Ṱormod Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 For tiden driver jeg å utvikle en blogg, designmessig. Jeg har kommet langt med design og koding, helt frem til jeg skulle ta på mod_rewrite. Da viser det seg at linkene jeg lager ikke får stilark når du går inn på de, slik at det blir plain tekst. Hvordan får jeg nettleseren til å laste stilarket? Her er koden til mod-rewriten: RewriteEngine on RewriteRule hovedside/?$ /index.php?tekst=hoved RewriteRule personlig/?$ /index.php?tekst=personlig RewriteRule blogg/?$ /index.php?tekst=blogg RewriteRule meninger/?$ /index.php?tekst=mening RewriteRule diverse/?$ /index.php?tekst=diverse RewriteRule kontakt/?$ /index.php?tekst=kontakt Her er link til siden min som problemet er: LINK Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Du må linke til stilarket med en absolutt filbane, som dette: <link href="/stylev3.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" /> Edit: vet ikke om du har tatt poenget med mod_rewrite helt. Det er meningen at det skal lette arbeidet med en webside, og det er ikke akkurat slik du har gjort det her. Ville kanskje forandret litt på includescriptet/dokumentnavnene, slik at du kunne brukt denne regelen istedenfor: RewriteRule ^([^./]+)/?$ /index.php?tekst=$1 Endret 19. mai 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Tusen takk lokaltog. Det fungerte. Jeg byttet også ut min mod-rewrite til din, og det letter arbeidet betraketelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå