måten? Er nok ikke bare Bill som gjør ting som dette. Du kommer ingen vei i denne bransjen hvis ikke du prøver å fucke opp for konkurentene. Dette gjelder forsåvidt ikke bare spillbransjen heller.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg