Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med ny Shuttle *SOLVED*

Anbefalte innlegg

I går så fikk jeg plutselig en "bluescreen" om et eller annet (husker desverre ikke hva) - Jeg tenkte, ja ja - sikkert bare en bug... MEN når jeg da skulle reboote pcen så fikk jeg enda en melding med et eller annet at System mappa i Windows enten ikke eksisterte, eller at den var skadet. Jeg fikk beskjed om å sette inn XP cd'en (som jeg selvfølgelig ike har.) Dermed prøvde jeg flere ganger å reboote, men samme meldingen kom (denne meldingen kom altså før Windows "loader")

Etter litt frustrasjon, åpnet jeg kabinettet - Sjekket at alt var koblet til, og var slikt som det skulle - og det var det også. Når jeg igjen da koblet til alle ledningene (strøm, usb, tastatur, skjermkabelen etc.) så vil ikke skjermen "starte"... Den står på, men vil ikke vise noe bilde, akkurat som at skjermen ikke var koblet til noe skjermkort eller slikt.

Så nå sitter jeg med PC til 18000,- som ikke fungerer. :cry:

Forresten: Skikket også inn i kabinettet, mens den står på - Alt ser ut til at det funker som det skal, men noe må da være galt. Prøvde også å resette bios, ved å trykke på CMOS knappen bak på kabinettet - Det funket ikke.

Trenger hjelp snarest! :cry::hrm:

Endret av SebRam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke om det hjelper, men har du sjekka IDE kabelen (kabelen til harddisken) at den er festet skikkelig, og at det ikke er noen feil på den?

hvis det ikke er problemet, hadde jeg startet feilsøking i form av å plugge vekk ALT annet enn det nødvendigste (aktså kun strøm, en ram brikke, cpu og skjermkort) for å se om den starter da, så koblet til del-for-del for å se hvor feilen kan ligge..

håper dette var til noe hjelp.

Lenke til kommentar

Vel, jeg får jo bootet opp pc'en - Men det kommer ikke noe bilde på skjermen - og jeg regner med at hvis bildet hadde kommet opp, ville den vist en melding om at System mappen i Windows enten er slettet - eller ødelagt, så ber Windows meg om å sette inn XP cd'en. Trykker jeg en tast, booter pcen på nytt.

Hva i huleste skal jeg gjøre? :cry:

** EDIT **

Nå tok jeg og omrokkerte litt på rambrikkene og HDD, da fikk jeg plutselig bilde på skjermen igjen :thumbup: (men kommer kun til bios da, ikke windows)

Men nå vet jeg iallefall problemet - Noe har skjedd med Windows, så jeg får hente meg en XP cd, og reparere denne System mappa, eller formatere hele ;)

/me er utrolig glad for at det ikke var skjermkortet som hadde gått :whistle:

Endret av SebRam
Lenke til kommentar

Skaffer trolig XP cd i dag, så får se om jeg får det til ja ;)

Fikser "SOLVED" om jeg husker det :blush::p

** EDIT **

Måtte desverre formatere hele disken, men nå går iallefall pcen som den skal igjen ;)

"The problem is solved"

Endret av SebRam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...