Gå til innhold

Kan man finne ut om det er etanol eller metanol?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, nei, nei. Det er IKKE mulig å finne ut om det er metanol uten å sjekke det nøye i labaratorium.

Ikke hør på de som mener at du kan brenne spriten og se på fargen av flammen, riste den og se om det kommer bobler osv. Det er bare teite spekulasjoner som på ingen som helst måte viser deg hva spriten inneholder.

Lenke til kommentar
Fredric Skrevet 19/05/2005 : 18:57

Hell det i naboens katt el. lignende, blir den blin så vet du hva d er... denne metoden funker, men tar tid...

Hehe :D

kyrsjo Skrevet 19/05/2005 : 20:45

Lok. Eller hell den i vasken... 

Jeg har det ikke, jeg syns bare det hadde vært litt morro og vist om det gikk ann og finne ut forskjellen på det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt teit men:

1: Drikk litt av den ukjente substansen

2: Vent en time (+/- litt)

3: Sjekk om du er beruset

Beruset -> Etanol

Ikke beruset -> Gå å drikk masse ekte etanol dvs, øl, vin ++ så er du sikra (etanol er motgift til metanol!)

Men mitt tips er seff. IKKE kjøp smuglersprit og hertfall ikke drikk det eller noe som du ikke vet hva er!!!

Lenke til kommentar
Litt teit men:

1: Drikk litt av den ukjente substansen

2: Vent en time (+/- litt)

3: Sjekk om du er beruset

Beruset -> Etanol

Ikke beruset -> Gå å drikk masse ekte etanol dvs, øl, vin ++ så er du sikra (etanol er motgift til metanol!)

Men mitt tips er seff. IKKE kjøp smuglersprit og hertfall ikke drikk det eller noe som du ikke vet hva er!!!

Nå er det vel stor sett blandet opp med etanol...

BTW. virker ikke metanol berusende? Det virker rart - i så fall hadde det vært mer naturlig å blande ut med vann...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...