Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis jeg kjøper det vil jeg bli kvitt spyware og virus? Er det garantert?

Jeg har kjørt firefox siste tiden siden jeg fikk spyware første gangen(formaterte maskinen), men det har ikke hjulpet I DET HELE TATT.

Akkurat nå har den jævla dritten ta knekken på lyden min. Jeg får opp noe freewebs drit når jeg slår på maskinen. Mediaaccess og mediaacck(aner ikke hvor fan de kom ifra) knekker maskinen hvis den går i ventemodus. Da må jeg restarte med svenskeknappen.

Spybot fungerer ikke lengre. Adaware tar jo ikke noe. Microsoft sin egen forteller meg at han klarer og har gjort det, men av en eller annen grunn sitter jeg her nå og skriver..

Jeg vil vite om Norton kunne ha hjulpet meg her. Jeg orker ikke bruke 600 spenn på noe som kanskje ville ha hjulpet.

Er det mulig å politi anmelde virus angrep?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg kjøper det vil jeg bli kvitt spyware og virus? Er det garantert?

Jeg har kjørt firefox siste tiden siden jeg fikk spyware første gangen(formaterte maskinen), men det har ikke hjulpet I DET HELE TATT.

Akkurat nå har den jævla dritten ta knekken på lyden min. Jeg får opp noe freewebs drit når jeg slår på maskinen. Mediaaccess og mediaacck(aner ikke hvor fan de kom ifra) knekker maskinen hvis den går i ventemodus. Da må jeg restarte med svenskeknappen.

Spybot fungerer ikke lengre. Adaware tar jo ikke noe. Microsoft sin egen forteller meg at han klarer og har gjort det, men av en eller annen grunn sitter jeg her nå og skriver..

Jeg vil vite om Norton kunne ha hjulpet meg her. Jeg orker ikke bruke 600 spenn på noe som kanskje ville ha hjulpet.

Er det mulig å politi anmelde virus angrep?

Det er ingen antivirus som er 100% mot alle typer virus.

Du bør passe på hva du laster ned og være smart i hodet for å unngå virus.

Det er som regel ikke mulig å anmelde virus angrep, så fremt det er nesten umulig å spore scripteren.

Men hvis det gjelder "alvorlig" hacking kan det anmedles til Økokrim, eller du selv ringer til ISPen til hackeren og anmelde.

Endret av chakl
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lastet ned noe i det hele tatt. PC'en blir brukt til 2 mmo spill og dama leser litt på nett.

Jeg er i ferd med i gi helt opp. Den siste tiden har vært helt jævlig.

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Formatere og legge alt inn på nytt virket ikke. Jeg er ikke langt unna å grine. Trangen til fysike utløp er meget stor.

Vil en harware firewall hjelpe meg?

Hver gang maskinen restartes som åpnes internet explorer seg av seg selv og åpner denne siden: http://www.freewebs.com/testpagetest34/testz0r.htm "

Endret av rivaldo
Lenke til kommentar
PC'en blir brukt til 2 mmo spill og dama leser litt på nett.

Dama er sikkert en flott person, men spør henne litt om surfevanene og hva hun vet om spyware og hvordan man får det.

Du skal gå klinisk til verks med følgende verktøy:

En online virusscanner.

Et godt antispywareprogram.

Notisblokk på eller utenfor pcn, til presis notering av "kan ikke slette"-funn.

HijackThis-logg.

Google til søk på ukjente funn.

Dette forumet.

Mye kaffe eller cola, til bruk ved omstarter og rescans.

Så begynner du:

Scan, slett automatisk, noter gjenstridige funn, søk på disse, slett manuelt.

Omstart.

Omstart.

Omstart.

...helt til du er ikke 100% eller 200%, men 300% sikker på at kassa er ren.

Lenke til kommentar
Også er det jo en selvfølge at systemgjenopretting er slått AV, hvis ikke så hjelper det jo ikke. :)

Man får vell bare virusene tilbake hvis man gjennoppretter en restore point, eller har man virusene (altså at de er aktiv) selv om de ligger lagret i en restore point og man har klart å fjerne det?!

Lurer litt på det der.

For virusene er jo lagret sammen med all annen backup, men kan de gjøre skade da?

Lenke til kommentar

hei. har 2 maskiner her. ene maskina er en sikkelig maskin som jeg bruker til forskjellige ting, alt bortsett fra fildeling og andre ting som kan være risikabelt. på hovedboksen (dvs. den jeg sitter med nå) blir alt sjekka før det kommer inn noe. på den pc`en bruker jeg Opera 7.54u2 i Win2k og Firefox 1.0.4 i XP. jeg får aldri spyware på den maskina jeg. ALDRI. har heller ikke hatt virus på lenge på den, men på den andre maskina, laptoppen, hender det at jeg får noe spyware og groms, men dette kommer aldri fra Internet sider. dette kommer fra noen programmer som jeg legger inn. tror mye av spywaren som kommer inn har med surfingen å gjøre. selv om du kjører Firefox så må du ha en adblocker allikevel, denne stenger jo reklamen ute iallefall.

Norton har ikke Spyware program nei, men for å fjerne spyware bruker man jo selvføgelig Ad-aware eller Giant/Microsoft spyware da. disse to programmene fjerner det meste av spyware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...