Gå til innhold

Oslo-By -Belastet av uheldige ytterpunkter?


Anbefalte innlegg

I den store motetråden, kom det frem at en bruker i forumet her tydeligvis har måttet rømme fra pakistanere og slått seg vei ut av gjenger med blitzere, og jeg ble advart mot å ferdes i majorstuekrysset, pga farer..

 

Så lurer jeg, ettersom jeg ikke har vært i Oslo på noen år, og siden jeg bare har sett en (forholdsvis liten) del av byen, er det virkelig blitt direkte uhygelig i vår hovedstad? Spesielt med hensyn til kriminelle og andre truende grupper?

Endret av Knut.ea
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei... Sikkert nopen egoister som ikke liker synet av invandrere og narkomane, da de mener det er forsøpplende... Men det er virkelig ikke ille eller "farlig" å ferdes i oslo.. Om natten bør man kanskje ta visse forhåndsregler..

Narkomane er jo farlige.. Jeg husker sist gang jeg var i Hovedstaden.. Da ble jeg nærmest overfalt av dem, og alle ville ha penger :thumbdown:

Kan ikke se for meg at jeg vil bosette meg i Oslo foruten studietid

Lenke til kommentar
Nei... Sikkert nopen egoister som ikke liker synet av invandrere og narkomane, da de mener det er forsøpplende... Men det er virkelig ikke ille eller "farlig" å ferdes i oslo.. Om natten bør man kanskje ta visse forhåndsregler..

Narkomane er jo farlige.. Jeg husker sist gang jeg var i Hovedstaden.. Da ble jeg nærmest overfalt av dem, og alle ville ha penger :thumbdown:

Kan ikke se for meg at jeg vil bosette meg i Oslo foruten studietid

De er harmløse stakkarer... Gir ofte penger til de jeg der de sitter stakkars folk.. er liten grunn til å frykte dem

Lenke til kommentar

Jeg var i Oslo 16. mai, og det aller meste av tiden var jeg rundt om kring i Oslo-øst, som visst nok skal være så gale. Jeg må bare si at jeg ikke ser problemet helt, de aller fleste vi snakket med var veldig hyggelige (inkludert diverse bomser og narkomane). Var også på vest-siden av byen, og det eneste jeg har å si om Oslo i ett, er at det er klin umulig å finne fram.

Lenke til kommentar

Eg var i oslo i påsken uten at noko skjede med meg. Gikk i fra Sentrum og opp til Sinsenkryset i 2 tida på natta og alt som skjede var at ein ropte bø etter meg. Min erfaring er at det er ein harmlaus by, men ein bør vera litt meir forsiktig der enn det ein er på ein vestlands byggd.

Lenke til kommentar
Nei... Sikkert nopen egoister som ikke liker synet av invandrere og narkomane, da de mener det er forsøpplende... Men det er virkelig ikke ille eller "farlig" å ferdes i oslo.. Om natten bør man kanskje ta visse forhåndsregler..

Narkomane er jo farlige.. Jeg husker sist gang jeg var i Hovedstaden.. Da ble jeg nærmest overfalt av dem, og alle ville ha penger :thumbdown:

Kan ikke se for meg at jeg vil bosette meg i Oslo foruten studietid

De er harmløse stakkarer... Gir ofte penger til de jeg der de sitter stakkars folk.. er liten grunn til å frykte dem

Joda, det stemmer som oftest det.. Husker da jeg var liten og var i Oslo en gang, da ga jeg faktisk penger til en som kalte seg "en nedtrappende heroinmisbruker" :)

Lenke til kommentar

First of all, jeg har ikke slått meg løs av "gjenger med blitzere", jeg har derimot løpt til andre siden av gaten og en gang slått til en jenteblitzer som løp efter meg med palestinaskjerfet sitt. I fjor var det også ofte ute etter meg en blitzer som slo temmelig hardt med palestinaskjerfet sitt på skinnleggen min.

 

Men ja, Oslo er belastet av ytterpunkter. Pakistanere og andre grupper av ikke-vestlig innvandrere har en tendens til å bosette seg samlet. Her ser man tydelig gjengmentaliteten i aktivitet.

 

Den siste tiden oversvømmes Oslo av russere som har kjøpt tigger-chatertur. Til forskjell fra de narkomane tiggerne, er disse russerne svært pågående og klenger seg på. Ekkelt.

