Gå til innhold

Ny tv, 15-20k, plasma eller lcd.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

forskjellen? vel, plasma er plasma og lcd er lcd.. to forskjellige teknologier.

plasma har vel for tiden best kontraster og fargegjengivelse mens lcd har skarpere bilde og mye bedre levetid. plasma er vel billigere pr tomme også da.

størrelse, tja ikke noe mindre en 32" hvertfall, tenker vel rundt 37" ~ 42" omentrent. men størrelse er ikke alt vet du.. :green:

Lenke til kommentar

Får du LCD skjermer i 42 tommersklassen?

Jeg var på Elnor på Majorstuen og forhørte meg. Der ble jeg fortalt at Pioneer-TVen jeg så på ville ha en levetid på godt over ti år om man brukte den fire-fem timer dagen. "Du og pappa vil nok skifte den ut lenge før den går i stykker" sa han.

Forresten, han sa også at "vi kan fikse ganske gode priser, det er litt rom for pruting", så du kan prøve det. ;)

Lenke til kommentar

ja man får lcd tv opp i 80 ~ 100" såvidt jeg vet, men selvsagt ikke i denne prisklassen..

37" lcd er vel det som er mer normalt.

levetid på 10år kanskje ja, men bildekvaliteten blir jo betraktelig redusert før den tid. ikke så vanlig at folk skifter tv så veldig ofte heller da.

edit: er det virkelig ingen her som har litt peiling på tv og kan foreslå et par?

edit2: 65" er den største lcd tv'n pr idag, 102" er den største plasma tv'n pr idag. så bommet litt ja. :wee: men likevel godt over 42" som vi hovedsakelig snakket om.

Endret av phax
Lenke til kommentar
forskjellen? vel, plasma er plasma og lcd er lcd.. to forskjellige teknologier.

plasma har vel for tiden best kontraster og fargegjengivelse mens lcd har skarpere bilde og mye bedre levetid. plasma er vel billigere pr tomme også da.

størrelse, tja ikke noe mindre en 32" hvertfall, tenker vel rundt 37" ~ 42" omentrent. men størrelse er ikke alt vet du.. :green:

Ja, plasma er billigere per tomme som du sa, men de har også kortere levetid. Da sier det seg selv hvorfor det er billigere? :p

Men OT:

Jeg synes du burde satse på en LCD tv, de har som du selv sa lengre levetid. Noe jeg synes er viktig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hadde definitivt gått for LCD. Det spekuleres i at plasma-bølgen aldri vil ta helt av, fordi LCD har større potensiale.

Lenke til kommentar

På El-nor på Majorstuen er de enormt behjelpelige, ikke var han så opptatt av å selge det dyreste heller. Kostet fem tusen ekstra på en 42'' å få metal finish på remotekontrollen og inngang for PC. Og det må man vel ha?

Han anbefalte dessuten noen japsegreier til rundt 30 000 for en 42''. Mente at de gav mye for pengene, men han godtok at jeg sa at pappa ikke var begeistrert for japsemerker.

[skrytemodus on]I USA har vi en 63 tommers TV i stuen. Dog slettes ikke flat.. [skrytemodus off]

Lenke til kommentar
Hva med å spørre her?

:)

:dontgetit: oi.. det var faktisk der jeg skulle poste den, må ha klikket litt feil og truffe kategorien under.. kanskje en mod gidder flytte den.

JoachimR, tror kanskje skrytemoduset ditt har hengt seg opp. ;)

må selvsagt ha hdtv til en viss grad ja! :)

Lenke til kommentar
oled er vel ikke kommet på markedet enda? leste at det kom sånn rundt 2007 jeg, og da er det hvertfall ikke nede i en normal pris før 2010 tipper jeg.

Det har du sikkert rett i :thumbup: Må nok skaffe meg selv en HD-Redy LCD-Tv før X-Box 360 og PS3 kommer ut. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...