Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Shuttle SB95PV2 Barebone går varm.

Anbefalte innlegg

Jeg har en Shuttle SB95PV2.

Jeg har aldri hatt noen problemer med at CPU'en, hardisker eller ram'en går varm.

Jeg har alltid hatt kun en harddisk i boksen, men etter jeg fikk satt inn en 300gb disk til. Så blir hovedkortet utrolig varmt.

Eller, jeg kjenner på to kjøleribber som sitter midt på hovedkortet, og dem er så varme at jeg uten tvil kan steke noe på dem.

Tar jeg ut den nye hardisken, så blir ikke de kjøleribbene på hovedkortet så varm.

Takler ikke shuttle hovedkortet mer enn en disk? noen som vet hva som kan være galt?

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Shuttle SB95PV2.

Jeg har aldri hatt noen problemer med at CPU'en, hardisker eller ram'en går varm.

Jeg har alltid hatt kun en harddisk i boksen, men etter jeg fikk satt inn en 300gb disk til. Så blir hovedkortet utrolig varmt.

Eller, jeg kjenner på to kjøleribber som sitter midt på hovedkortet, og dem er så varme at jeg uten tvil kan steke noe på dem.

Tar jeg ut den nye hardisken, så blir ikke de kjøleribbene på hovedkortet så varm.

Takler ikke shuttle hovedkortet mer enn en disk? noen som vet hva som kan være galt?

på forhånd takk

med 2 disker så blir det mye varmere. Merker det selv :thumbup:

Bruk speedfan, det hjelper mye på temperaturen. Bruk søk funksjonen og søk på SpeedFan, WildEye gir en god forklaring der.

Lenke til kommentar
Vel, det hjelper ikke uansett hvor mye jeg skrur opp viftene i kabinettet da ingen vifter peker i rettning hovedkort.

CPU osv ligger på rundt 35grader.

35 grader på cpu er da ikke ille!!

Selv om jeg ikke har SFF, vet jeg at det ikke er varmt.

På min ATX box holder cpuen 45-50 ved idle temp, og 50-60 ved load..

Lenke til kommentar

Hadde du lest hva jeg skrev så hadde du fått med deg at det ikke snakkes om hvor varm CPU'en er. Det er snakk om et par komponenter på hovedkortet som er utrolig varme etter at jeg satte inn harddisk nummer 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...