 

Jeg var dessuten åp Tøyen for en uke siden, og ble totalt sjokket. Jeg tok banen. Plutselig, ved Grønland stasjon, fylles hele vognen med masse fremmedkulturelle, nå er jeg vel til en viss grad fremmedkulturell selv, men dere skjønner pointet. jeg går av på Tøyen, og kommer opp til det såkalte "Tøyen Sentrum". Ligner ikke så mye på Vinderen at det gjør noe... I stedet for damer som kommer fra tennistimen, er det her fult av burkakledde damer som roper "ins allah" til hverandre. (Gud velsigne deg eler noe?)

 

Så det er tydelig at jo lenger øst man kommer, dess verre blir det.

Lenke til kommentar
First of all, jeg har ikke slått meg løs av "gjenger med blitzere",

hehe, ville bare gjøre tråden litt interresant.. :p

 

Men utdyp litt er du snill, dette var interresant.. Denne jenten slo deg helt uprovosert? (uansett ikke bra å slå jenter :p )

 

Hva med sørsiden av Oslo? Det har virket som det er et par pene strøk der.. Noen som eventuelt kan bekrefte?

Lenke til kommentar

Det der skjedde meg flere ganger for en mannsalder siden, når jeg selv var yngre og hadde penger til overs til fancy klær. Men den gangen var det hverken pakistanere, blitzere eller narkomane jeg måtte velge om jeg ville sloss med eller løpe fra, det var ganske alminnelige godt norske "bønder på byen." Vi gikk alltid ut på fredager, lørdagen var det uråd å ta seg fram med klær som ikke var kjøpt på Obs'en...

 

Hadde en kollega fra Skarnes-traktene. En dag kom jeg på jobb med tørkle i halsen og "Miami Vice"-jakke. "Hadde je kømmi slik på fest på Skarnes hadde døm slie meg rett i gølvet", sa han. Et år senere hadde motesjappa på Skarnes fått inn samme jakka og tørklet og han kjøpte dem og gikk på fest. Kom på jobben på mandagen med digert blått øye. Jakka hadde de revet i filler og satt fyr på.

 

Hadde også en bekjent som ville selge meg en gammel Plymouth, og brukte som argument at "Denna brukte bror min og kompisene hans når de kjørte rundt og banka homser og pakkiser."

 

Så dette er IMHO hverken nytt eller et innvandringsproblem. Fordommer og vold relatert til dette har vi alltid hatt...

 

Nå er det snart 15 år siden jeg bodde i Oslo, men jeg føler meg ikke noe mer utrygg når jeg er der på besøk. Men så går jeg som regel i Dressmann-jeans nå for tiden da, kanskje ikke så provoserende lenger... :!:

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Jenten slo meg da hun så meg med et UH-nøkkelbånd rundt halsen. "Vik fra meg sosse-høyregutt ropte hun"...

Må få meg et sånt bånd. :p

Lenke til kommentar

Uansett hvordan man vrir og vender på det har det dessverre blitt tøffere i Osloby :( Jeg sier ikke at sjansen for å bli utsatt for noe kriminelt har økt betraktelig, men volden har blitt hardere med årene.

 

Min kjæreste bor på Grynerløkka, hvor jeg trives godt. Dog må man ta forhåndsregler der etter mørkets frembrudd. Dette må man derimot ikke på frogner hvor jeg bor.

 

Sjansen for å bli utsatt for noe er muligens større i forskjellige deler av byen. Og dessverre har Joachim rett i mye han sier. Jeg tar alltid forhåndsregler når jeg er på løkka etter mørkets frembrudd. Og jeg er mye mer "alert" når 5-6 ungdommer spør etter fyr enn når en eldre dame på frogner spør om det samme...

Lenke til kommentar
Nei, for jeg merker tendensene i Trondheim også.. Og det generelle inntrykket jeg har er at Oslo egentlig oversvømmes av søppel..

Mener du sånn:

 

Øvre Singsaker/Nedre Sverresborg/Odd Sørlies vei vs Kolstad/Kattæm/Flatåsen?

 

Jeg er faktisk bekymret om jeg beveger meg på tre sistnevnte stedene på natterstid. Skal dog nevnes at jeg kun har vært på Flatåsen en gang i mitt liv. Kolstad og Kattæm er steder jeg holder meg langt unna.

Lenke til kommentar

Min søsters klasse skulle på eskursjon til Grønland i femte klasse. Følgende oppgaver ble gitt:

 

"Snakk med minst tre innvandrere

- Gå inn i minst to innvandrerbutikker

- Pass på verdisakene"

 

Det verste er at den er sann, de skulle seriøst på tur for å lære om innvandrere. Tror ikke det var så mange som lot seg overbevise, særlig ikke etter "pass på verdisakene"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...