Gå til innhold

Krise i heimen, ang. reinstallering av Xp


Anbefalte innlegg

Jeg fikk på fredag for første gang "blå skjerm" etter at jeg har kjøpt meg ny pc. Den har XP-home installert. Det viste seg at det var umulig å komme seg videre og inn til brukerkontoene, selv i sikkerhetsmodus. Dette var etter en tydeligvis mislykket installering av ett spill. Jeg reinstallerte dermed Xp, og nå får jeg ikke tilgang til min egen brukerkonto. Jeg får ikke tilgang til filer som jeg prøver å få tilgang til, jeg får heller ikke tilgang til gammel mottatt mail. Hva skal en stakkar gjøre, skjønner ingenting jeg. Nettleseren har selvfølgelig ikke alle de bokmerkene jeg sårt behøver, selv om jeg klarer å finne en kopi som riktignok er litt gammel da.... Noen tips der ute i natten, jeg er nemlig særdeles frustrert........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har desverre ingen direkte hjelpsomme tips, men hvis du legger tråden i riktig kategori (feks. programmvare) så vil du kanskje få flere nyttige svar.

 

Hvis du prøver å svare på dette så kan kanskje jeg eller noen andre prøve å finne en løsning:

 

Har du bare installert "oppå" den gamle XP intallasjonen eller har du formatert?

 

Logger du deg på som administrator?

 

Har du opprettet samme brukerene som var der tidligere? (Likt passord og brukernavn)

 

Hvilket filsystem har du på harddisken(e)? (NTFS eller FAT)

 

[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-07-15 01:37 ]

Lenke til kommentar

Nei!! Du hadde ikke trengt å formatere!!!

 

Dette skulle du ha gjort når du fikk den blu skjermen.

 

1: Putte i WinXP Home i CD-Rom`en din.

2: Starten den opp i Repair mode.

3: Gått inn i dos og skrevet CHKDSK (tror eg,husker ikke)

4: Da fikser den feilen. Den blå skjermen du fikk opp er en bug i XP. Det står at den slår av PC`en for ikke å skade den. "If This Is The First Time You See....osv!

 

Så du bommet litt på denne ja :sad:

Men tror du skulle tatt å formatert hele greiene igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...