maxmhz Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Er det en ener på markedet inne HTML-editorer? På bilde-redigering, så er jo photoshop eneren på markedet (synest eg), på andre er PaintShop. Men hva er eneren innen HTML? Eg bruker 1'st Page 2000, gratis og ganske bra, men eg lurer på, finnest det en bedre? Og dere NotePad freaker, get lost, eg synest NotePad er lite brukervennlig, alt går i svart og kvitt, derfor blir det vanskeligere å finne fram i koden, dessuten tar det lengre tid å ta en "preview", derfor NotePad brukere, hold meningene deres om NotePad for dere selv... Lenke til kommentar
EC Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Homesite, for hardcore HTML - kodere. Kan også benyttes til ASP, PHP, PERL osv. Highlighting av kode, meget bra HTML - validator og en _enkel_ WYSIWYG - editor. -yummy- Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Problemet med homesite er at de nyeste versjonene er sinnsykt ustabile og "treige". Homesite 4.5 var den desidert beste. Et bra alternativ til homesite kan være http://www.evrsoft.com sin html editor som er like oppegående som homesite og som er GRATIS :smile: både for komers og ikke komers bruk. En annen ting er at folks om skryter av at de aldri bruker noe annet enn notepad etc. har ikke skjønt poenget. Dersom man skal jobbe med webutvikling må man kunne bruke de verktøyene man får stilt til rådighet for den enkelte jobb. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 ehem. jeg glemte å si noe: Angående photoshop/paintshop pro var disse mine desiderte favoritter før. Jeg har nå oppdaget Ulead Photoimpact som jeg syns er minst like bra som de to overstående produktene. Billig er den også. Anbefaler deg å prøve den og se om du trives med den. Jeg liker den best fordi det som regel er kjappere å gjøre ting enn i photoshop/paintshop pro Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: cyclo skrev (2002-07-15 17:12):En annen ting er at folks om skryter av at de aldri bruker noe annet enn notepad etc. har ikke skjønt poenget. Dersom man skal jobbe med webutvikling må man kunne bruke de verktøyene man får stilt til rådighet for den enkelte jobb. [kverulering] Og når er ikkje Notepad tilgjengelig? [/kverulering] :razz: mvh., Vegard Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Hmm. Dersom man for eksempel har veldig sterkt tidspress slik at man ikke har tid til å skrive all kode selv, men må bruke en wysiwyg editor. Har opplevd akkurat det tilfelle flere ganger. Er ikke noen kul situasjon da jeg trives aller best med å skrive all kode selv. Har også opplevd oppgaver hvor det blir krevd at man f.eks. bruker dreamweaver slik at de skal være sikre på at andre også kan bruke dreamweaver for å endre på sidene. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Quote: Den 2002-07-15 17:20, kilogram skrev:Og når er ikkje Notepad tilgjengelig? Veldig mange designere bruker Mac og der er det ikke no notepad. Men de kan trøste seg med at det fins et program som heter "Enkel Tekst" som er like dårlig :razz: Forøvrig er jeg enig i at notepad er tull å bruke - en ting er å håndkode men da gjør man det heller i skikkelige editorer som Emacs eller mer spesialiserte som Quanta Plus, Homesite eller 1st Page. Jeg liker selv håndkoding men til litt kompliserte/store tabeller er det digg med WYSIWYG. Akkurat som det er kjipt å lage tabeller i LaTeX... Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 15. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2002 Da prøver eg homesite... Lenke til kommentar
EC Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Det gjør du klokt i. Men: du kommer til å bli avhengig. Og må da kjøpe det - men det er verdt pengene! Et pluss er at du kan konfigurere det ut i det blå, slik at det er tilpasset dine egne behov! Kjekt... -yummy- Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 ehm... et hint... Wa*ez...men, man kan ikkje snakke om det her i forumet, så vi bør helle tie stillt...hehe... Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 Ja, no har eg Homesite, det virket ganske likt 1st Page 2000 utseendremessig, men eg merket med engang at det var mye bedre...:smile: Men, eg lurer på hvor eg finner php-mulighetene? Lenke til kommentar
EC Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Warez?? Homesite kommer da i en 30 - dagers testversjon. HS har ikke PHP innebygd - men det er til stor hjelp da det highlighter koden. Og det gjør det meget intelligent. -Y- Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Jeg foretrekker dreamweaver. Skiller de forskjellige kodene minst like bra som HS. Dessuten kan du kode både asp og php på den. Den er også veldig ok hvis man skal legge ut en ferdig webside på nette slipper og være avhengig av ftp pro for å gjøre det. Meget lettelært og mange som bruker den. Dessuten er det et Macromedia produkt som er veldig bra. Ellers har man dreamweaver ultradev og Interdev som følger med Microsoft Visiualstudio, for de mer avanserte brukerne. Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 Eg liker ikkje WYSIWYG-editorer...homesite er en skikkelig bra HTML-editor! Ja, du får den i 30 dagers versjon...men når de 30 dagene går ut da? Da må man formatere, og så installere trial versjonen på nytt...bah! (grunnen til formatering er at det går ikkje an å installere det igjen, fordi det lagres ett eller annet som gjør at du må KJØPE hs, visst du skal installere igjen....så no har eg fullversjonen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå