darkness| Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg har et lite problem. Av diverse grunner har jeg nemlig planer om å flytte til Hønefoss. Problemet er at jeg hadde tenkt til å ta forkurs til ingeniør. De har dette "studiet" ved HiBu. Saken er bare det at "studiet" er bare i Drammen og Kongsberg, ikke i Hønefoss. Det vil derfor bli en laaang bussreise hver vei. En annen mulighet vil bli å jobbe et år. Problemet her er at det er så og si umulig å få IT-jobb for en med bare IKT-fagbrev i Hønefoss (andre steder også for den saks skyld). Det er vel ikke tilfeldigvis noen som har noen brilliante ideer? Jeg har forresten ikke bil-lappen heller. Lenke til kommentar
neb Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Hva med å skaffe deg en hybel i Drammen? Hibu er en ganske så fleksibel skole, i alle fall Visuell kommunikasjon. Der har du ikke møteplikt, og fravær går derfor ikke utover karakterene. Så kan du ha en deltidsjobb på si Hadde store planer om å begynne på hibu selv. har søkt og full pakke, men ble akkurat innkalt til millitæret, å velger og gå for det (inntil videre). edit: Kansje ikke en brilliant idé, men i det minste en idé Endret 19. mai 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Du kan vel få jobb som nettverksadministrator på en skole eller lignende med bare IKT-fagbrev? Vet ikke hvor lett det er, dog. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Du kan vel få jobb som nettverksadministrator på en skole eller lignende med bare IKT-fagbrev? Vet ikke hvor lett det er, dog. Jeg tror jeg har sett EN søknad for det siste året, og det var i sogn og fjordene... Vil anbefale på det sterkeste å gjøre det som gjøres kan for å få fullført skoleåret. (mvh en som skal ha fagprøven i juni) Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Du kan vel få jobb som nettverksadministrator på en skole eller lignende med bare IKT-fagbrev? Vet ikke hvor lett det er, dog. Ser for meg at det er veldig veldig vanskelig slik jobbmarkedet er i dag. De søker stort sett bare etter folk med høyere utdannelse. Jeg kunne fått meg hybel i drammen, ja.. men da ville halve poenget med å flytte østover være borte Mvh En som mest sannsynlig også skal ha fagprøve i juni Endret 20. mai 2005 av darkness| Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 En rask kikk på websidene til lokalavisen i Kongsberg, Laagendalsposten, viser det har vært en god del oppsigelser i de teknologiske bedriftene i byen, antar arbaidsmarkedet for datafolk er presset. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Skal søke på en jobb i Oslo.. Har søkt på forkurs i Drammen også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå