auduuun Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Jeg har planer om å oppgradere. Spørsmålet er om Apacer DDR-2700 minne er en brems for å overklokke en P4 NW 1,6 eller 1,8 på Asus P4S533? mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Minnet skal fungere på 166MHz, så det vil ikke hindre deg i å overklokking prosessoren på det hovedkortet. Hovedkortet støtter FSB hastigheter opp til 166MHz, så det er bare å sette minne:CPU hastighet på 1:1. Om minnet er brukenes på hastigheter over 166MHz er et helt annet spørsmål. Jeg kan ikke huske å ha lest noen tester som viser at Apacer minnet tåler spesielt mye overklokking. AsusP4S533 hovedkortet støtter DDR400 minne, så den raskeste løsningen er å handle Corsair XMS3200 minnet som selges på quad.no Dette minnet yter vanvittig bra i kombinasjon med det hovedkortet. Du kan lese testen vi hadde på slapps.com Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 Jeg kan ikke gå inn på DDR under minne på quad.no siden.. hmm.. Hvor mye kostet brikken? Har jeg råd til å bruke sånt, når jeg knapt har råd til oppgraderingen i seg selv? mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
Komle Skrevet 14. juli 2002 Del Skrevet 14. juli 2002 Apacer pc2700 minnet er byggd opp av samsung minnebrikker og disse har fått svært gode reviews mange plasser ang. overklokking. Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 14. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2002 Ok.. virker jo greit, selv om jeg har en følelse av at Corsair er "topofthehill".. Noen kommentarer til "billig"-hovedkortet jeg satser på? (Asus P4S533) mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Jeg kan si at Apacer minnet ikke er noe å satse på med hensyn til overklokking. Det kommer ikke bare an på brikkene (ja det er samsung) men også PCB, kontakter og strømføring osv. Plata som brikkene sitter på må også være bra ! Jeg har prøvd Apacer minnet, solgte det nesten med en gang. Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 hmm klarer å kjøre min apacer brikke på 190fsb (pc2700) om dette er mye iforhold til andre ram brikker veit eg ikkje Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Corsair er top of the hill indeed! Kjører XMS3000 på 185FSB nå, og det forskjellen merkes med en gang i forhold til 133 og 100 busser. Corsair er en smule overkill for en minne brikke, men skal man ha det beste koster det jo alltids. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 The Red Devil: Ja, det klarte jeg også, men med hvilke settings ? Meget lave i mitt tilfelle. Sandra mem score var jo elendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå