Gå til innhold

TEST: Shuttle SN25P: SFF med nForce4

Anbefalte innlegg

Vel personelig vil jeg tro at den største årsaken til at mange blir skuffet er pga støyen, dette fordi mange som kjøper disse har planer om å ha dem i stuen. De velger da disse utifra størrelsen og utseende og får seg da en "nesestyver" når de slår dem på, for nettop i en stue/oppholdsrom er vel støynivået meget viktig .

vel jeg kjørte AMD3500+ samt X850XT og 2 sata disker...hørte maskina nesten ikke! Den er UTROLIG stille!

Men vist du har et Nvidia kort a 6-serien så blir saken helt motsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel personelig vil jeg tro at den største årsaken til at mange blir skuffet er pga støyen, dette fordi mange som kjøper disse har planer om å ha dem i stuen. De velger da disse utifra størrelsen og utseende og får seg da en "nesestyver" når de slår dem på, for nettop i en stue/oppholdsrom er vel støynivået meget viktig .

vel jeg kjørte AMD3500+ samt X850XT og 2 sata disker...hørte maskina nesten ikke! Den er UTROLIG stille!

Hvilken disker brukte du?

Lenke til kommentar

Hvilken disker brukte du?

Akkurat da brukte jeg en Raptor 74GB samt en Hitachi K250GB sata2 HDD (som jeg fikk teste), syns Sn25P er er utrolig stillegående, samt at det er et ATi kort i den da :p

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Siden tester og Åsmund@ATi sier boksen er stillegående blir det en slik på meg i sommer. Jeg er ute etter en stillegående boks med akseptabel ytelse. Er lei mitt Chieftec Bigtower; mye støy er det verste jeg vet.

Av hardware som skal inn i boksen er A62 3000+ (blir byttet ut med A64 4200+ X2 når den kommer), passivt kjølt GeForce 6600 (muligens GT), to stillegående harddisken og en eller to GB RAM.

Bør være mulig å få det stillegående da.

Lenke til kommentar

jeg har en shuttle, en SN85G4.

i denne har jeg to disker, deriblandt en raptor. hadde jeg tatt ut raptoren ville denne maskinen vert{har ikke ae O og aa} direkte stille. det jeg har gjort er aa ta ut den orginale viften, klippe vekk det som ligger mellom kjoeleribba bak, og satt inn to stille vifter.

jeg skjonner heller ikke hva folk maser om med varme, ja den er varm, men so what? den funker bra.

mitt radeon x800pro kort gaar saa det suser...

lite plass? jeg har plass til tre disker, ett agp kort, ett pci kort og en dvd brenner. hvem trenger mer enn det?

spesielt naar lydkort, nettverkskort. er integrert. og det er mulighet for aa sette inn shuttle sine bluetooth og wlan kort som ikke opptar noen plasser.

ett kjapt sporsmaal, litt utenom. hvorfor har jeg ikke norsk tastaturoppsett i nye opera? VELDIG plagsomt!

Musa

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men fikk ikke dette helt med meg. Er det plass til skjermkort som tar to plasser? (f. eks. Hightec IceQ kortene)

Mvh Audun Hagen

Hmm, Åsmund@ATi HADDE X850XT i den, såvidt jeg kunne se av bildene i tråden hans, og denne har en dual slot kjøler, så ja, det skal gå fint :)

Lenke til kommentar
Ja, men IceQ har en mye lengre kjøler. Det er det som er skummelt.

Men takk for svar da :)

Mvh Audun Hagen

Vel, må si at det korte tviler jeg på at du får fordi det har ekstra plate bak på korte som gjøre den 1.5cm tykkere en normal, å lengda mellom pci-e(16x) sporet å side døre er om lag 1.2cm.. er ikke helt sikker men noe rundt det.

Åsså vil korte ta borti chassie et pga. høyden på korte.. men har ikke tessta det men er ganske så sikkert at det ikke går...

Får nå Sapphire X850XT pe i morgen så da blir det lykkens dag :p

vil si 6800U og X850XT er maks du får inne nå.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...