Sono Juventino Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Skulle gjærne hatt noe som gjør at jeg kan ha et stilark til Internet Exporer og et til Mozilla-Opera. Finnes det noen sånne koder fra før, eller må jeg lage selv. Takker for svar.
Haraldson Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 <!--[if IE]> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/iebuggy.css"> <![endif]--> ...i <head>.
Sono Juventino Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Skrevet 19. mai 2005 Hva hvis opera eller mozilla står på "Identifiser som IE?"
Sono Juventino Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Skrevet 19. mai 2005 Finnes det egne koder til Firefox og opera også?
Equerm Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Finnes det egne koder til Firefox og opera også? <!-- [if Opera]> <!-- [if Firefox]> ?
Sono Juventino Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Skrevet 19. mai 2005 Går det ann å lage det sånn i php da? Eller hvis jeg vil ha med opera og bare mozilla skal ha eget stilark?
PT Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 (endret) Da må du nok bruke PHP eller et annet serversidespråk. Mange som har spurt om det før, så det er bare til å søke Endret 19. mai 2005 av PT
Cucum(r) Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Ser ikke hvorfor det er nødvendig å servere to forskjellige stilark til Opera og Mozilla.
Sono Juventino Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Skrevet 19. mai 2005 Forde IE og Opera viser designet midt "riktig" og Firefox viser "feil".
Cucum(r) Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 (endret) Vel, jeg kan forstå at IE viser siden dårligere enn Opera og Mozilla, siden IE har en utdatert `layout engine`. Det er bare snakk om å kunne sette seg inn i hvordan de forskjellige nettleserene tolker forskjellige ting (boksmodellen, for eksempel). Mozilla og Opera tolker boksmodellen på samme måte (på korrekt måte), så det skal ikke være et stort problem å få de to til å levere samme visuelle resultat. EDIT Du kan jo se på to metoder jeg har postet på bloggen min: http://misinterpreted.org/archives/2005/05...specifics-redux http://misinterpreted.org/archives/2004/08...fic-stylesheets Forresten, Arve Bersvendsen har en metode for å kun vise CSS til Opera 7+. Endret 19. mai 2005 av SirIce
Sono Juventino Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Skrevet 19. mai 2005 Kan jeg bruke denne <?php if (stristr($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], "opera") ) { echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="operastyle.css" />'; } else { echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="operastyle.css" />'; } ?> Og bytte ut opera med mozilla? Burde jeg bruke mozilla, firefox, eller mozilla firefox? Den øverste vil ikke funke hos meg da jeg ikke har apache.
kvikks Skrevet 20. mai 2005 Skrevet 20. mai 2005 Kan du ikke bare leve opp til din signatur og få siden til å se lik ut med ett stilark, det er INGEN problem. Til Mac bør du vurdere ege stilark, men det er heller ikke nødvendig...
Sono Juventino Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Skrevet 24. mai 2005 Har fjærnet den for deg. Signaturen min var et utslag av barnslig glede da jeg klarte å kode om hjemmesiden min i divs og css. Skjønte ikke at siden min IKKE var perfekt før jeg så den i IE. Gledesdrepere. (Selv om jeg kanskje var litt urealistisk) Var bare tull det siste.
Equerm Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Om man bruker <!--[if ie]--> og allerede har et annet stilark, vil ikke IE lese begge stilarkene men tar i IE sitt tilfelle med verdien i det stilarket som blir lastet til sist?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå