Gå til innhold

pcen restartes når jeg spiller!BSOD! PSU?

Anbefalte innlegg

når jeg spiller, og etter kanskje fra 1-2timer og fra 1-2 dager(kan skje når som helst) så blir pcen restartes mens jeg spiller. først kommer blue screen of death, så blir pcen restartet.jeg har 500W aspire strømforskyner, kan denne ha skylden? kan det være at den tar for mye strøm, og strømmen kortslutter pcen elr noe?=P tror du det hjelper om jeg setter PSU kontakten for pcen i en egen strøm utgang? jeg har koblet opp en skøteledning med 4 slotts, som jeg har PSU, sjerm og høytaller kontaktene i. noen forslag?noen sier at man må kanskje oppdatere driverne til logitech utstyre sitt(som mitt er, mus og tastatur)?oppdatering av bios(skal ikke være nødvendig) så er det PSUen som kanskje tar for mye strøm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at styrken på strømforsyninga er grunnen. Den strømforsyningen du viser til skal jo også holde det den lover, i følge tester og sånt.

Det skal også gå greit å koble pcen til slik en skjøteledning som du viser til, så dette er nok heller ikke grunnen.

:)

Hadde vært fint med lit mer info, er temperaturene veldig høye? Får du minnedump?

Lenke til kommentar

temperaturen er ikke noe problem. 30-40c når jeg spiller. jeg får sån blue screen of death på 1 sec, så restartes pcen! jeg slo av automatic restart, så fikk jeg se hva den blue screen of death visste, og det var mye om evt. nytt hardware er dårlig, elr drivere til software, blabla. gamle rutinen windows skriver på feilmeldingen fordi de ikke vet selv hva det er. det står: psychical dump processing, og under etter 1 sec, system memory dump finished, så den gjør det ja. men hvor havner denne memory dumpen da`?jeg har levert inn pcen på sjekk, og memtest elr 3Dmark så ingen feil. mange har løst det med å skyfte ram, elr skyfte slotten på hovedkortet rammen står i til en annen en. de kjører en hovedkort test før jeg hentet den i morgen da, om det er evt. skade på Mobo. men hva annet kan være problemet``?

Lenke til kommentar

ok! de har installert de nyeste driverne for grafikk kortet butikken da, men kan jo laste ned nye, vis det har kommer nye på 4 uker! jeg kjøpte den for 4 uker siden, tror dere det har kommet nye? men skal prøve det da;)hvor får jeg tak i de nyeste og tryggeste driverne for 6600GT 128 mb?

Lenke til kommentar

Altså, de som har skrevet her skriver bare OT, er ikke snakk om å skrive noe til emne heller da..

Jeg har det samma problemet, det er ikke psu. Det er antagelig minne ditt.

Det er ikke noe skrift på blåskjermen ?

Gå og skru av automatisk restart.

Mini Guide til hvordan skru av automatisk restart

Egenskaper på min datamaskin>Avanser>Oppstart og gjennoppreting> Huk av "Restart Automatisk".

Neste gang du får blåskjerm, så skriver du om du får tekst på den eller ikke.

Hvis det kommer skrift så er det antagelig et driver problem, kommer det ikke noe så er det en fyskisk feil (hardware feil).

¨

Jeg har sett at du har skrevet mye teite ting om datamaskin din, jeg tror at du bare vil bli kvitt den, fordi dem i butikken ikke tar deg serriøst.

Husk, du behandler folk sånn du vil bli behandla tilbake.

Lenke til kommentar

ja, det kommer en masse skrift.hva er det da? drivere:S kameraten min har samma pcen, med samma spillene. han har akkurat samme driverne som butikken installerte. han kjøpte(fikk) pcen samme dag som meg

Endret av santana89
Lenke til kommentar

har en mistanke om att noen slike tillfeller kommer av att minnet blir for varmt. hadde slike problemer på det gamle kabinettet mitt helt til jeg tok av sidedøra. nå har jeg lufting i døra, men ikke vifte for det bråker for mye. det er nokk med bare ett luftehull med støvfilter på ø90mm da er problemet borte her ivertfall

en annen ting. harwarefeil på skjermkort resulterer ofte att man bare får boota i vga modus

Endret av jan.ata
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...