Nettulf Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hei. Sliter med å rydde opp på en dal av diskene mine. På 2 forskjellige disker som har stått i 2 ulike maskiner (XP og WIN2000) har jeg noen store mapper på 10-15Gb. Partisjonene er NTFS Disse inneholder mange identiske filer, og tar derfor dobbelt så stor plass som nødvendig. Og jeg ønsker å flytte alt fra en mappe til den andre, overskrive de filer/mapper som er like, og da altså tømme den ene disken etterhvert. Problemet er at jeg får hele tiden melding om at filen ikke kan flyttes, disken er full eller filen skrivebeskyttet. Så avbrytes flyttingen. Har prøvd å bare kopiere, men det samme problemet oppstår. Fins det noen greie program som bare rått og brutalt flytter alle filer/mapper fra ett sted til et annet, og overskriver det som har samme navn uten feilmeldinger? Prøvde noe som heter Total Commander, virket ikke så veldig bra. Håper på noen gode tips her.... Nettulf Lenke til kommentar
miCro Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Det er godt mulig MoveOnBoot klarer biffen. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Hei, og takk for tips.... Fikk flyttet noen flere filer, men sliter fortsatt med nesten 4 Gb som ikke vil flyttes på. Flere av mappene/filene lar seg heller ikke åpne i windows utforsker. Får da beskjed om at filen/mappen ikke er tilgjengelig. Ingen tilgang. Jeg blir sprø snart.... får ikke slettet det jeg ikke skal ha heller. Noen andre gode tips? Nettulf Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Er det virkelig ingen som kan hjelpe? Står helt fast her..... Nettulf Lenke til kommentar
Legion Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 prøvd å gjøre dette i safe mode? Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Det har jeg ikke prøvd.... Skal teste det i morgen, nå er det ikke mer data for i dag.... Lørdag og selskap ;-) Nettulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå