Gå til innhold

Jørgen på balkongen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo såvidt du ser han :p

Føler motivet i dette bildet er alle flaggene og fasaden på bygget. Å ramme han inn med slike forstyrrende og fargerike ting funker ikke. Han blir bare en liten detalj, som du ser om du studerer bildet nøye.. "Se de flotte flaggene.. å se der er en fyr på balkongen".

Politibetjenten burde vært uskarp eller fjernet helt fra bildet.

Lenke til kommentar

Enig med Nizmo her. I tillegg burde bildet vær tatt fra andre siden, slik at flaggene kom på "rett" side av flaggstengene.

Som bilde av "Jørgen" (er det Jørgen Kosmo? Klarer ikke helt se hvem det er) så fungerer ikke dette i det hele tatt og bildet er etter min mening veldig rotete komponert. Politi-elementet i bildet gjør bare at bildet ikke ser crop'et ut. Det virker som om det bare er knipset i hu og hast.

Lenke til kommentar
Det er jo såvidt du ser han :p

Føler motivet i dette bildet er alle flaggene og fasaden på bygget. Å ramme han inn med slike forstyrrende og fargerike ting funker ikke. Han blir bare en liten detalj, som du ser om du studerer bildet nøye.. "Se de flotte flaggene.. å se der er en fyr på balkongen".

Politibetjenten burde vært uskarp eller fjernet helt fra bildet.

Jørgen er jo bare et lite element i bildet - en hvilken som helst stortingspresident. Motivet er jo nettopp flaggene, fasaden og politikvinnen på hest. Det er nettopp politikvinnen som er i fokus.

Man ser ting fra forskjellig vinkler. :)

Takk for tilbakemelding.

F828

Endret av F828
Lenke til kommentar
Jørgen er jo bare et lite element i bildet - en hvilken som helst stortingspresident. Motivet er jo nettopp flaggene, fasaden og politikvinnen på hest. Det er nettopp politikvinnen som er i fokus.

Man ser ting fra forskjellig vinkler. :)

Takk for tilbakemelding.

F828

Sorry, men tittelen på topic og underteksten antydet at han var motivet.

Uansett, du har for mange motiv med her. Less is more. Enten tar du bilde av politikvinnen, eller fasaden med flagg eller av Kosmo. :)

Alle er interessante motiver, det ble bare litt rotete i dette bildet.

Lenke til kommentar
Uansett, du har for mange motiv med her. Less is more. Enten tar du bilde av politikvinnen, eller fasaden med flagg eller av Kosmo. :)

Har skjønt at du mener det.

Det JEG prøver å si er at JEG er uenig med DEG :)

For meg blir disse motivene kjedlige og uinteressante hver for seg.

Men jeg har fått med meg at DU mener noe annet nå :) Takk for tlbkmldngr :)

F828

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med Nimzo. Men hvis du skal overbevise oss om at ditt bilde er bra så er det ikke noe vits i å ha denne posten i "bildekritikk", da det er meningen vi skal si hva VI mener om ditt bilde, du skal ikke promotere bildet ditt (med mindre jeg har misforstått kategorien). Hadde Jørgen vært en god del større, med litt mindre flagg og uten politikvinnen (eller med henne i bakgrunnen), samt at alt forutenom hovedmotivet hadde vært litt uskarpt, kunne det blitt et mye bedre bilde. Et bilde med komponert av masse motiver i hytt og pine blir ikke særlig gode.

Forøvrig kommer vi med tilbakemeldinger, ikke tlbkmldngr. Hvs vi all sklle skrvt slk sm d hr hdd tng bltt vnsklg å lc...

Herr Brun

Herr Brun

Lenke til kommentar

"Et bilde med komponert av masse motiver i hytt og pine blir ikke særlig gode."

Ok.... (det mener du)

----------

"Forøvrig kommer vi med tilbakemeldinger, ikke tlbkmldngr. Hvs vi all sklle skrvt slk sm d hr hdd tng bltt vnsklg å lc... "

Synes selv dette var litt morsomt, men beklager på det sterkeste om du fikk problemer med å lese dette ene ordet. (var ment som litt humor - siden det kun var ett ord)

-> Alle dine skrivefeil regner jeg med IKKE er gjort med vilje? Eller?

----------

"Men hvis du skal overbevise oss om at ditt bilde er bra"..........

Skal jo ikke det må vite. Bare sier hva jeg selv tenker om bildet. Det håper jeg du og andre her godtar :)

Mvh. F828

Lenke til kommentar

Helt klart et 17. mai bilde. Synes innramminga med flagg (riktig plassert og parallelt med bildekanten!!) gjorde veldig mye. Kosmo'en er jo bare en ubetydelig del av bildet og skal vel ikke ha mer oppmerksomhet enn det han får :p

En detalj jeg liker: Polti-dame i motlys! Burde vært et motiv i seg selv :w00t:

Lenke til kommentar
Men hvis du skal overbevise oss om at ditt bilde er bra så er det ikke noe vits i å ha denne posten i "bildekritikk", da det er meningen vi skal si hva VI mener om ditt bilde, du skal ikke promotere bildet ditt (med mindre jeg har misforstått kategorien).

Det kan da ikke være noe i veien for at fotografen selv også deltar i meningsutvekslingen (eller mngstvkslngn om en vil ;) ) rundt bildet sitt. At man forklarer og forsvarer de valg man har gjort rundt et bilde er bare positivt synes jeg - det er en naturlig konsekvens av at man har reflektert og tenkt gjennom bildet før man legger det ut. Naturligvis skal man være åpen for kritikk, men det betyr ikke at man ikke skal kunne si sin egen mening eller si seg uenig i den kritikken som måtte komme.

En god dialog vil være til nytte for både fotograf og kritiker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...