Gå til innhold

Beste skjermkort til en 200 MMX

ksjoet

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel 200 MMX Compaq PC stående med 80 MB SDRAM. Den har i alle tider hatt et Voodoo 2 kort i seg, men det tok kvelden for et par måneder siden. Det er ikke jeg selv som spiller på denne maskinen, men lillebroren min på 8 år liker å spille litt gamle spill (han er ikke grafikk kresen)....

Nå som jeg først er igang med planer om et nytt skjermkort (brukt selvfølgelig) så lurer på hva som er best....

PC'en har ikke AGP port.

Nytt Voodoo 2, alternativ 2stk Voodoo 2 i SLI

Voodoo 3 2000/3000 PCI

Geforce 2 MX PCI

Matrix Milliennium et eller annet (bare det er PCI)

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men krever ikke Geforce 2 kortet relativt mye CPU kraft for å fungere godt?

PC'en brukes til litt eldre spill som f.eks. Quake 2, Dungeon Keeper 2, Motorcross Madness, MDK, FIFA 2000, etc....

[ Denne Melding var redigert av: ksjoet på 2002-07-15 01:04 ]

Lenke til kommentar

Nå er ikke 200 MHZ'en det eneste jeg har :smile:

Jeg tenkte bare å bruke en 200-300 kr (folkas penger) på et nytt (brukt) skjermkort slik at lillebror min og vennene hans kan fortsette spillingen på den maskinen og ikke på den jeg sitter på...

[ Denne Melding var redigert av: ksjoet på 2002-07-15 01:08 ]

Lenke til kommentar

Men seriøst her. Til en 200MMX så trenger du ikke raskere enn ett Voodoo2 kort for spill og ett Matrox Millienium PCI kort for 2D. Kanskje ett Voodoo3 3000 PCI kort for både 3D og 2D...men ikke noe mer siden prosessoren vil være flaskehalsen!

Og legg inn DOS 6.2 først, og så Win95 SR2. Ikke noe Win98 som bare krever mer!

Chiftech DA01BD servertower

Asus A7V333

AthlonXP 1900+ (Alpha PAL8045 ribbe)

2x512MB Corsair XMS2700 CL2.0 DDR333

Gainward GF4 Ti4600 Ultra750XP

21" Sony F500R

+++

[ Denne Melding var redigert av: Betroz på 2002-07-15 01:10 ]

Lenke til kommentar

Fullstendig klar over at prosessoren er den største flaskehalsen... Poenget med denne posten var nettopp å finne ut hvilket skjermkort som gir best ytelse til den type prosessor.

Jeg trenger ikke 2d-delen så enormt siden det fulgte med et 2 MB innebygd skjermkort når den ble kjøpt i 1997...

Så du Baros mener at jeg like så godt kan skaffe et nytt Voodoo 2 kort?

[ Denne Melding var redigert av: ksjoet på 2002-07-15 01:18 ]

Lenke til kommentar

Ok! nå sa jeg ikke hvilken type cpu jeg hadde. Det er en AMD k6-2 og den kan vel bli sammenlignet med en P2 300-400mhz. Ikke akkurat verdens beste cpu denne k6-2en men den funker fint sammen med gf2 kortet. Men uansett ville jeg ha prøvd dette kortet på en 200mhz og evt trimmet mmx cpu-en litt

[ Denne Melding var redigert av: antiloop på 2002-07-15 01:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-15 01:02, Betroz skrev:

Skal du spille på en 200MMX, så må det bli gamle DOS spill da.

:lol:

*bortskjemt* :roll:

sitter selv på en 166MMX, og kan spille både det ene og det andre (grafikken er det selvsagt så som så med). i win kunne jeg bl.a. spille DF,Uplink ( :grin: ) og HL. Husker og POD-racer fra når vi fikk maskinen.

NFS III,Take no Prisoners, Legal Crime og en rekke andre spill. husk at win95 kom vel sånn ca med pentium75?

Lenke til kommentar

heisann!

jeg har et "neon 250 32Mb" kort til salgs, brukte selv dette på min elendige 166mmx, men kunne fortsatt spille quake3 arena i 640*480*32 å fremdeles ha en fps på rundt 30(fps).

quake2 i 800*600 gikk i 72fps.

jeg anbefaler deg dette kortet, det har høy ytelse og krever liten cpu...

jeg skal ha 200,- + porto for kortet.

send meg en mail om du er intresert.

Mvh: Jan Erik [email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...