Mendel Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Noe jeg har forstått etter å ha lest en del innlegg her i forumet er at desto større vifte en velger, desto mer luftstrøm får en i PC'en og en kan redusere rotasjonshastighet for å få mindre lyd ut fra de. Noe jeg lurte på var hvilke 120x120 vifte jeg burde velge, jeg ønsker en vifte som sender mye luft og ikke bråker for mye ved 7V. Her er 3 av viftene jeg har sett på: Papst vifte, 140m³/time, 38 dB(A) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=4412FGM Papst vifte, 114m³/time, 32 dB(A) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=4412FGML Papst vifte, 94m³/time, 26 dB(A) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=4412FGL --------------------- PS. Det er ikke noe spesiell grunn at jeg har sett på Papst, kom gjerne med andre forslag Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 denne strømmer like mye som den nederste papsten, men lager ikke noe lyd på 12v. har selv et par SilenX vifter, og jeg er meget fotnøyd, selv om de koster skjorta. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 For å si det slik 180 for en så stille vifte er ikke dyrt Gikk inn på en Valutakalkulator og regnet ut prisen:D Men regner med at frakt koster en del, men er ikke nedre tollgrense på 200kr forsatt eller? Så da kommer ikke toll i tillegg. Tror jeg kjøper en 92x92 vifte der å Har ikke plass til større fremme. Men finnes det en 120 -> 80 vifte konverter noen steder, så de hadde på microplex, men de var utsolgt. Har en prosessorvifte som bråker for mye og kjøler litt for lite, så jeg skal prøve med en converter før jeg kjøper ny. På forhånd takk Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 hvorfor bestille fra utlandet? på www.vendur.no har de disse viftene! Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Ah, daså Jeg ble sendt til en engelsk side på den forrige linken, etter at jeg trykte på din siste link ble det bra Takker så meget Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Noen som vet hvor jeg kan få tak i 120 -> 80 mm fanadapter? Så på microplex og der var de utsolgt. Noen andre steder? Lenke til kommentar
Mr.Andersen Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 hvorfor bestille fra utlandet? på www.vendur.no har de disse viftene! Ja, der har dei gode vifter. Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Funnel finner du på www.3dfxcool.no -> webshop -> kabinettvifter -> funnel Gjør det på denne måten, er ikke direkte linker på 3dfxcool. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Fjernet. Endret 20. mai 2005 av suprsid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå