Mr T Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Har et Asus A7N8X-E DeLuxe hovedkort med 6 usb 2.0 porter. Kjører win xp med sp 2 installert. Windows har ingen problemer med å finne og installere usb 1.1 enheter, det være seg minnepenn eller kortleser. Men når jeg forsøker å koble til en usb 2.0 enhet får jeg ikke installert disse på en skikkelig måte. Dette gjelder både usb lagringsenheter som bruker usbstor.sys eller usb-printere. Windows sier at drivere ikke er installert for enhetene, og viser kode 10 i enhetsbehandling. Har forsøkt å avinstallere samtlige usb enheter fra enhetsbehandling, for så å reinstallere disse uten at dette har hjulpet. Tilsvarende enheter fungerer som forutsatt på andre maskiner med win xp + sp2 Jeg antar at dette må være et software/driver problem, eller?? Gode råd og tips mottas med takk. Mr T Lenke til kommentar
toeg Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Har du installert nForce driverne fra nVidia? http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10 Lenke til kommentar
Mr T Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Yup, de er installert. Lenke til kommentar
toeg Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Dette blir et "skudd i blinde" fra min side, men har du sjekket i bios at ting er satt opp riktig der. Er usikker, men kanskje en kan enable og disable usb 2.0 støtte der? Jeg ville ha sjekket iallefall Lenke til kommentar
Mr T Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Yup, det er også satt korrekt i bios :-). Har satt det til både usb 1.1 og 2.0 støtte. Lenke til kommentar
toeg Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Ser ting greit ut i device management også? Ikke noe gule utropstegn bak noe av hardwaren? Lenke til kommentar
Mr T Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Får utropstegn (kode 10) bak aktuell enhet hvis jeg feks installerer en ekstern usb 2.0 harddisk eller usb 2.0 kortleser. Før jeg kobler til enhet, ser alt vel ut i enhetsbehandling. Lenke til kommentar
toeg Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Tror jeg ville ha startet med å re-installere driverne fra nVidia. http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10 Lenke til kommentar
Mr T Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 (endret) Forsøkte reinstallasjon av nvidia 5.10 nå i kveld, men fortsatt har jeg de samme problemer...... Merkelige saker dette her. Noen som har ytterligere tips til løsninger? mvh Mr T Endret 19. mai 2005 av Mr T Lenke til kommentar
toeg Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Installerer du driverne for enhetene før du kobler dem til eller etter? Tror det beste er at du installerer driverne FØR du kobler dem til. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 (endret) og her en side for usb støtte. http://www.microsoft.com/downloads/results...&DisplayLang=en vet at enkelte ganger så må man instalere eget for usb støtte i wxp Endret 21. mai 2005 av kvase Lenke til kommentar
Mr T Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Takk for hjelp. Skal førsøke med videre feilsøking. Det rare er at dette fungerer på annen pc med samme os, men annet hovedkort/drivere Mr T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå