Gå til innhold

Er KDE bedre enn Gnome?


Hva liker du best?  

108 stemmer

  1. 1. Hva liker du best?

    • KDE
      40
    • Gnome
      42
    • Har ingen favoritt
      13
    • Andre
      13


Anbefalte innlegg

KDE har mer features.

KDE er mer rotete.

 

GNOME har mindre features.

GNOME er mindre rotete.

 

Men det begynner vel å utligne seg med features. Saken er vel at GNOME bruker mer tid på å få et rent brukergrensesnitt, og ikke på død og liv skal ha inn alt av nye features.

 

Min erfaring er vel at KDE krever litt mer enn GNOME, men det er vel ganske likt.

Dønn riktig.

 

Personlig så digger jeg gnome pga. at den er lett og rask å bruke. Selv 600 mhz'ern min bruker uansett mesteparten av tiden sin til å vente på meg og ikke omvendt, så det raskeste programmet er ærligtalt det som er raskest å bruke. Så på mange måter kan hastighetsdebatten legges mer eller mindre død som alt annet enn en irritasjonsdebatt - det er det det er. Ikke at Gnome er spes treigt pr. i dag :)

 

HIG'en til Gnome er genial ang. brukervennlighet. Skaper programmer som blir øyeblikkelig forstått!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er et idiotisk utsagn.

For det første, tenker du på utseende, eller API?

Utseende er avhengig av hvilket theme du bruker, uthemede GTK-applikaksjoner er like stygge.

API er også lagt opp på en ryddig objektorientert måte. GTK er såvidt jeg vet skrevet for C, og derfor utnytter ikke det fordelene med objektorientering.

Det var kanskje ett litt lite gjennomtenkt utsagn, ja. Jeg syns bare at KDE-applikasjoner stort sett ser ille ut, uansett theme, jeg liker ikke måten ting er oppsatt og fungerer i KDE. Og ja, det finnes helt klart utrolig stygge GTK-themes, men GNOME syns jeg er raskt, ser stort sett veldig bra ut, ting er oppbygd på en måte som jeg selv syns er fornuftig.

Endret av Izte
Lenke til kommentar
Likte KDE før, men har fått øynene opp for Gnome. KDE er sinnsykt rotete.

Derfor jeg ofte refererer til KDE-programmer som om "ser ut som om noen har ladet et et maskingevær med knapper, og gått amok". Windows er *nesten* like ille. OS-X er mye bedre, men Gnome er klart best her. Ryddig og oversiktlig.

Lenke til kommentar

"Er KDE bedre enn Gnome?"

Det er vel avhengig av øyet som ser.

Det viktigste er å vite hva _du_ liker å bruke, hvis du absolutt skal bruke en DE

 

KDE er europeisk, likner Windows UI og kan tweekes opp i r*ven.

Gnome er usa'isk (?), likner gamle Mac OS og følger mer "simpler is better".

 

Både KDE og Gnome har mange gode native programmer og mange gode programmer er progga for KDE eller Gnome. Jeg liker å kunne bruke det beste av begge verdener uten å knytte meg til den ene eller den andre.

 

Derfor XFCE

 

Jeg kom over xfce når jeg installerte slackware, og jeg må si at jeg alltid kommer til å ha xfce som default på mine maskiner. Hard slacker som jeg er; hvis Ubuntu gjør med xfce som de har gjort med Gnome, må jeg vurdere mitt standpunkt på favoritt distro :yes:

Lenke til kommentar
KDE er søtest. gnome likte jeg ikke .

WOW. Så fordi standardtemaet til gnome ikke var søtt nok for deg så er KDE best?

Det sa han vel heller ikke. Han sa det var «søtest», og sist jeg sjekket er det en høyst personlig mening.

 

Jeg bruker bare Fluxbox og en terminal.

Lenke til kommentar
Men for oss kraftbrukere er det ingenting som slår KDE :-)

"Kraftbrukere" trenger ikke DE, gi meg Fluxbox og en terminal ;)

Jeg kjørte det i et år. Ble for slitsomt etterhvert.Så brukte jeg KDE en stund, og nå gnome. KDE har mer features, men alt i alt så er det det samme hva jeg bruker av de.

Lenke til kommentar
Gnome 2.6 :)

2.10 er da langt å foretrekke, ihvertfall Ubuntu sin. Men for oss kraftbrukere er det ingenting som slår KDE :-)

Ja, det er det :) Skal oppgradere hovedboksen min fra fc2 til fc4 så fort det blir sluppet :)

 

Forøvrig: at KDE er for kraftbrukere, er tull fra ende til annen. I alle fall med mindre du tenker på kraften i musearmen :p

Lenke til kommentar

Idiotisk debatt, la folk bruke det de selv vil. Det er bare tull at folk skal føle seg presset til å bruke noe, «fordi det er det de flinke bruker».

Jeg bruker KDE fordi jeg er vant med det og det funker greit. Dessuten bruker jeg en del greie KDE-applikasjoner. Jeg ser ikke noe behov for å bytte til noe annet når jeg er fornøyd med KDE.

På laptopen derimot bruker jeg Fluxbox eller vanlige framebufferterminaler, alt etter om jeg har behov for X eller ikke. Grunnen er at den har bare 64MiB minne.

Lenke til kommentar
Idiotisk debatt, la folk bruke det de selv vil. Det er bare tull at folk skal føle seg presset til å bruke noe, «fordi det er det de flinke bruker».

Jeg bruker KDE fordi jeg er vant med det og det funker greit. Dessuten bruker jeg en del greie KDE-applikasjoner. Jeg ser ikke noe behov for å bytte til noe annet når jeg er fornøyd med KDE.

På laptopen derimot bruker jeg Fluxbox eller vanlige framebufferterminaler, alt etter om jeg har behov for X eller ikke. Grunnen er at den har bare 64MiB minne.

Sant.

 

Men sånn blir det hver gang folk reiser spørsmålet...

Lenke til kommentar
Sant.

 

Men sånn blir det hver gang folk reiser spørsmålet...

Og er et av argumentene for at konkurranse såvisst eksisterer uten kapital. Altfor mange bruker argumentet at utviklingen vil stoppe opp under kommunismen grunnet ingen kapital.

 

Dette ble litt off topic, men hva ellers har vi forum for?

 

Dette var ikke forsøk på flamebait, jeg bare måtte si det.

 

mod this -1 flamebait.
Lenke til kommentar
k3b er et must ja :)

Beste brenneprogrammet uansett platform :D

Komt eit kjekt brenneprogram for GNOME no. Følgte med Dropline GNOME.

 

Graveman

 

K3b er fortsatt übernice, men kjekt å sleppe å dra med seg halve KDE når ein skal brenne ein lyd-CD f.eks :)

 

Den innebygde brennefunksjonaliteten til Nautilus er herleg, støttar data-CD og ISOar.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...