kingvald Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hei, har en HP 6840 skriver som og tenkte jeg skulle teste kvaliteten på fotoutskrifter. Satt kvaliteten på "best" 600dpi og ble veldig ovverrasket da utskriften var meget kornete? Kan noen forklare hvorfor.... min forrige printer skrev da ut bilder med god kvalitet i 300dpi? Setter jeg utskriftskvaliteten til 4800x1200 blir resultatet bra, men er dette virkelig nødvendig for "normale 10x15 utskrifter? kingvald Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) De instillingene du gjør har ofte lite med hva som egentlig skjer når ting skrives ut. Den gamle skriveren kan godt ha brukt mye høyere oppløsning enn 300 dpi. Siden blekket har bare 4 farver så trenger du mange punkter for å lage et punkt som ser ut til å ha vilkårlig farve dermed så vil 600 dpi med 4 farver kunne se ganske dårlig ut. 4800x1200 høres ganske rett ut for å kunne gi fotoutskrifter av høy kvalitet med fire grunnfarver. Endret 19. mai 2005 av Kristallo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå