BetaCam Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Jeg bruker en Minolta Dimage 7i, og er kjempefornøyd med kameraet - med unntak av batterikapasiteten. De fire små vedlagte batteriene (oppladbare), holder såvidt til 10-20 eksponeringer, og når blitzen er i bruk, trekker de seg stille og rolig tilbake.... Jeg skal med andre ord kjøpe nye oppladbare batterier, og trenger råd. Jeg er altså på jakt etter batteri som holder en stund, og som dessuten er relativt raske å lade opp igjen. Kameraet skal benyttes til pressebruk, og jeg er avhengig av stabilitet. Da er batterikapasitet et must. Setter stor pris på all hjelp. Send gjerne mail. [email protected] mvh Allan Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Foreslår nikkel-metallhybrid batterier. De tåler hyppige oppladninger, og plages ikke av "minneforstyrrelser" som Nikkel-kadmium batterier gjør. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 bruker GP 1800mAh batterier, kjøpte dem på elkjøp de funker meget bra, kosta 399,- for en lader og 4 batterier, eneste ulempa er at laderen bruker 15t (men jeg har to!, og 4 sett batterier:)) har sett at de har fått de samme batteriene med hurtiglader som lader dem på en time nå, tror den kosta 800,- med batterier(ikke helt sikker på prisen). i mitt c4040 kan jeg ta i overkant av 150 bilder med skjermen på hele tiden, har ikke funnet noen bedre batterier, Lenke til kommentar
goggi Skrevet 15. juli 2002 Del Skrevet 15. juli 2002 Hos http://www.lomorks.no i oslo får du 18 timers lader + 4 GP batterier for 295,- 4 extra gp batterier koster 200,- Tror de fleste foto-butikker har noe lignende. 1 sett vanlig alkaliske AA batterier holder til 100-150 bilder m/LCD på mitt A40. GP 1800 holder vel til omtrent 300-400 bilder. Lenke til kommentar
oeholmse Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 GP 1800mAh batteriene kommer i to pakkeløsninger, en med langtidslader, og en med hurtiglader. Hos elfa.se (eller i Elfa butikken i Oslo) koster langtidsladeren m/ 4 batterier, 297,- + mva og hurtigladeren med 4 batterier, 584,- + mva (Hurtigladeren kan også lades fra 12V!) Jeg bruker disse batteriene i mitt Samsung Digimax 350, og det funker meget bra! Lenke til kommentar
krille532 Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 For dem som opererer på et budsjett, så kan det muligens være et alternativ å sjekke Biltema De selger 1.2v (R6/AA) Ni-Mh med 1200 mAh for 64,90 for 4 stk. De selger også hurtiglader (5 timers ladetid for R6/AA) for 89,90. Jeg har selv ingen erfaring med disse batteriene/laderen, men planlegger å sjekke dem når jeg skaffer meg kamera om kort tid. Erfaringsmessig selger ofte Biltema ting av noe laber kvalitet, men du kan ofte være heldig å få ting til fullgod kvalitet, men til lavere pris. Tar gjerne mot tips hvis noen har noen mening om disse tingene er god verdi for pengene, eller om det er for søppel å regne. Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 "foto-batterier" har gjerne 1600mAh og oppover, noe mindre bør du unngå. Disse har en god del mer levetid enn "vanlige" batterier, inkludert Alkaline, men uansett vil jo dette komme an på kameraet og dets strømforbruk. Med mitt HP Photosmart 715 har jeg tatt rundt 250 bilder på ett sett 1800mAh batterier (ikke alle med skjerm, men en god del) før jeg måtte bytte. Investér i noen gode 1600mAh eller høyere oppladbare batterier + en lader, og kanskje også kjøp flere sett slik at du har i reserve når det du bruker går tomt. Uansett, hvis du eller noen skal kjøpe nytt kamera så er det et godt tips å kjøpe et kamera som bruker vanlige butikk-tilgjengelige batterier. Ustandard batterier (dvs. slike du må enten bestille eller kjøpe i spesielle foto-butikker for akkurat det kameraet) kan være vanskelige å oppdrive og hvis du er på ferie kan det jo være en fordel å kunne stikke innom en vanlig butikk og kjøpe batterier, selv om de vil holde litt kortere enn skikkelige oppladbare batterier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå